Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lagotton (även den spanska vattenhunden antar jag) har lika mkt pälsvård som pudlar.
Passar whippets till bruks också? Tänker mig att de är väldigt självständiga hundar..
Tänkte just komma med liten protest mot whippetförslaget just för att du skrivit att du vill pyssla med lite bruksgrejs. Men samtidigt beror det mycket på vad du vill göra. Vill du tävla lydnad/agility på hög nivå är whippet inget att rekommendera (om du inte vill jobba ihjäl dig för att kanske kunna komma dit). Om du däremot mest vill spåra så finns det väl inget hinder att skaffa whipp. Whippet är visserligen den mest "hundiga" vinthunden, men det är fortfarande en vinthund, en hund som vanligtvis har stark jaktlust och en dos självständighet.
Som många andra vill jag tipsa om dvärgschnauzer. Det GÅR ju utmärkt att trimma dem så att de inte har speciellt mycket skägg och ögonbryn. När jag kollade nu på google hittade jag bilder på schnauzrar som inte är jätteskäggiga. Om man sedan tar en schanuzer som inte är grå så ser de ju ännu mindre "gubbiga" ut.
![]()
![]()
Svarar alla i samma inlägg..
Passar whippets till bruks också? Tänker mig att de är väldigt självständiga hundar..
Pudlar har väl aldrig varit min grej riktigt, tycket ofta att de är lite jobbiga. Och lite mycket pälsvård, med att trimma öronhår och sånt.
Försöker få pappa mer inne på en dvärsgschnauzer genom att visa honom dom som är svartvita och inte bara dom grå, dom ser inte lika farbrorlika ut..
Mamma har faktiskt tittat lite åt en welsh springer spaniel, jag vet inte så mycket om dom så ska försöka ta reda på mer om dom. Spaniel-tempramentet gillar jag mycket, tycker spaniels är så roliga hundar.
Men hur stora är welshar egentligen?
Hade en stor cavalier innan och han kändes lagom, men lite större går nog bra också.