F
Fitness
Sv: Lära ponny passage??
I vilka program ingår skolorna?
I vilka program ingår skolorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
qodrofenia skrev:balanstrav kan gämföras med det som den oerfarne tror är passage liknade. hästen vilar på steget känns mjuk och luftig men är inte på långa vägar i den graden av samling som en passage ska vara i.hästen går dessutom ofta med sänkt rygg och har släppt bettet och är tvådelad.och ingen framåtbjudning finns.
nädå!En del ryttare har hunnit bli pensionärer innan de kommit ända fram.
eller troligtvis aldrig kommit dithän.
hum.. andas med i hästens rörelse?? förstår du bättre då?Vad menar du exakt med ett elastiskt säte?
jodå.. så länge hästen har framåtbjudning.Att samla o samla traven ger ingen Kadens i steget
då får man helt enkelt ge attan i att trötta ut hästen innan.. jag avlutar passen med de svårare övningar. för att avslutet då kommer som en belöning för hästen.Att lägga nya " jobbiga" moment i slutet av ridpasset är inte bra när hästen redan är trött.
har jag sagt nått annat? framåtbjudning är A&OMan lägger stor vikt på att tänka framåt och och tillåter lite rörelse framåt i Piaff även GP
Jag ska försöka svara på det där i kväll..Ska åka till stallet och rida nu..ska ha din fråga i åtanke..FlipTheFrog skrev:Q!
Tänk dig följande scenario:
Hästen trampar bra i piaffen, ryttaren försöker så mjukt och fint som möjligt att rida ur piaffen i passage men hästen klarar inte av den smygande övergången från mest bärighet till lite mer påskjut.. utan vänder all bärkraftsenergi till påskjut och far iväg istället.
Hur skulle du göra här?
~Flip *samlar på sig tankar från olika håll kring ovanstående problem*