Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag antar att egentligen får man väl skriva att någonting är äckligt på ett forum inklusive köttätande såklart, bara man inte säger det till en person som gör det. Å tredje sidan, när folk som pussar hundar sedan dyker upp i tråden så är det ju nästan som att säga att någon är äcklig så då kanske man får sluta och säga att man tycker det är lite obehagligt istället?
Jag gör det inte, tycker det är äckligt, även när jag ser på filmklipp med hundar som slickar folk i ansiktet.
![]()
Äckligt är ju ett väldigt starkt ord och även om man använder det ofta är det ju sällan man egentligen menar det. Men jag tror att man helst använder det om någonting som inte blandar in en annan person. (dvs att säga att man tycker blodkorv är äckligt är ju bara lite ouppfostrat. Men att säga att tant Agda är äcklig/beter sig äckligt är på gränsen till elakt.)*Obehagligt kan det vara om jag får en stor lös främmande hund som rusar mot mig, alltså äckligt och obehagligt är inte samma sak.
Även om jag gladeligen pussas med mina hundar och delar glass och grejer så går gränsen vid slickande i munnen. Det tycker t.o.m. jag ser äckligt ut. Såg ett klipp på YT med en unge som storgapar och hunden slickar för fullt i munnen. UschMen tycker att det ser väldigt äkligt ut när folk låter hunden slicka en i hela ansiktet samtidigt som de har munnen öppen och skrattar..
Nu var det ju inte för bakterierna som jag inte tillåter hundslick, men kattslick. Utan pga. "slemmigheten". Kattungor är mer sträva, fast jag låter inte de slicka mig när de dreglar heller.Fast katters bakterier är värre än hundars. Inte för att jag bryr mig, kisse får pussa mig också![]()
För er som är rädda för bakterier och sånt så kika gärna på de två senaste avsnitten av vetenskapens värld. Om det är nått som är hälsovådligt så är det överdriven renlighet!
För er som är rädda för bakterier och sånt så kika gärna på de två senaste avsnitten av vetenskapens värld. Om det är nått som är hälsovådligt så är det överdriven renlighet!