Låg nivå?

Sv: Låg nivå?

Jaha då är jag med!

Lady_S: Du har iof en poäng där, men om barnen tas ut efter förklassen så blir det en inbördes tävlan där. Och det är inte bra.

Lyssnade på Johan Fyrberg och ska även lyssna på honom igen, där han absolut förespråkar samma lag för att få en bra lagsammanhållning.

Men i div 3 som är våran lägsta div så tycker jag att alla som vill ska få starta minst en omgång.

Du har iof en poäng där, men om barnen tas ut efter förklassen så blir det en inbördes tävlan där. Och det är inte bra.
Nej, laget ska vara uttaget redan innan man anländer till tävlingsplatsen med fyra ordinarie plus en reserv. Om man har ekipage att tillgå vill säga. Det är ju bara att titta på VM för Sveriges del hur det går när man inte har laget klart i förväg.

Det är en helt annan sak. Och det är väl det ni är oense om?

Mja, det h*n drog upp var ju tämligen irrelevant. Om jag tittar på resultaten på lokal nivå på t.ex Östergötlands distrikt så har det krävts felfri grundomgång för placering i alla utom två klasser sen juni/juli.

Mja, det h*n drog upp var ju tämligen irrelevant.
Vad? Jag tycker fortfarande att hennes inlägg hade med ditt inlägg att göra. Sen kan man ju tycka att det var lite onödigt och otrevligt med alla :rofl:-smileysarna...

Om jag tittar på resultaten på lokal nivå på t.ex Östergötlands distrikt så har det krävts felfri grundomgång för placering i alla utom två klasser sen juni/juli.
Men varken hon eller du är väl från Östergötland? Den kan ju vara så att det är ovanligt där du kommer ifrån men vanligt där hon kommer ifrån. Allt är inte svart eller vitt...

Vad? Jag tycker fortfarande att hennes inlägg hade med ditt inlägg att göra. Sen kan man ju tycka att det var lite onödigt och otrevligt med alla :rofl:-smileysarna...

Men varken hon eller du är väl från Östergötland? Den kan ju vara så att det är ovanligt där du kommer ifrån men vanligt där hon kommer ifrån. Allt är inte svart eller vitt...

Nej, men jag bodde i Östergötland till augusti förra året och min ponny tävlar mestadels i Östergötland. Därför är det naturligt för mig att kolla resultaten därifrån.

Nej, allt är inte svart eller vitt. Men jag har hyfsad koll på tävlingsresultat från Örebro, Södermanland och Östergötland. Det borde ändå spegla resten av landet hyfsat.

Det jag ville säga var att hon kanske hade en annan syn på vad som är vanligt än vad du har och att den synen kan vara fullt berättigad! Det betyder inte att någon av er har fel.

Det beror på tycker jag. Någonstans står det skrivet (från riksidrottsförbundet) att man inte får toppa lagen när barn tävlar. Typ. Vilket i det här fallet då skulle kunna betyda att om man har många ekipage som rider LC och en del som rider LB skulle man kunna ställa upp med tre helt olika lag i de tre omgångarna! Det behöver inte ge dålig sammanhållning inom laget utan tvärtom en bra sammanhållning inom klubben. Alla får vara med.

Det är helt förkastligt!

Håller med dig.
Har man många ekipage som vill vara med så ska så många som möjligt få det också. Lotta lagen och ha möten med alla barnen innan så att de vet vad som gäller.
De som inte lottas med i första omgången är med som hejarklack istället och vice versa.

*Halvt knapplån*

Så som jag ser det är det ett problem att kvalen till finalen går i LC men finalen i LB. Man tar ut de lag med bäst LC-ekipage och låter de tävla på LB-höjd. Det är mina ögon ologiskt. Jag skulle vilja att det skulle vara LB, eller iaf LC+5 cm, i omgång två.

Men omg 1 & 2 går i LC, omg 3 och finalen i LB. Så en omgång i LB är dt iaf.

*ser in...inser...*

Hmm...idag krävs betydligt mer av de flesta barn, ponnyer och banbyggare. Svårt att kombinera så det passar alla. Jag tycker vi ser en ny generation med banbyggare som uppmanas att ge unga ryttare bra ridning. Känns oviktigt att diskutera ovanstående lokaltävling då det alltid är ur betraktarens synvinkel men överlag tycker jag man ser både bra och dåliga ryttare. En lokal ponny är oftast betydligt snyggare än lokal storhäst....

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 211
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar