Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

beror på vad du menar med "slickar". För mig är det stor skillnad på att få en eller några pussar eller att bokstavligt talat få ansiktet uppätet :p
Min hane gör nämligen helst det sistnämnda och gärna så ofta som möjligt, Ibland får han det men oftast inte. Inte för att jag skulle tycka det är äckligt utan för att man blir så blöt i ansiktet då.

Mina andra två är snålpussare och får man en puss av dem så känner man sig nästa priviligerad :love:

Pussar inte andras hundar.

Det är någonting med snålpussare! Jag har sällan sett vanligt folk så förtjusta över en hundpuss som när shiban någon gång glömmer sig och spontant ger bort en. :D

Skulle aldrig hända! Jag tycker det är äckligt. När hunden "pussar" på munnen är vidrigt! Jag kan inte ens med min vildaste fantasi förstå hur människor låter det hända. :yuck:

Pussar inte hästmular, eller annat djur för den delen heller.

Varför har du ett behov av att uttrycka äckel om andra människor/deras vanor?

Varför är det viktigt för dig att de vet att du tycker att de är äckliga?
Varför är det viktigt för dig, vad andra tycker om dina vanor

En liten puss på näsan från min hund, kan jag erkänna att den kan vara ganska mysig, men när hon snabbt hoppar upp i soffan och får in sin blöta nos i min mun och samtidigt slickar, efter att hon har ätit rått kött

Det uppskattar jag inte :)

Det är någonting med snålpussare! Jag har sällan sett vanligt folk så förtjusta över en hundpuss som när shiban någon gång glömmer sig och spontant ger bort en. :D

Jamen precis. Mina barn brukar glatt utbrista att "jag fick en puss av Misti!!" när den snålaste pussaren besvärar sig med en slick :D Oftast naggar hon en i näsan bara :devil:

Jamen precis. Mina barn brukar glatt utbrista att "jag fick en puss av Misti!!" när den snålaste pussaren besvärar sig med en slick :D Oftast naggar hon en i näsan bara :devil:

Sluga hundar vet att 'less is more' helt enkelt. ;)

Allmänt: och jodå, jag pussar på resten av djuren i min omgivning också, däremot väldigt sällan på människor. Det känns mer gränslöst för mig.

Nej.
Tycker inte ens om när min egen slickar på händer mm. Man kan gosa ändå :)

Varför är det viktigt för dig, vad andra tycker om dina vanor

Jag tänker att det med handlar om varför det är så himla nödvändigt att berätta för alla vad en tycker är äckligt och inte, framförallt när det kommer helt oprovocerat och med frågan "gör du såhär" (underförstått; vad äcklig du är om du gör det!)

Det känns spontant som att världen skulle bli lite trevligare om folk i allmänhet slutade fokusera på att berätta för alla andra vad som är äckligt och inte. :) Låt folk ha sina preferenser liksom, så länge det inte skadar någon annan och var inte så fördömande. Typ.

Det känns spontant som att världen skulle bli lite trevligare om folk i allmänhet slutade fokusera på att berätta för alla andra vad som är äckligt och inte. :) Låt folk ha sina preferenser liksom, så länge det inte skadar någon annan och var inte så fördömande. Typ.

Finns ju massvis av äckliga saker som är ok att skriva som äckliga.

Jag tycker det är superäckligt när folk börjar slicka sina hundar och de slickar tillbaka eller tvärtom.

Jag tänker att det med handlar om varför det är så himla nödvändigt att berätta för alla vad en tycker är äckligt och inte, framförallt när det kommer helt oprovocerat och med frågan "gör du såhär" (underförstått; vad äcklig du är om du gör det!)

Ja, jag förstå vad du menar.

Men vad kan man förvänta sig på ett forum på nätet
Här finns ju allt och dom uttrycker sig mer rakt på sak framför datorn, än vad dom skulle gjort face to face
Nätet är inte alltid så trevligt, kanske människor inte mår så bra.
(Kanske har dom för lite sex :))

Men det är äckligt att få en blöt hundnos rakt i munnen :)

Nej, jag gillar inte ens att få någon random slick på armen av vare sig katt eller hund. Att ha de uppe i mitt ansikte vill jag då inte ha heller, inte någon favorit heller direkt. Men skulle knappast kalla det för att hundarna är äckligt eller liknande, bara jag som inte gillar tungor :P

Nej jag gillar inte att min hund slickar på mig. Jag är allergisk mot saliven av någon anledning så han har lärt sig att inte slicka på mig. Däremot pussar jag gärna honom. Gärna på hjässan. Där luktar han så gott :love: Jag pussar självklart min häst också :love:

Varför har du ett behov av att uttrycka äckel om andra människor/deras vanor?

Varför är det viktigt för dig att de vet att du tycker att de är äckliga?
Varför tolkar du det så?
Jag har aldrig påstått att människorna som låter sig slickas av hundar är äckliga. Det var ju du som tolkade det så. Varför gjorde du det?

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 085
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 615
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 081
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka