Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker snarare tvärtom jag, att inte rösta drar till sig så mycket uppmärksamhet att det är skitdumt att göra det med flit redan första DL. Då är smyg-röster eller uddaröster med dålig OT-motivering precis innan röstning exempel på saker som iaf får mig att bli mer misstänksam än en utebliven röst :)

Dock så har ju de flesta köpt godisklubbas förklaring till röstmissen utan att ge den någon speciell uppmärksamhet. De som jag tyckte hade sämst motivering till sina röster(qitis och fio) var ju bevisligen goda. Samtidigt så behöver ju inte det betyda att alla som hade konstiga motiveringar är goda men jag tror lite på att det är ulvigt att försöka undvika uppmärksamhet.

Dock så har ju de flesta köpt godisklubbas förklaring till röstmissen utan att ge den någon speciell uppmärksamhet. De som jag tyckte hade sämst motivering till sina röster(qitis och fio) var ju bevisligen goda. Samtidigt så behöver ju inte det betyda att alla som hade konstiga motiveringar är goda men jag tror lite på att det är ulvigt att försöka undvika uppmärksamhet.
Köpt och köpt vet jag inte. Vad är det du tycker att man ska uppmärksamma mer med @godisklubba ns missade röst?
Du tycker inte snarare att man får mer uppmärksamhet av att inte rösta?

cirkus:
Röstade jag på i dl 1. Ser fortfarande som misstänkt. Däremot undrar jag om inte en ond skulle legat längre än cirkus gjort. Är tveksam var cirkus står.
2: karamelldrottningen
3: Hedinn:
Vass deltagare vet jag sen tidigare så här är jag ytterst försiktig innan jag sätter in i något fack.
4: qitis: var bevisligen god.
5: bollen__: måste gå igenom mer inlägg av bollen
6: fio: god
7: carrro_lina:
Ny för mig. Hakarna upp sig lite på godisklubbans missade röst.
8: LenaH:
Måste gå inom mer inlägg hör med: 9: Mirtai: samma här
10: Killaloe:
Har inte fått några vibbar åt set onda hållet men här är ännu en vass deltagare så man vet aldrig
11: godisklubba:
Ny. Missade att rösta.
12: Lobelia:
Ovanligt vettig i denna lek vilket gör mig lite misstänksam men ja har inte sett nått ulvigt (eller hyenigt snarare) än så länge.

Jag tycker inte alls att det är skumt att @godisklubba missar att rösta? Skulle det vara ulvigt att glömma leken? I så fall är jag också ulv, med skillnaden att jag kom ihåg den med typ 8 min tillgoda innan dl så jag kunde panikrösta... Folk är olika och fokuserar olika, det är väl inget skumt med det? Att hon missade att rösta gör ju att hon diskuteras otroligt mycket. Avskriver henne inte som ulv, men att misstänka henne för att hon har ett liv utanför leken känns märkligt!

@cirkus hade en röstmotivering om lakrits igår. Jag kan hålla med om att det är lite märkligt att välja just en att rösta på med den motiveringen när det bevisligen fanns flera som svarat samma sak. Ser att cirkus reagerat en del på att hon blir ifrågasatt pga det. Jag har gjort precis samma sak i dl 1 i tidigare lekar och då blivit mkt misstänkt så ser inget konstigt i att folk reagerar på det?

Dock känner jag lite spontat att min uteblivna röst typ är det som diskuterats mest, i alla fall de senaste timmarna. Så hade jag velat undvika uppmärksamhet så tror jag att jag hade gjort det mycket bättre genom att rösta i tid :).

Jag accepterar helt att du inte vill köpa min förklaring till den uteblivna rösten. Du var ju inte hemma hos mig och såg händelseförloppet "in real life", men det jag skrev som förklaring i inlägg #109 är det som hände igår kväll.

Något som gör mig lite fundersam är om du kanske är ulv, eftersom du verkar vilja styra diskussionen till att handla om mig (och min uteblivna röst) gång på gång för att försöka få med andra på tanken att jag eventuellt är ulv. Som du själv säger, skulle det kunna vara ulvigt att undvika uppmärksamhet, om du är ulv tjänar du i så fall på att strålkastarna och misstankarna riktas mot någon annan (i detta fallet mig).

Dock känner jag lite spontat att min uteblivna röst typ är det som diskuterats mest, i alla fall de senaste timmarna. Så hade jag velat undvika uppmärksamhet så tror jag att jag hade gjort det mycket bättre genom att rösta i tid :).

Jag accepterar helt att du inte vill köpa min förklaring till den uteblivna rösten. Du var ju inte hemma hos mig och såg händelseförloppet "in real life", men det jag skrev som förklaring i inlägg #109 är det som hände igår kväll.

Något som gör mig lite fundersam är om du kanske är ulv, eftersom du verkar vilja styra diskussionen till att handla om mig (och min uteblivna röst) gång på gång för att försöka få med andra på tanken att jag eventuellt är ulv. Som du själv säger, skulle det kunna vara ulvigt att undvika uppmärksamhet, om du är ulv tjänar du i så fall på att strålkastarna och misstankarna riktas mot någon annan (i detta fallet mig).

På vilket sätt menar du att jag tar upp det gång på gång? Jag skrev det en gång när jag reflekterade över rösterna igår och sen har jag svarat på några inlägg där andra kommenterade mina tankar om att det är misstänksamt att missa deadline. Precis som några andra har diskuterat cirkus röst igår.

Jag tycker @fio är skum som gillar äckligt godis, jag tycker @qitis är skum (fast åas är hon alltid det, utom i förra leken) som tycker hjälpsamhet är ulvigt och jag tycker @bollen__ är skum som röstar på fio efter att de haft en mysig dialog om godis och jag tycker @Hedinn är skum som blandar ihop röstfifflaren med borgmästaren. :D
So - there you have it, borde jag alltså lägga en andraröst på någon av dessa för att se om leken kan go lite wild and crazy? :angel:
KAN vara ulvleksharakiri att göra så så jag måste hitta nåt bättre...
Alltså, jag måste rösta (så mycket för tidig röst... :banghead: )

Detta är superskumt, det är ju MARSIPAN i äggen, inte mandelmassa! @Mirtai är här så övertygande att hon fick mig att skriva mandelmassa i mitt eget godisinlägg och det tycker jag tyder på en ulv som redan på godisnivå duperar sina motspelare!

LenaH röstar på Mirtai

Har lite tid över nu så tar de deltagare en i taget jag inte lagt märke till speciellt mycket med lite mer ögon på dem.

Lena H:
Bara egentligen två inlägg som inte är OT från henne så inte supermycket att gå på än så länge.

Min uppfattning är att LenaH brukar vara mer teoriig normalt sätt än så här. Så det noterar jag. Samt att hon tyckte att både fio och qitis var skumma. Fast det var de ju också iofs.

Jag måste också rösta tidigt idag och tycker inte att det finns något särskilt att gå på. Eftersom alla är lika misstänkta eller vad man ska säga, ingen sticker ut sådär så det är värt att lägga en andra röst på någon av de som fått röster redan så väljer jag att rösta på den som gillar det minst goda godiset för det borde ju tyda på att personen är minst god? :confused:
bollen__ röstar på fio

Jag hinner förhoppningsvis titta in under kvällen men är inte säker på att jag kommer vara online nära DL så för att inte missa att rösta. :)
Jag kan glömma bort leken på 5 minuter typ. Har ju hänt mer än en gång. Oavsett roll. Så det ser jag varken som konstigt eller ulvigt faktiskt. Inget att haka upp sig på.
Är inte de allra flesta röster rätt OT dag ett? vi kanske läser olika men jag tyckte väl inte att det var så där överdrivet stor skillnad i teorierna på det viset faktiskt.

Här kommer Bollen:
Lägger en typisk OT röst.
Kommer till godisklubbans försvar.
Går väl inte att säga varken bu eller bä om hennes roll.

Jag tycker qitis teori om att det är ulvigt att vara hjälpsam är märklig.

Mirtai röstar på qitis
Ingen genomtänkt röst idag, buke har inte gått att komma in på så fick panikläsa och snabbrösta
mandelmassa, schamndelmassa :p du ska ju läsa vad jag menar, inte vad jag skriver :angel:
borde kanske vara tyst, men du har missat lenas röst på mig :)
För mig är det mer misstänkt att lägga en andraröst, som kan betyda lynch, med en OT-teori än att göra det med en ”riktig” teori

Mirtai:
Har jag väldigt svårt att få grepp om. Har skrivit fler inlägg än dessa men dessa är väl de viktigaste. (Tillägg: samt inlägget här ovan.)
Verkar bundis med LenaH men de kanske alltid spelar så vad vet jag.
Ändå är det något som skaver här men jag vet inte vad.

Senast ändrad:
Håller med dom andra om att inte förstår varför hjälpsamhet skulle vara ulvigt. Dessutom tycker jag inte heller att Hedinns svar var speciellt överdrivet hjälpsamhet heller. Jag hade en fråga angående leken eftersom jag inte riktigt förstod det som stod skrivet i första inlägget. Att svara på det tycker jag mer hör till allmänt hyfs än hjälpsamhet. Dessutom har det ju flera här diskuterat lekens regler, vilket jag tycker är ganska naturligt i början.

Visserligen kan jag förstå att det är svårt att lägga första rösten när det inte knappt finns något att gå på. Förutom vilka godssorter folk gillar, vilket iof säger en hel del om människor. Därav varför jag tycker bollens röst på fio är helt rimlig, eftersom det helt klart är något skumt med att ha turisk peppar som favoritgodis:crazy:
Ska iväg nu, så måste också ta och rösta. Förutom @qitis som var lite skum när hon tyckte hjälpsamhet var ulvigt så tycker jag inte någon hittills har utmärkt säg. Samtidigt har jag också förståelse för att det är svårt att lägga första rösten och att en dålig motivering inte behöver vara ulvigt. Däremot tänker jag att något som är typiskt ulvigt är att försöka hålla sig i bakgrunden. I alla fall för mig, så tycker jag att jag hittills märkt av @Lobelia minst, vilket känns väldigt misstänksamt!

carrro_lina röstar på Lobelia
Har försökt läsa igenom det som skett sen jag var här senast och se om jag kan få något vettigt ut ur det. Tycker nästan alla röster första dagen var baserat på lite halvdåliga teorier, men å andra sidan var det första dagen och det fanns inte speciellt mycket att gå på(förutom påskgodis). Blir lite misstänksam av att @godisklubba missade deadlinen när hon var inne och skrev ett inlägg en timme innan. Jag skulle nog ha svårt att glömma bort leken på en timme, och då brukar ändå folk kallar mig tankspridd
Jag tänker att man som ulv vill undgå uppmärksamhet och hålla sig lite i bakgrunden. Därför tjänar man på att låta bli att rösta för att slippa lägga en röst som kan dra uppmärksamhet till sig.
Visst kan det vara ett typiskt nybörjarmisstag, men just förklaringen hängde jag inte riktigt med på. Men det kan också vara att jag, trots att folk kallar mig tankspridd, har väldigt bra koll på saker och därför inte alls kan förstå hur man lyckas glömma bort leken på mindre än en timme.
Jo, det är ju i och för sig sent men som nybörjare kan det vara lätt att missa alla regler. Men nu säger jag inte heller att det nödvändigt måste vara ulvigt att missar röstningen eller att jag tror att godisklubban gjorde det med flit, bara att jag tycker det är smått misstänksamt att påstå att man glömt bort leken på en timme.
På vilket sätt menar du att jag tar upp det gång på gång? Jag skrev det en gång när jag reflekterade över rösterna igår och sen har jag svarat på några inlägg där andra kommenterade mina tankar om att det är misstänksamt att missa deadline. Precis som några andra har diskuterat cirkus röst igår.

Carro_lina: sticker helt klart ut från mängden. Hade en ganska skum motivering vid dl 1 rösten. Har sedan skrivit x antal inlägg om att godisklubban inte har röstat och istället för att komma med en konkret fråga personligen till godisklubban så att godisklubba kan förklara närmare isåfall så är det mer anklagande inlägg. Sista inlägget handlar dessutom att hon bara har svarat på frågor från andra och det var ju också intressant eftersom min fråga aldrig blev besvarad.

Tillsvidare lägger jag Carro åt det mer misstänkta hållet.

Din teori var ju inte precis lysande och du missade att fler tycker om lakrits. Jag röstade ganska sent och var stressad så hade inte räknat vem som hade hur många röster och ville få röstat pronto. Så iprincip stod det mellan dig och @qitis och oavsett hade det då blivit som nr 2 då
Då har vi olika definition, min är inte så snäv som din. Sprida misstankar för mig är att just sprida misstankar oavsett form. Här riktar Cirkus uppmärksamheten mot att folk som ger uttryck för samma godissmak, vilket är många.

Det är ju också en förstadagsteori och jag påtalar att det inte finns mycket att gå på.
@cirkus hade en röstmotivering om lakrits igår. Jag kan hålla med om att det är lite märkligt att välja just en att rösta på med den motiveringen när det bevisligen fanns flera som svarat samma sak. Ser att cirkus reagerat en del på att hon blir ifrågasatt pga det. Jag har gjort precis samma sak i dl 1 i tidigare lekar och då blivit mkt misstänkt så ser inget konstigt i att folk reagerar på det?
Men alltså, vad gäller cirkus röstteori, visst var det mer än bara lakrits? Det var väl just hur bollen och fio kommunicerade kring lakritsen som var grejen, att fio kom med ett, enligt cirkus, tydligt "åh det godiset gillar jag också" och inte så mycket allmänt "jag gillar lakrits"? Så uppfattade jag det i alla fall, så jag förstår inte varför den teorin är skummare än någon annans? Hade ju varit skillnad om teorin hade varit "bollen är ond, för bollen gillar lakrits", vilket jag nästan uppfattar det som att ni tolkat det som?

Men alltså, vad gäller cirkus röstteori, visst var det mer än bara lakrits? Det var väl just hur bollen och fio kommunicerade kring lakritsen som var grejen, att fio kom med ett, enligt cirkus, tydligt "åh det godiset gillar jag också" och inte så mycket allmänt "jag gillar lakrits"? Så uppfattade jag det i alla fall, så jag förstår inte varför den teorin är skummare än någon annans? Hade ju varit skillnad om teorin hade varit "bollen är ond, för bollen gillar lakrits", vilket jag nästan uppfattar det som att ni tolkat det som?

Visst är det intressant att ingen verkar se vinkeln som faktiskt var och inte heller att någon reflekterar över att min teori inte funkade eftersom att fio var god. Jag tänker leta vidare bland som som faktiskt såg ut att kommunicera igår (om jag hinner- min söte son har kommit hem och honom har jag inte träffat sen i början av mars - så vi ska käka midag och snacka strunt). Det fanns ju som bekant flera. Jag tror för övrigt att lyan hade ett guldläge igår med mig, fio och qitis uppe för lynch. Så jag kommer utgå ifrån dessa två faktum.

Visst är det intressant att ingen verkar se vinkeln som faktiskt var och inte heller att någon reflekterar över att min teori inte funkade eftersom att fio var god. Jag tänker leta vidare bland som som faktiskt såg ut att kommunicera igår (om jag hinner- min söte son har kommit hem och honom har jag inte träffat sen i början av mars - så vi ska käka midag och snacka strunt). Det fanns ju som bekant flera. Jag tror för övrigt att lyan hade ett guldläge igår med mig, fio och qitis uppe för lynch. Så jag kommer utgå ifrån dessa två faktum.
Ja, alltså reagera på teorier och röster ser jag ju inget konstigt med, det är ju fullt rimligt liksom. Det jag inte förstår är just vilken del av teorin det fokuseras på, för det är inte begripligt för mig.

Jag hade planer på att ha tid före hockeyn att gå igenom allt, men råkade hamna på en alldeles för lång promenad i vårvärmen och nu är det sista semifinalmatchen så har väldigt begränsat med grävtid under kvällen.

Har lite tid över nu så tar de deltagare en i taget jag inte lagt märke till speciellt mycket med lite mer ögon på dem.

Lena H:
Bara egentligen två inlägg som inte är OT från henne så inte supermycket att gå på än så länge.

Min uppfattning är att LenaH brukar vara mer teoriig normalt sätt än så här. Så det noterar jag. Samt att hon tyckte att både fio och qitis var skumma. Fast det var de ju också iofs.
Med facit i hand borde jag antagligen inte lekt, jag har supermycket på jobbet (jobbar även imorgon) och kom inte hem från stallet förrän nu och nu måste jag laga mat innan kycklingbenen vandrar hemifrån för egen maskin.
Jag har inte ens hunnit läsa leken under dagen tyvärr så jag högg ditt inlägg när jag såg taggen.
Sorry! Återkommer strax.

Jag hatar ju lakrits så jag hoppas verkligen inte att jag är ond för att jag skulle gilla lakrits. :o I övrigt så fattar jag ingenting om vad som är grejen alls? Är det någon som tyckt att cirkus teori var skummare än någon annans? Jag måste ju läsa som en kråka.

Jodå, men jag har inte haft tid att skriva och visste väl inte om det skulle tillföra så mycket mer än att okej din teori stämde inte. Men det visste jag ju redan när du la din röst på mig så jag känner inte att jag är rätt person att lyfta det. :)

Jag hatar ju lakrits så jag hoppas verkligen inte att jag är ond för att jag skulle gilla lakrits. :o I övrigt så fattar jag ingenting om vad som är grejen alls? Är det någon som tyckt att cirkus teori var skummare än någon annans? Jag måste ju läsa som en kråka.
Sorry, lakrits var fio. Fokus på hockey just nu. :D Men det var ju bara en ”extragrej” utöver riktiga teorin, om man säger så, ändå verkar folk haka upp sig på att det var misstänkt att gilla just lakrits, i och med att fler gör det. Men lakritbiten var ju inte huvudteorin.

Carro_lina: sticker helt klart ut från mängden. Hade en ganska skum motivering vid dl 1 rösten. Har sedan skrivit x antal inlägg om att godisklubban inte har röstat och istället för att komma med en konkret fråga personligen till godisklubban så att godisklubba kan förklara närmare isåfall så är det mer anklagande inlägg. Sista inlägget handlar dessutom att hon bara har svarat på frågor från andra och det var ju också intressant eftersom min fråga aldrig blev besvarad.

Tillsvidare lägger jag Carro åt det mer misstänkta hållet.

Svaret på dina frågor finns ju besvarade i mina tidigare inlägg vilket var anledningen till att jag inte svarade dig igen. Dessutom tycker jag det är konstigt att du skriver att min motivering i dl 1 var skum utan att förklara vad du menar med skum. Tycker din motivering var ungefär lika skum som min eftersom du skriver att du röstar på cirkus för att cirkus skrev att lakrits är ett tecken på ondska när det bara var en liten del av cirkus motivering.

Sorry, lakrits var fio. Fokus på hockey just nu. :D Men det var ju bara en ”extragrej” utöver riktiga teorin, om man säger så, ändå verkar folk haka upp sig på att det var misstänkt att gilla just lakrits, i och med att fler gör det. Men lakritbiten var ju inte huvudteorin.
Ja då är jag med hur du menar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar