Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL1
qitis röstar på hedinn
cirkus röstar på bollen__
bollen__ röstar på fio
Killaloe röstar därför på qitis
Lobelia röstar på Cirkus
LenaH röstar på Mirtai
carrro_lina röstar på Lobelia
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Mirtai röstar på qitis
fio
röstar på godisklubban
Hedinn röstar på
fio

Cirkus 2
Fio 2
qitis 2
Hedinn 1
Lobelia 1
godisklubban 1
Mirtai 1

godisklubban missade men hade röstat på qitis

Noterar att de som la andraröster igår är jag, karamelldrottningen samt Hedinn

Kan hålla med @Lobelia i att det kan tala till Hedinns fördel att hon la en så sen andraröst, är hon ond så kanske hon skulle aktat sig mer för att sticka ut

Jag tänker som jag brukar göra - om fåret försöker göra sig uppmärksammad så kan den antingen har gjort det via obligatoriska frågan, som min teori byggde på igår men sprack då det möjliga fåret visade sig vara god. Men det finns en annan variant och det är att första rösten på en ulv uppmärksammas av ett får och den röstar på de goda som lagt rösten på ulv. Det ger att jag kan ha röstat på ulven bollen__ och fåret Lobelia kan ha röstat på mig av den anledningen.

Sen har LenaH fyllt på den här listan med ett gäng möjliga ulvar och får

Alltså jag tänker nog att Hedinns sena röst inte alls är något orimligt för en ulv att lägga. "Alla" har ju avfärdat den med att så skulle hon inte göra som ulv, inte sticka ut så! Det är ju helt perfekt, att göra så och dessutom på en god som sen blir lynchad. Så jag tycker inte att det talar till hennes fördel.
så idag blir det så
bollen__ röstar på Hedinn

Vilken fråga har jag fastnat på?
Alltså jag vet inte hur jag ska förklara det bättre än jag gjort, eftersom jag inte verkar få fram det jag menar. Men det här citatet från @Hedinn sammanfattar liksom hela problemet och det jag reagerar på bättre än jag kunnat skriva själv :)
Nä, det är inte någons förstadagsteori jag ägnar tid åt, det är de som idag anser att cirkus förstadagsteori är skum pga att fler gillar lakrits.

sorry, glömde lägga in min röst

Röstlista DL2:

Killaloe röstar på Lobelia
Mirtai röstar på Karamelldrottningen
Karamelldrottningen röstar på carro_lina
godisklubba röstar på carro_lina
carrro_lina röstar på Karamelldrottningen

Jag tänker som jag brukar göra - om fåret försöker göra sig uppmärksammad så kan den antingen har gjort det via obligatoriska frågan, som min teori byggde på igår men sprack då det möjliga fåret visade sig vara god. Men det finns en annan variant och det är att första rösten på en ulv uppmärksammas av ett får och den röstar på de goda som lagt rösten på ulv. Det ger att jag kan ha röstat på ulven bollen__ och fåret Lobelia kan ha röstat på mig av den anledningen.

Jag fattar inte alls. Hur skulle ulven fatta att det är fåret som röstar där? Det är ju fruktansvärt otydligt`:confused::confused:

Just det, det finns ju ännu fler varianter!

Röstlista DL2:

Killaloe röstar på Lobelia
Mirtai röstar på Karamelldrottningen
Karamelldrottningen röstar på carro_lina
godisklubba röstar på carro_lina
Lobelia röstar på Killaloe
carrro_lina röstar på karamelldrottningen

Röstlista DL2:

20.18 Killaloe röstar på Lobelia
20.47 Mirtai röstar på Karamelldrottningen
20.53 Karamelldrottningen röstar på carro_lina
21.14 godisklubba röstar på carro_lina
21.16 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 carro_lina röstar på karamelldrottningen
21.25 bollen__ röstar på Hedinn

(La in klockslag och de som inte var tillagda, hoppas inte att jag missade någon röst nu - och att alla klockslag är rätt)

Jag fattar inte alls. Hur skulle ulven fatta att det är fåret som röstar där? Det är ju fruktansvärt otydligt`:confused::confused:

Ja det var ju lika otydligt i förra leken ;) eftersom fåret blev käk

om man är ulv så har man nog grynkoll på när någon röstar på första ulven och om nån lägger sen röst på den som la rösten på ulv

Jag röstar enligt denna teori

cirkus röstar på bollen__

Ämen satan, jag måste rösta och idag är det karamelldrottningen som är skummast för mig.

LenaH röstar på karamelldrottningen

för att jag tycker hon försöker kritisera alla usla förstadagsröster utan att egentligen bidra med så mycket reellt grävande. Varför var det så viktigt vilka som röstade på qitis när q blev käk och inte lynchad? Var det hon som käkade q kanske?

20.18 Killaloe röstar på Lobelia
20.47 Mirtai röstar på Karamelldrottningen
20.53 Karamelldrottningen röstar på carro_lina
21.14 godisklubba röstar på carro_lina
21.16 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 carro_lina röstar på karamelldrottningen
21.25 bollen__ röstar på Hedinn
21:28 cirkus röstar på bollen__

@Killaloe dök sen upp som gubben i lådan och röstade på mig för att jag förklarat vad jag tänkt inför förstadagsteorin och jag inte direkt lastas för att @karamelldrottningen mfl
Fast du är ju med i den diskussionen och lägger tid på den? Då är det bök inte märkligt om någon reagerar på den?

Det mest skumma är dock motiveringen att jag grävde mindre än andra inför första DL.

Vilket jag förtydligade mer kring vilket du verkar vara rätt ovillig att ta till dig?
Jag tycker deddutom att din motivering liks gärna skulle kunna handla om din röst på mig
Det känns inte riktig som hon skriver om mig utan mer som @Killaloe bestämt sig för att rösta på mig och sedan letat rätt på något som kan fungera som teori. Det känns ulvigt i mina ögon.

Det känns som att du bestämt dig för att rösta på mig, mer för att du tar illa upp av min röst än som något annat och då försöker hitta något som du kan framställa som misstänkt.

Jag är inte alls med på Killaloes teori, jag tycker nog att Lobelia varit en av de som hakat upp sig minst på lakritsteorin av de som diskuterat den? Mirtai verkade mest notera att det var skumt, vilket jag väl egentligen kan se som det mest skumma i sammanhanget, men det ger inget nu. Så pga att Killaloe väljer den som jag skulle säga är minst skum av de tre (KD har ju diskuterat saken mer och sen dessutom bara nämner qitis)

Hedinn röstar på Killaloe

Ja det var ju lika otydligt i förra leken ;) eftersom fåret blev käk

om man är ulv så har man nog grynkoll på när någon röstar på första ulven och om nån lägger sen röst på den som la rösten på ulv
Ja eftersom jag i förra leken var den som var ond utanför och definitivt inte använde mig av någon av alla dessa teorier om hur man visar sig för lyan :p Snacka om att göra det enkelt för de goda att hitta en då. Jag håller inte alls med dig, har aldrig suttit i lyan och tänkt så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"