Jag har en vän som är optiker. Mycket duktig på sitt område!
Där kommer män in och kräver att få hjälp av en man iom att man bara antar att hon är sämre på sitt jobb.
Ingen kvinna kommer in och ska prompt ha den manlige optikern.
När jag haft clinics har jag i teorin under några år dragit lite samma grej med nya där jag förklarar att hästen inte är gjord att ridas på och hur vi måste anpassa träningen för att de inte ska gå sönder av ridning.
Vem anser sig ha rätt att sno tid från de betalande, vetgiriga kvinnor som vill lära sig max under den bestämda tiden? Jo, medföljande män som ska komma med irrelevanta påståenden, starta diskussioner(där de föreläser för mig och andra) som leder bort från ämnet etc. Bla han som tyckte det vore lämpligt att dra igång en diskussion om att ”vi ju inte vet hur Gud tänkte och kanske var planen vid häst-skapande att man skulle rida på dem”. Och givetvis då hans förklaring åt mig kring det hela. Ingen troende kvinna har dragit igång ngt sånt.
Då jag var yngre lade jag mer tid på det. Nu inser jag att jag måste sätta stopp för såna snubbar för kvinnornas skull. Det ska inte behövas. Män måste själv ta lite ansvar för att de inte stjäl av andras mående, tid, intresse etc.