Lagen om smällare?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ChristinA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 143
C

ChristinA

Hur ligger det till egentligen?
Får man "okynnes"-smälla?
Det var någon lag som stiftades, ändrades den igen eller?
Eller måste det vara raketer och inte bara smällare?

Christin

hej, e inte säker men tror att det måste vara fyverkerier, inte bara smällare. ändå e det massa idioter som "tjuvsmäller", min pappa fick tinitus av en smällare å har haft det i 10år nu, å så här runt jul å nyår e de alltid många som håller på å smälla så han får va förskigt så det inte förvärras. förra året skulle han tex gå å ta ut pengar på bankomaten vid ett litet torg, vipps några småungar me en smällare på några tiometersavstånd :mad:.
kan inte folk visa lite respekt för varandra? för dom e d bara en smällare men för han kan de försämra hela livet.

Vid nyår får man släppa upp smällare.. Annars på året har jag för mig att man måste söka tillstånd..

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
456
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 278
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka