Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Å här kommer magbilder på mig i v 17:

DSC00438.jpg

Å så här snyggt blir det om man försöker dra in övermagen:

DSC00435.jpg

Och ja, det är Kukelugnen i bakgrunden.

:rofl: Du ser ut som Långben ju när du drar in "övermagen" sådär. :D Jag vill inte ens veta hur jag kommer se ut om 9-10 veckor, det kommer nog inte vara lika vackert i alla fall. :D

Mitt hälsosamtal var inte mycket att hurra för. Hon sa inget som jag inte redan läst i mina böcker. Jag röker inte, dricker väldigt lite, tränar 3-4 ggr i veckan och äter varken lever, mögelost eller annat som man inte bör äta. Jag kan alltså fortsätta leva precis som vanligt.

Jag reagerade på att hon inte sa ett ljud om folsyra. Men iofs kanske det redan är för sent nu. Ryggmärgen har redan bildats enl min bok. Jaja, jag har ätit folsyra i 11 månader nu, så för mig är det nog ingen fara förhoppningsvis.

Nu dröjer det 5 veckor till provtagning.

Jag tyckte att jag redan visste det mesta som sas, så det var mest fokus på sambon vilket var väldigt skönt. :) Vi pratade mkt om honom och hans förhoppningar och sådär, han tyckte det var väldigt givande i alla fall. :)
Lite matprat blev det för oss med, men jag har ju redan läst det som står på livsmedelsverkets sida så ingen info var ju direkt ny. Folsyra pratade vi om redan då jag ringde och bokade tid för inskrivning.

Om 5 veckor? Då går du väl in i v. 13 va? Är inte det lite väl sent?
Med tanke på din tråd om UL - det satt fullt med lappar på vår BVC ang. just det! Endast en anhörig är tillåten på förlossning/BB och totalt besöksförbud för syskon och andra släktingar, även i trapphuset. Förmodligen är influensan över när det är dags för oss, men man vet ju inte.
Sambon och jag pratade lite om UL:et idag - vi kommer försöka boka en tid så han kan åka med, men väntar utanför om han nu inte får vara med. På så sätt finns han ändå nära om det är något, Västerås är ju ändå en bit bort för vår del. :crazy:

Här är det också så att endast en anhörig får följa med på UL.
Men de förklarar det med att den som utför Ul behöver hög koncentration.
Jag tycker faktiskt att det räcker med att bara ha med sig sambon eller en annan nära anhörig.
Ett syskon orkar väl kanske inte hålla koncentrationen under den tid det tar att göra ultraljudet, och jag tycker faktiskt att andra släktingar inte har så mkt där att göra. De får ju se bilderna efteråt :p

Ja, jag anser också att pappan har lika stor rätt att närvara som jag, men Västerås anser tydligen att det är en onödig risk att pappan är med för då kan han smitta personalen med H1N1-virus...
Självklart är det jättebra att de gör allt de kan för att minska smittan, men snälla - då kanske de ska vara konsekventa med vem som får besöka sjukhuset?

Om 5 veckor? Då går du väl in i v. 13 va? Är inte det lite väl sent?
Jag går in i vecka 12 den dagen. Veckan före har vi lite körit på jobbet och svårt att komma ifrån, därför blev det då.

Vår BM pratade ingenting om några förväntningar. Tyckte att hon mest verkade nervös och obekväm. Hon är rätt ny där. Hon som jag gillar mest hade slutat och är nu på förlossningen i Västerås. Hoppas jag får henne då!

Men tror du inte att de ändrar reglerna igen när alla har fått sina vaccinationssprutor? Hoppas det.

Aha, då är det ju inte sent heller så! :) Brukar väl vara mellan v.8-12 om jag fattat det rätt.

Fy vad tråkigt, jag är jättenöjd med vår BM. Har varit hos henne innan och gillade henne då med. Om hon fortsätter vara nervös och obekväm kanske ni kan få byta?
Undrar om vi kommer få göra studiebesök på förlossningen nu med tanke på svininfluensan eller om vi får klara oss utan det. Skulle vara kul att se hur det ser ut och träffa nån ur personalen innan. :)

Jag hoppas att de ändrar reglerna ang. UL:et - men man kan ju aldrig veta. Det är ju inte ens säkert att alla kommer vaccinera sig heller så. Jag vet inte alls hur jag ska göra, verkar inte finnas någon info alls om hur vaccinet kan påverka fostret.

Jag är också osäker på hur jag ska göra med vaccinationen. Jag har typ aldrig haft influensa hittils, så varför skulle jag få det i år. Men jag har inte bestämt mig.

Får väl se hur jag gör med BM. Känns ju lite pinsamt att säga att man vill ha en annan också! :o

då är nog inte min fixerad än iallafall, men enligt syrran gör det ont när den lägger sig rätt? Att det känns som att den försöker gräva sig ut med hjälp av elvisp (hennes citat :D)

När jag födde Rasmus 07 var det oxå bara en anhörig på förlossningen/BB och besök fick man gå ner till själva entren och visa upp bebisen där och ta emot gratulationer.

Jag hade bokat tid på ett annat sjukhus. Bokade nyss tid för ett 3D UL i slutet på oktober, 7 anhöriga får följa med ;)

Så har det visserligen varit i V-ås också, men då har man fått visa upp bebisen i trapphuset utanför BB. Det får man inte längre, man får inte ens lämna avdelningen med liten innan hemgång. Det motsäger jag mig inte alls, det är ju för litens bästa och gratulationerna kan nog vänta 3-4 dagar. ;)

Jag funderar lite på det, ska ta upp det med BM vid nästa besök. Måste även komma ihåg att fråga om H1N1-vaccinet då.

Jag vågar inte vaccinera mig, tvättar händerna istället ;) Är faktiskt mer orolig över att bli magsjuk eller få salmonella när vi åker till Kreta.

KL.
Min v.37 mage

29096773.jpg

Å andra hållet:
29096776.jpg

Å en hudbild:
29096780.jpg

Hemska äckliga bristningar.
Kan man inte bara ta en osthyvel och hyvla bort dem?
Eller blåslampa? :angel:

Nu får inte magen växa nåt mer. Nån måtta får det ju vara :p

då är nog inte min fixerad än iallafall, men enligt syrran gör det ont när den lägger sig rätt? Att det känns som att den försöker gräva sig ut med hjälp av elvisp (hennes citat :D)

Haha härlig förklaring! Men inget jag är sugen på att känna på!
Känner tydligt att bebis fortfarande har cirkuskonster i min mage, har just nu laptopen alldeles under magen, men h*n kommer åt den ändå och buffar hehe.
Idag kommer nog nya bilder, går in i v 31 idag! :banana:

Haha härlig förklaring! Men inget jag är sugen på att känna på!

Detta var inget jag märkte när jag väntade William, fast han var ruckbar vid det sista besöket hos BM (7 dagar innan han föddes) så han kanske inte fixerade sig förrän värkarna kom... och då hade man ju ont ändå...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb