Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

Om jag tycker om hunden och vet att den inte ätit något snuskigt samma dag kan den få pussas i ansiktet. Om hunden slickar mig på händerna bryr jag mig inte så mycket om, i alla fall om den som sagt inte ätit något äckligt eller slickat sig privat (vilket är svårt att veta men det man inte vet far man inte illa av :p).

Tillägg: Katter får mer än gärna pussa på mig, inte alls samma slabbiga känsla och de luktar inget heller. Hästar är ok också då de bara käkar gräs etc.

Råkar ha en hund som har en tunga som väldigt ofta slinker ut och slickar en på handen/armen/foten/kinden...var han än kommer åt. En liten slick är inget jag bryr mig precis om. Men samtidigt så är han en sån som verkligen letar upp allt skit/äckel och äter. Uppskattar inte pussar från honom i ansiktet men som sagt, det händer.

Råkar ha en hund som har en tunga som väldigt ofta slinker ut och slickar en på handen/armen/foten/kinden...var han än kommer åt. En liten slick är inget jag bryr mig precis om. Men samtidigt så är han en sån som verkligen letar upp allt skit/äckel och äter. Uppskattar inte pussar från honom i ansiktet men som sagt, det händer.

Min lilla slickar gärna på typ foten eller vaden när han går förbi, typ "hej" :rofl:

Nej, ingen hundtunga i närheten av mitt ansikte. Speciellt inte vår egen hund, som är en notorisk bajsätare. Vill inte att katten slickar mig i ansiktet heller. Det gör han dock ändå, speciellt när han leker väckarklocka.

Japp, min hund får slicka oss i ansiktet. Alltid ackompanjerat av ett "Mammas lilla älsklingstusspussgurkepojke :love:"

Helt i sin ordning ;)

Friska hundar som äter bra mat luktar inte ur munnen...
Jo dom luktar lax eller rått kött

Alla har goda (och dåliga) bakterier i munnen och det luktar
Men tydligen har människor fler bakterier och ensymer i munnen än hundar, som hjälper oss att bryta ner maten ( läste jag någonstans)

Människor är säker lika "äckliga" (eller äckligare) i munnen som hundar, där har du rätt

Jag använder ändå en annan diskborste till min hunds matskål, än den till vår disk
Å andra sidan har jag hunden i sängen och pussar på hennes goa lilla kropp, så där finns ingen logik alls...

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 085
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 615
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 081
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka