Mansplaining, detta märkliga fenomen.

Med icke närvarande medlemmar menar du specifikt mitt inlägg då? Med tanke på hur vissa vill få till det att det sker mansplaining överallt i denna tråden är det märkligt sedan att man vänder kappan 190° och sen hävdar att man inte ens läst tråden. Det blir väldigt knepigt att bemöta eller ska man bara strunta i dylika inlägg då?
Jag tror hon menade mitt inlägg där jag skrev ungefär att ämnet är så känsligt att om en man ifrågasätter riktigheten så bli han direkt bannad och där jag exemplifierade med en, nu bannad, i tråden.

Jag har inte haft intresse av att läsa ryggdunkarinlägg och trams och rena -splainarräder som tråden bitvis haft, som så många andra trådar också har.. Det hänger lite ihop med 'splaining-teorin' som tråden handlar om.
Och jag har inget intresse av att diskutera något med någon som har en sådan offensiv attityd som du haft i denna tråden.
Jag tar gärna emot andras infallsvinklar och hur olika människor tänker och resonerar därav frågan tidigare till @No1 som sedan även svarade mig. Det betyder inte att jag håller med i sakfrågan men @No1 skrev iaf sakligt och ur sitt perspektiv utan att komma med pekpinnar och svepande anklagelser så som du var ivrig att göra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar