Lagen om smällare?

C

ChristinA

Hur ligger det till egentligen?
Får man "okynnes"-smälla?
Det var någon lag som stiftades, ändrades den igen eller?
Eller måste det vara raketer och inte bara smällare?

Christin

hej, e inte säker men tror att det måste vara fyverkerier, inte bara smällare. ändå e det massa idioter som "tjuvsmäller", min pappa fick tinitus av en smällare å har haft det i 10år nu, å så här runt jul å nyår e de alltid många som håller på å smälla så han får va förskigt så det inte förvärras. förra året skulle han tex gå å ta ut pengar på bankomaten vid ett litet torg, vipps några småungar me en smällare på några tiometersavstånd :mad:.
kan inte folk visa lite respekt för varandra? för dom e d bara en smällare men för han kan de försämra hela livet.

Vid nyår får man släppa upp smällare.. Annars på året har jag för mig att man måste söka tillstånd..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 411
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 975
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 758
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka