Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.Jag funderar lite kring det här, funderar lite på om det är så att @karamelldrottningen försöker vara övertydlig med att hon är röstfifflaren för att redan nu sätta sig åt det goda hållet. (det är förvisso fel avatar men ändå) för en brukar ju för det mesta ha ganska bra koll på sin egen roll så att då visa på hur bra koll en har på rollen tänker jag kan vara ett försök till att framstå som god
Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i och som jag sen kommenterar
Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.Jag funderar lite kring det här, funderar lite på om det är så att @karamelldrottningen försöker vara övertydlig med att hon är röstfifflaren för att redan nu sätta sig åt det goda hållet. (det är förvisso fel avatar men ändå) för en brukar ju för det mesta ha ganska bra koll på sin egen roll så att då visa på hur bra koll en har på rollen tänker jag kan vara ett försök till att framstå som god
Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i
Ja det är min erfarenhet, ulvarna kan smyga med om nån råkar i luven på nån annan, luta sig tillbaka och låta goda ha ihjäl varandra
Eller hur? Det är ju supersmidigt att låta folk argumentera mot varandra och inte vara del i det utan smyga lite i kulisserna. Dock tänker jag att en som lya mycket väl skulle kunna låta någon i lyan starta en sådan diskussion för att på så sätt låta dom andra i lyan vara lite osynligare - alltså ev offra någon bara för att det ska bli lite mer turbulent i leken.
Där kan jag se @Lobelia @karamelldrottningen och @cirkus som mest kör någon variant av cirkelresonemang och som jag upplever mest skapar just turbulens som sen ulvarna kan glassa sig förbi. Då är ju frågan om det faktiskt är så att någon där är ulv och som skapar turbulensen?
Eftersom det mycket bygger på @cirkus röstning som jag tycker att @cirkus förklarar rätt så vettigt så känns det som att det är @Lobelia eller @karamelldrottningen som kan vara den där ulven.
Det som talar för @karamelldrottningen rent generellt är att hon försöker leta och komma med teorier. Jag håller väl inte med om allt såklart (
Då funderar jag vidare på @Lobelia
I sin röstning igår kommer hon inte med så mycket till teori utan mest citat som syftar till att sprida misstankar. Något som hon själv gör rätt bra och på rätt svaga grunder.
Jag undrar en del hur @cirkus tänker i sin röst när motiveringen är att samma favoritgodis tyder på att det är en ulv och en varg
med motiveringen ovan att fåret visar sig för ulven i konversationen
Utan att notera att det är fler som har samma favoritgodis
Kan det vara att @cirkus själv sitter i lyan eller rent utav är får själv och försöker sprida misstankar? Alla kan väl rimligen inte vara onda.
Lobelia röstar på Cirkus
Då har vi olika definition, min är inte så snäv som din. Sprida misstankar för mig är att just sprida misstankar oavsett form. Här riktar Cirkus uppmärksamheten mot att folk som ger uttryck för samma godissmak, vilket är många.
Det är ju också en förstadagsteori och jag påtalar att det inte finns mycket att gå på.
För mig känns @Lobelia liksom inte riktigt lika grävande utan det blir mer ett inlägg som ska sprida misstankar baserat på väldigt lite. När hon sen ifrågasätta för att göra just det upplever jag svaren som rätt defensiva snarare än förklarande.
Det ihop med tidigare funderingar från mig kring diskussion om vad det är att sprida misstankar och att jag tycker att hela grejen runt @cirkus fått orimligt stora proportioner gör att min röst hamnar hos @Lobelia
Killaloe röstar på Lobelia