Lite Buke-statistik!

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? 4
  2. Hade du några problem? Inte mer än att jag var inbillningsgravid konstant
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Tog testet 1 vecka efter BIM (vågade inte innan). Symptom i den veckan innan plusset (Är det vecka 3 eller 4 kanske?) (som även höll i sig hela graviditeten) var yrsel, trötthet,oförmåga att koncentrera mig, att bacon smakade gummi och ägg var vedervärdigt.

1.Med äldsta barnet blev vi ihop i december 2003, plus kom mars 2004. En Hoppsan, åt p-piller.
Med yngsta barnet blev jag gravid direkt, plus kom månaden efter.
2. Att bli gravid nej, jag har även lyckats att bli gravid på både p-piller och p-plåster. Så tydligen räcker det med någon miss nånstans för att bli gravid :meh: :mad:
3. Med äldsta barnet kom kraftigt illamående med kräkningar veckan innan mensen, visade plus några dagar efter mensen skulle kommit.
Med yngsta barnet mådde jag illa och allmänt tung/trött i kroppen veckan innan mensen, testade 1 vecka efter mensen skulle kommit. Hade kunnat testa innan men först då blev det aktuellt för att kunna ringa mvc för illamående-tabletter och informera jobbet.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Första
  2. Hade du några problem? Nej
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? I vecka 4, mina fötter/underben svullnade, det var det första tecknet. Samt lite växtvärk i livmodern.

Nu har det ju inte blivit några barn här än men...

Första gången kände jag befruktningen, plussade någon dag före mens och gjorde abort i v 7. Var 18 och synnerligen oplanerat.

Andra gången tog det tre Äl, yr på kvällen på BIM och testade på morgonen på BIM+1. Utomkveds som togs bort i v 8.

Tredje gången tror jag det var 3 Äl igen, plussade någon dag före BIM, kände att något var annorlunda redan typ äl +7. Missfall en vecka senare, ev nytt X.

Sen tre Äl till utan resultat och uppehåll sedan dess.

Största problemet är väl att äggen har svårt med kartan!

Här har det tagit ett missfall och 1,5 år innan jag blivit gravid och gått tiden ut. Både gångerna.

Testat runt bim och då fått svaga streck. Inga känningar.

1. Första gången på första försöket efter uttagen kopparspiral. Andra gången väntar jag på sedan ett halvår.
2. Nej
3. Jag plussade aldrig, det var så uppenbart att jag var gravid ändå med ömmande bröst och utebliven mens så jag gjorde inget test.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid?
    Ett.

2. Hade du några problem?
    Inte med att bli gravid, som sådant. Däremot mådde jag inget vidare under själva graviditeten, men det får ju ändå sägas vara en annan historia.

3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
    Jag plussade på bim-1. Tror att jag visste på något sätt redan ett par dagar innan, men sa åt mig själv att jag var inbillningssjuk (jag hade bestämt mig för att det alltid tar minst tre månader att bli gravid). Första testet tog jag typ vid fyra på morgonen när jag var tvungen att gå upp och kissa, och då lyckades jag förstås förstöra testjäveln :D Så det blev att testa digitalt senare på dagen. Gravid 1-2 veckor då, gravid 2-3 veckor när jag testade dagen efter.

Hur många försök tog det innan du blev gravid
Barn 1: ja vi höll på från sommaren 2004 till hösten 2007 innan vi gjorde IVF. Sista halvåret då vi väntade på remiss försökte vi verkligen inte aktivt.

Missfall (oplanerat skyddade oss inte eftersom första barnet är fött med IVF) blev dock ett tidigt missfall i vecka 6.

Barn 2: 2 månader aktiva försök.

Hade du några problem?

Barn 1, blev det aldrig NÅGOT inte ens ett plus... detta trots pergo och bra ägglossningsvärden. Till slut blev det IVF.

Barn 2 inte ett problem tog sig enkelt på andra försöket med hjälp av ägglossningsstickor.

När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?

Barn 1 - på ruvardag 9 svagt svagt plus som sen blev starkare och starkare. Inga symtom alls innan.

Barn 2 - BIM tog jag ett test som visade gravid inga som helst symtom .

Har haft väldigt enkla graviditeter helt utan svårigheter och typ inga symtom alls mer än växande mage.

Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Barn 1
första försöket, långa protokollet med nedreglering och allt. Låååång graviditet kändes som man var gravid för alltid. (med tabletter och sprutor så blev det från mitten på september till sista juli när bebis ÄNTLIGEN kom efter 2 veckors övertid.).

1) Man kan väl säga noll, det tog sig innan vi hann börja försöka aktivt.
2) Nej.
3) Jag tror att jag testade i v 4 eller 5. Hade inga symtom alls utan det var mer bara "Min mens borde väl ha kommit nu, bäst att testa".

Första försöket x3, beroende på hur man ser det.
    Två första graviditeterna slutade i mf. Första i vecka 6 och andra dagen efter att jag plussat (på bim).
    Enligt mig på bim -3. Efter att ha blivit flyttat på RUL skulle det ha varit bim-6. Känns lite tveksamt med tanke på hur starkt strecket var. Jag hade molvärk i princip hela vägen från ägglossning till bim. Spydde på bim -1 (och sedan två gånger till den veckan med det har varit de enda gångerna under hela graviditeten).

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Tredje försöket
  3. När plussade du? Svagt på bim, svagt dagen efter men det digitala visade plus på kvällen. Hade du några symtom innan plusset? Smaklökarna blev som bedövade dagarna innan plus och jag hade svag mensvärk i samband med plus. I vilken vecka då?

1. Första gången bestämde vi i maj blev gravid direkt men fick missfall i juli(?), blev gravid i september. 2011 (son född 2012) Andra barnet bestämde i april gravid i maj, dotter född 2014.

2.Hade du några problem?
Nej. Bortsett från missfallet men det var tidigt och vi var inte så bekymrade.

Ingen aning vi hade aldrig koll på BIM och ägglossning och sådant. Dottern visade ju negativt trots att jag var gravid. Tror nästan det gick en månad innan det visade plus. Testade i början på juni och skulle väl haft BIM runt 23 maj. Tror jag skrev nån tråd här om mensen kunde hoppa över eftersom jag hade haft en operation (sprucken blindtarm) och då negativt gravtest.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Ett, vi bestämde oss för att köra på utan skydd och låta det ta den tid det tog, hade inte koll på ägglosssning el mens då den bestämt sej för att vara oregelbunden under våren.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Plussade runt v5 tror jag, hade haft ömma bröst någon vecka och var extremt trött, kunde inte utgå från senaste mens då den som sagt var oregelbunden och jag hade inte riktig koll på senaste bara en ram på 2v
  4. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Inser att vi har haft en otrolig tur som blev gravid så snabbt, nu väntar vi på att lillan ska titta ut vilket är när som helst.

1. Första gången blev det "hoppsan" - 6 månader utan p-medel, vi körde då "säkra perioder"
    Andra gången - försökte i sju månader utan resultat, nu kör vi avbrutet i väntan på flytt o nytt jobb.
  2. BIM + 7, började ana oråd när mensen var så pass sen men inga övriga symptom som jag lade märke till. Letade dock inte efter några heller...

Tack!

1. Första försöket tror jag, kanske andra (dvs en månad=ett försök antar jag) det blev missfall v 9 sedan blev det på första/andra försöket igen. Så efter en fyra månader, fyra försök?
2. Ett missfall då kanske räknas som problem.
3. Jag testade inte hela tiden. Plussade väl några dagar efter mensen skulle kommit gissningsvis. Ständig molande mensvärk var symptomet båda gångerna. Men mensen kom inte. (andra gången gick vi direkt till privatgyn för att göra ultraljud eftersom det blev missfall första).

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Första försöket
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Några dagar innan bim. Vaknade en morgon och kände att något var annorlunda i kroppen på något skumt obeskrivbart sätt... Åkte och köpte ett gravtest och testade positivt senare samma dag.

1. Första var ett "hoppsan", missbedömde ÄL efter att vi endast varit ihop i 3 månader.
Med andra försökte vi 3 eller 4 gånger.

2. Nej, konstigt nog med en BMI över 35 och förmodad PCOs..

3. Med första testade jag efter utebliven mens, hade som mensvärk men inget kom.
Andra hade jag inga symtom alls, tjuvtestade med ÄL-sticka några dagar innan BIM, och den var positiv, dagen efter testade jag på riktigt..

Svar 1 och 2 :Oj, innan jag blev gravid med första gången körde vi oskyddat i flera år och jobbade aktivt kanske ett år, slutade i ma. Sedan tog det drygt två år innan ny graviditet blev, trots aktiva försök. Sedan tog det två år drygt av aktiva försök innan nästa graviditet. Körde oskyddat ett år därefter men blev inte gravid förrän efter första aktiva försöket. Fjärde graviditeten var inte planerad utan den kom som en överraskning. Trodde jag var steriliserad, men de hade glömt utföra ingreppet. Genomgick barnlöshetsutredning mellan första ma och första barnet. Mannen hade få och slöa spermier och jag oregelbundna cykler samt emellanåt högt prolaktin. Hjälpte inte med hormonbehandling. Mannen byte arbete(jobbade med lödning, lim och etsning innan = fertilitetssänkande). Därefter 3 ivf försök = ma, tog sig inte, samt tvillinggrav med ett missfall och en som föddes prematurt.

3. Plussat sent på ma + första barnet samt 4e barnet, 2 + 3 visste jag att jag var gravid innan jag fick + på stickan. Bara kände mig gravid + foglossningar tidigt. Dock + först på bim. De andra va jag dels ganska kass i kroppen pga min sjukdom men vid 4e så fanns det inte på kartan att jag kunde vara gravid så skyllde på stress. Vid ivf ha jag testat tidigt och fått positivt på bim -1 samt bim -5

4. 3 ivf försök, korta protokollet. Två med gonal-f och en med menopur. Sistnämnda gav bäst kvalitet på äggen som nu var bekymmer för oss pga cellstress av behandlingarna.

Åt minipiller, helt oplanerat gravid
  1. Hade du några problem?
Foglossning, rejält illamående, gick upp 33 kilo, konstant halsbränna.
  1. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
Upptäckte att jag var gravid i v 16-17 typ, hade inte haft en tanke på det. Var väldigt trött och hade slutat röka eftersom det smakade pyton. Hade å andra sidan väldigt mycket på jobbet så trodde jag var utarbetad. En kollega undrade om jag var gravid, jag svarade att det var julkilon men köpte ett graviditetstest för säkerhets skull. Sen kräktes jag och ringde BVC.

Kan tillägga att jag alltid haft oregelbunden mens och innan hade p-stav så att jag hade lite blödningar var inget jag reagerade på. Hade små blödningar hela graviditeten.

Vi funderar ju rätt mycket på hur fort man blir gravid i "vi som vill ha barn/försöker bli gravida", och eftersom det nästan bara är familjeliv som man hamnar på då man googlar vill jag nu ha VETTIGA människors erfarenheter. Och vad är då bättre än Buke!

Alltså:

Tack!

1. Vi hann aldrig riktigt försöka. Tog ut P- staven i slutet maj/ början juni och borde blivit gravid i juli/ augusti. Är i v 31 nu iaf.

2. Nej

3. Plussade i v 4-5. Kunde inte träna pga illamående och yrsel, tydligare blodådror på brösten, känslig för lukter, trött. Sa till sambon att jag garanterat är gravid innan jag testade.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 016
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 397
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka