Lite Buke-statistik!

1. Jag blev gravid på första försöket.
2. Nej.
3. 14 dagar efter tillverkningen. Minns jag rätt så var det BIM - 1. Inga symtom dessförinnan. Tuttarna blev dock ömma rätt snart därefter.
4. -

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? På tredje försöket med nr 1, jag är gravid med tvåan som är en liten surprise: vi försökte inte men skyddade oss inte heller under ca 6 månader
  2. Hade du några problem? Nej
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? 1an på bim, inga symtom innan. 2an några dagar efter bim, inga symtom innan

Hur många försök tog det innan du blev gravid?
Barn 1: 9 försök
Barn 2: 1 "försök" (halvoplanerat)

Hade du några problem?
Nej
När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
Barn 1: var på gymmet någon dag kring BIM och kände mig totalt orkeslös och febrig fast jag inte var sjuk. Då började jag ana. Plussade dagen efter tror jag.
Barn 2: mensen försenad 4 dagar och då köpte jag ett test som jag tog på kundtoaletten på Vingåker factory outlet.
Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Inget ivf

Vi funderar ju rätt mycket på hur fort man blir gravid i "vi som vill ha barn/försöker bli gravida", och eftersom det nästan bara är familjeliv som man hamnar på då man googlar vill jag nu ha VETTIGA människors erfarenheter. Och vad är då bättre än Buke!

Alltså:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid?
  2. Hade du några problem?
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
  4. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Tack!
1 inget, åt p-piller
2- grupp b streptokocker, ett missfall sen innan.
3 ca vecka 9. Var luktkänslig innan kanske vecka 6?, nöjen illamående i vecka nio och än har det inte gått över :p

Vi funderar ju rätt mycket på hur fort man blir gravid i "vi som vill ha barn/försöker bli gravida", och eftersom det nästan bara är familjeliv som man hamnar på då man googlar vill jag nu ha VETTIGA människors erfarenheter. Och vad är då bättre än Buke!

Alltså:

Tack!

1. Ganska exakt 4 ar, sa maaaanga forsok...
2. Japp, bade mannen och jag hade problem, bl.a. lag motilitet (han), endo, korta cykler och onormalt hoga antibodies (jag)
3. Jag plussade en vecka efter att 3-dagars embryon satts in, mao jattetidigt - en vecka innan BIM. Fick pga min historik ta blodprov pa kliniken och vardena var skyhoga (det var ju tvillingar darinne...). Inga symptom att tala om eftersom det var sa tidigt.
4. Vi gjorde 4 IVF:er vilket inkluderade tre langa protokoll och en "frusen", och det resulterade i minst ett missfall (fast antagligen tva valdigt tidiga ocksa) och en fullgangen graviditet. Jag var dessutom, pa den sista IVF:en, tvungen att ta blodtunnande sprutor anda till vecka 32, for att motverka min kropps begaran att stota ifran sig fostren..inte roligt men det funkade ju sa var vart det.

Jag ar INTE bra pa att BLI gravid, men att VARA gravid var plattlatt; hade inga krampor, var pigg och glad och madde inte ens illa!

Jag har haft lätt för att bli gravid. Första graviditeten gick på första försöket, men slutade i missfall i vecka 14. Andra graviditeten blev 7 månader senare, lite halvdana försök och det första seriösa försöket. Även den graviditeten slutade i missfall, då i vecka 9. Sen blev jag gravid utan mens emellan som gav oss ett barn. Lillebror kom till på en gång.

Hade du några problem?

Det var väl missfallen om man ser fertilitetsmässigt.

När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?

Jag minns faktiskt inte riktigt med alla graviditeter... Men vid BIM har det alltid varit plus i alla fall. Senaste plussade jag en vecka innan BiM, då hade jag redan börjat kräkas...

-

Det har tagit sig på första försöket alla tre gångerna. Hade ätit p-piller innan första och slutade en månad innan jag plussade.
  1. Hade du några problem?
Nej
  1. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
1:a barnet: negativt på BIM, positivt på BIM+2

2:a barnet: svagt positivt på BIM-5

3:a barnet: svagt positivt på BIM -4

Alla tre gångerna har jag känt tydliga symtom ca en -en och en halv vecka innan BIM. Tydligast har varit en stark ihållande molvärk i magen som sedan hållit i sig några veckor. Bröstvårtorna har varit ömma några dagar innan BIM och blodådrorna på brösten blivit väldigt tydliga.

Från v 6 har jag spytt som en gris

Första barnet tog det 2 år, andra barnet 1 försök...
  2. Hade du några problem? Nej.
    Med första hade jag väl mer eller mindre gett upp hoppet om bebis, så där testade vi sent, när jag kom på att "mens, det var längesen nu...?". Hade varit väldigt trött och kände mig konstig. Mensvärk utan mens typ, haft det med båda.

1. Vi har haft oskyddat sex sedan vi träffades, Juni 2013. Kört "avbrutet" fram till i somras någon gång. Runt Juni skulle jag gissa att vi mer började planera och försöka.

2. Nja, jag har inte haft något preventivmedel sen jag var 18 typ (är 25). Inte blivit gravid ändå trots långvariga relationer med oskyddat sex. Problem vet jag inte om jag skulle kalla det, men jag verkar sannerligen inte ha lätt för att bli gravid.

3. 3 Januari 2015. Väntade på en mens som aldrig kom trots svullna bröst, mensvärk osv. Borde varit i vecka 5 då tror jag.

4. -

Blivit gravid fyra ggr gjort abort tre.. ingen planerad, första ggn pga slarv. Andra trots kondom och p-piller, tredje trots p-piller, fjärde pga slarv som resulterade i bebis!
  2. Hade du några problem? Ja jag bli fan gravid bara jag tittar på en kille.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? De första graviditeterna minns jag inte (va många år sen) nu sista så satt jag och hetsåt lakritsfiskar och blev fundersam (samma cravings vid de andra graviditeterna) testade två dagar senare bim -1 klockrent plus.

Tack alla så jättemycket! Det är en sak att läsa statistik, och en sak att få höra det rakt av er. Älska buke!:love:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Första försöket alla tre ggr.
  2. Hade du några problem? MA som upptäcktes i v 12 andra graviditeten om det räknas som ett problem. Annars inga problem.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Runt BIM alla ggr.
  4. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet? Ingen IVF.

Här kommer mina svar:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Första graviditeten 12 månader. Andra graviditeten 14 månader. Prickade varenda jäkla ägglossning. Innan första barnet 6 år med säkra perioder och avbrutet. Mellan barnen kopparspiral.
  2. Hade du några problem? Påbörjade precis utredning innan andra graviditeten. Mannen bra simmare, jag konstaterad ägglossning, 31 dagars cykel, 15 dagars lutealfas. Bra hormonvärden på standardkontrollen, inget konstigt med bukspottskörteln. Inga fel hittade.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Första barnet ÄL +14. Andra barnet ÄL +13.
  4. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet? Vi slapp precis ivf.
Mvh Miks

Första barnet 26 försök
Andra barnet tre försök utan hjälp.

Hade du några problem?
Infertilitetsutredningen visade inte på några problem hos någon av oss.

När plussade du?
14 dagar efter insättning (ivf)

Hade du några symtom innan plusset?
Hade mensvärk, var övertygad om att det inte hade tagit sig, testade bara för att kunna gå vidare.

Det tog sig på första försöket. Vi gjorde långa protokollet, menopur.

Alltså:

Tack!
Speglar verkligen svaren här verkligheten? Verkar som merparten haft oerhört lätt att bli gravida direkt? Eller vågar inte andra skriva och berätta om alla år av försök? Är det fortfarande "fult" att ha svårt att bli gravid och få missfall??
Grattis till er som lyckats tidigt, och :bow: till alla ni som berättat om när det inte alltid varit så lätt!
Min egen statistik:
Sammanlagt tre graviditeter efter sammanlagt många års försök. Två barn, ett missfall. En IVF i samband med halvårsbehandling mot endometrios, gav graviditet.

Ja livet går sina egna vägar...

*Milene, inte bitter, men väldigt luttrad...O_o"

Ja, det är nog så att de flesta (hälften) blir gravida under de första försöken. Jag ville inte riktigt tro på det, men det verkar ju vara sant. Genomsnittet är ju 7 månader, men statistiken bygger på detta:
Av de kvinnor som blir med barn har ungefär hälften blivit gravida under de första 2-3 månaderna. 80 procent har blivit gravida inom 6 månader och ca 90 procent inom 1 år.
För 5 procent tar det över två år att bli gravid.

Ja, det är nog så att de flesta (hälften) blir gravida under de första försöken. Jag ville inte riktigt tro på det, men det verkar ju vara sant. Genomsnittet är ju 7 månader, men statistiken bygger på detta:
Men i så fall måste ju chansen att bli gravid vid varje enskilt försök vara mycket högre än vad som anges.

Men om 80% blir gravida inom 6 månader så känns det rent spontant som om medlet på 7 månader inte riktigt kan stämma?

Alltså:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Första barnet ett år och några månader.. andra barnet, åt aldrig p-iller regelbundet efter första barnet så svårt att säga :) men det skiljer 22 månader på dem.
  2. Hade du några problem? Ja det får man väl säga med första, vi påbörjade en utredning, lämnade några prover men sen hade alla "utredare" semester och lagom till att vi fick kallelse framåt hösten så var jag gravid!
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Typ samma dag som jag skulle haft mens vaknade jag på morgonen och hade en speciell känsla i kroppen, lite lite öm i brösten, och sa till min sambo att Nu är jag nog gravid! :) Nr 2 var jag jättehungrig men trodde inte jag skulle blir gravid så "fort". Var också precis när man kunde testa.
Tack!

Men i så fall måste ju chansen att bli gravid vid varje enskilt försök vara mycket högre än vad som anges.

Men om 80% blir gravida inom 6 månader så känns det rent spontant som om medlet på 7 månader inte riktigt kan stämma?
Fast det är klart de 5% som tar över två år drar upp medlet rejält förstås.

Sonen andra IVf-försöket, långs protokollet. Tvillingarna, femte, sjätte? Minns inte riktigt. Ivf alltså, korta protokollet, färskt. Äldste sonen var fryst. 10 år ca försökte vi väl innan, helt fruktlös eftersom jag inte har ägglossning öht och PCOS, men inga pco-äggstockar eller knepiga referensvärden, tydligen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 397
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 150
Senast: ameo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat