Låg nivå?

Sv: Låg nivå?

Fyfan vilken bitchig kommentar om du menar att du kunde åkt dit och samlat rosetter? bara för att alla andra var "dåliga"? hum moget på hög nivå...

Snarare du som inte är mogen...

Jag rider inte ponnyn längre till att börja med. Jag är nämligen 19 år.
Och jag ser personligen inget fel i att åka till en tävling, göra bra rundor och få placeringar på köpet. Hon går LB-LA-klasser nu så det vore inte helfel att åka dit och rida LB-klasserna som fanns där.

Oj, lugna ner dig nu människa innan du får en hjärtinfarkt :angel:
Om hon tävlar LB i vanliga fall har du ju inget att klaga på. Nivån är ofta lägre lokalt och hästen som tävlar LB-LA i vanliga fall hade nog sannerligen haft större möjlighet att plocka rosetter. Att man rider bra och får eblöning därefter, inte är det något fel i det :)

Välj dina ord lite bättre. Vill du bråka tycker jag du ska gå nån annanstans, vi vill bara diskutera! :bump:

Jag tycker att man skall ta bort tidshoppning på Lokala LD-LC eventuellt även LB och ersätta med stilhoppning i fas 2. Så kanske, kanske man kan komma till ordning med att ungarna rider så illa. Dessutom så borde man ta bort möjligheten till alla skarpa bett !
Eller så kan klubbarna prova att anordna tävlingar med två faser bed A+A. Och man ska INTE ta bort möjligheten till att betsla upp en ponny. Ponnyer kan vara riktigt starka och inte ens världscupsryttarna verkar ju klara av att rida hästarna på tränsbett alla gånger... Då kan vi ju knappast kräva att barnen ska göra det.

fast som sagt så är detta ett stort ridhus md superunderlag o enkla tråk hinder o inga svåra banor. Hade min tränare byggt banorna hade hon slängt fram allt galet de har :D men nu var det ngn tråkig människa utan större fantasi.

Det skulle hon inte alls... du får inte bygga hur som helst på lokal och det finns oskrivna regler om at du inte släpar fram vad som helst. LC ska dessutom vara ENKLA bansträckningar eftersom det faktiskt är det näst enklaste hoppnivån, betänk detta: DEN NÄST ENKLASTE HOPPNIVÅN.

Dessutom ang "dåliga resultat" Vem i h-vete bestämmer vad som är dåliga resultat. Du har absolut ingen aning om hästarnas tidigare erfarenheter, ryttarnas dagsform. Det du säger är superunderlag kanske inte passar ponnyer utan stora hästar? Jag vet inte hur det ser ut men det kan ju vara så att det där "superunderlaget" är lite för tungt för ponnyerna så att dom har svårt att komma upp... Eller kanske hade banan byggts lite för snäll, ett stort ridhus... Långa vägar, trötta ponnyer? Det finns många anledningar...

kanske det är så, men det låter ju väldigt amatörmässigt att inte träna inomhus när man ska tävla inomhus.
Jag har tränat inne sen augusti....

Men snälla....det är barn vi pratar om. Jämför inte vad du gör!
Utgår ifrån att du är lite vuxen iaf!

Om nu majoriteten var så dåliga på tävlingen kan man ju säga att det var ett ganska jämt och rättvist startfält!! *ti hi*

Men allvar vem avgör när man är mogen att starta på tävling??
Det är ju viljan och glädjen i tävlingen vi vill bevara, sen ger det mkt rutin och erfarenhet att tävla. Skulle sättas en orealistisk press på barnen om man bara fick tävla om man var säker på att rida felfritt!!

Jag tycker att på lokal nivå är det ju okej om det är "låg nivå" så att säga. Det är väl där om någonstans det får vara det?
Det är på lokal nivå man får första tävlingsrutinen, både som häst och ryttare. Dessutom har man inte alltid bra dagar.
På våra Division II tävlingar jag varit på har det varit relativt låg nivå i många fall.
flera ryttare/dag åkte av, och det var hela tiden jättesnälla, lagom lätta banor, inga speciella titthinder osv. (de enda titthindren som fanns vållade minst problem av alla).
Många uteslutna dessutom. Men det var första tävlingssäsongen för många.

Jag blir personligen mer förvånad när det är låg nivå i de regionala sammanhangen. Jag ahr några ggr stött på några som JAg inte förstår vad de gör där...
Men visst är det väl så att alla avgör själva på vilken nivå de klarar att tävla.

Dessutom ang "dåliga resultat" Vem i h-vete bestämmer vad som är dåliga resultat. Du har absolut ingen aning om hästarnas tidigare erfarenheter, ryttarnas dagsform. Det du säger är superunderlag kanske inte passar ponnyer utan stora hästar? Jag vet inte hur det ser ut men det kan ju vara så att det där "superunderlaget" är lite för tungt för ponnyerna så att dom har svårt att komma upp... Eller kanske hade banan byggts lite för snäll, ett stort ridhus... Långa vägar, trötta ponnyer? Det finns många anledningar...

Det är dåliga resultat när det blir placeringar på fyra fel i grunden. Så ser iaf jag det. De som placeras vill jag ska ha gått till omhoppning.
Och det är bra underlag för ponnyer i det ridhuset. Jag vet precis vilket det är och har varit där som chaufför med olika ponnyer.
Ridhuset är heller inte gigantiskt utan lagom stort i mina ögon.

Var funktionär på lokala ponnytävlingar under helgen o jag är väldigt förvånad över resultaten. Få starter i kategori b o c o riktigt dåliga resultat i alla kategorier, i LB blev man placerad på fyra fel i grunden! Det känns riktigt dåligt. Vad har hänt, är det jämt såhär nuförtiden?
När jag tävlade ponny på den nivån fick man slita som en djur för att bli placerad.

placeringarna beror ju på antal startande.. om det är tjugo startande i en klass och ingen går nolla, ska man inte ha någon förstaplats då? det blir ju minst antal fel, kortast tid eller vise versa.. och kort sagt.. det kanske var mer motstånd på din tid?

Eller så kan klubbarna prova att anordna tävlingar med två faser bed A+A. Och man ska INTE ta bort möjligheten till att betsla upp en ponny. Ponnyer kan vara riktigt starka och inte ens världscupsryttarna verkar ju klara av att rida hästarna på tränsbett alla gånger... Då kan vi ju knappast kräva att barnen ska göra det.

Ja jag tycker oxå att man ska ta bort tidshoppning i låga klasser då man hade fått bort mkt av flåridningen. Men jag tycker inte man ska få lov att betsla upp ponnyer mer än vad man får idag!! Att rida på skarpa bett kräver sin ryttare och ofta har inte barnen hunnit skaffa sig den erfarenhet och kunnande som krävs för att rida på skarpa bett.

Ja, men det hänger ju ihop. Rider folk sämre = sämre resultat.

De skarpaste betten är heller inte tillåtna på ponnytävlingar...

Men jag tycker inte man ska få lov att betsla upp ponnyer mer än vad man får idag!! Att rida på skarpa bett kräver sin ryttare och ofta har inte barnen hunnit skaffa sig den erfarenhet och kunnande som krävs för att rida på skarpa bett.

Ingen påstod väl heller att skarpare bett än dagens tillåtna skulle tillåtas?! :confused:

Ja jag tycker oxå att man ska ta bort tidshoppning i låga klasser då man hade fått bort mkt av flåridningen.
Jag tycker inte att man ska ta bort den helt, men jag tycker att man som arrangör kan VÄLJA att anordna tävlinga med bed A+A i de lägre klasserna ibland.

Men jag tycker inte man ska få lov att betsla upp ponnyer mer än vad man får idag!! Att rida på skarpa bett kräver sin ryttare och ofta har inte barnen hunnit skaffa sig den erfarenhet och kunnande som krävs för att rida på skarpa bett.
Det tycker inte jag heller. Men jag tycker att även ponnyryttarna ska få rida på skarpare bett än (olika versioner av) vanligt tränsbett.

Det är dåliga resultat när det blir placeringar på fyra fel i grunden. Så ser iaf jag det.

Så ser du det ja och jag frågade vem som bestämde vad som var dåliga resultat och jag tror inte att det är du... Om man ser det som du så skulle ju varje Falsterboderby vara ett hiskeligt dåligt resultat...

Så ser du det ja och jag frågade vem som bestämde vad som var dåliga resultat och jag tror inte att det är du... Om man ser det som du så skulle ju varje Falsterboderby vara ett hiskeligt dåligt resultat...

På en lokal tävling är klasserna såpass enkla att det rimligen bör vara ekipage som gått till omhoppning som placerar sig. Så var det på den tiden som jag red lokal ponnyhoppning.
Svår klass-derby är inte riktigt samma sak som en lokal LB. Men det hoppas jag att du inser själv också.

*kl*

Men jag känner ändå att i DivII finalen ska det väl ändå vara lite klass på ekipagen.

*kl*

Men jag känner ändå att i DivII finalen ska det väl ändå vara lite klass på ekipagen.

*Halvt knapplån*

Så som jag ser det är det ett problem att kvalen till finalen går i LC men finalen i LB. Man tar ut de lag med bäst LC-ekipage och låter de tävla på LB-höjd. Det är mina ögon ologiskt. Jag skulle vilja att det skulle vara LB, eller iaf LC+5 cm, i omgång två.

På en lokal tävling är klasserna såpass enkla att det rimligen bör vara ekipage som gått till omhoppning som placerar sig. Så var det på den tiden som jag red lokal ponnyhoppning.
Svår klass-derby är inte riktigt samma sak som en lokal LB. Men det hoppas jag att du inser själv också.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Men det är ju det som är poängen, man tävlar på sin egen nivå... Bara för att man rider lokal så behöver väl inte "resultaten" vara bättre för att banorna är enklare, banorna är ju enklare för att man inte ska behöva vara proffs och inte behöva ha den fantastiskt dyra hoppponnyn från Holland/Irland...

Om resultaten tvunget behövde vara bättre i lokal för att det var enklare banor var ska då debutanten börja?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Men det är ju det som är poängen, man tävlar på sin egen nivå...

Om resultaten tvunget behövde vara bättre i lokal för att det var enklare banor var ska då debutanten börja?

Jag håller helt med! Man måste ju kunna prestera bra på "sin" nivå och vara nöjd med det. Man ska ju jämföra sin ritt med ens tidigare ritter. Och inte jämföra med andra och vad man behövde prestera på lokal tävling för några år sen. Det är ju fortfarnade barn vi pratar om.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 211
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar