Kvällsrastning

Jenka

Trådstartare
Av ren nyfikenhet... Vilken tid går ni ut med hundarna sista gången för kvällen (eller släpper ut om det är så)?

Hur länge dröjer det sedan till de är ute morgonen därpå?

Varierar, men ofta blir det att vi går ut vid ca kl 22-23. Morgonrastningen blir någon gång vid ca kl 8-9, och det är alltid jag som tycker att det är mest nödvändigt att gå ut då ;)

Det beror alldeles på när jag lägger mig. Släpper ut dom det sista jag gör innan jag lägger mig så det kan bli allt mellan 21-02.

Sen går de ut när jag går upp, vilket också varierar.

Sista kissen innan läggdags (22-01) och första när de har trampat klart på mig i sängen (08-11). Ytterst sällan så händer det att nån vill ut däremellan, då säger de till.

Uhm, jobbar oregelbundet så det kan bli lite när som tbh.
När jag är ledig kan det dröja 12h innan vi kommer ut igen - men Plex brukar sova i min säng hela tiden som jag sover och han väcker mig om han vill gå ut. Oftast vill han dock bara ligga i sängen och bli kliad på magen ;)

Det är lite olika.
Allt från sista kissningen vid 22-01 (senare om sambon pluggar tex). Sen första ut igen vid 9-12. Oavsett tid har ingen hund någon brådska utan sover tills vi går upp.
Undantag som senaste nätterna när ena vovven har haft diarré, men då har hon sagt till och fått gå ut både nattetid och tidigare på morgonen.

Det varierar. Går ut med dem det sista vi gör innan vi går och lägger oss. Oftast 23-00 men om jag ska stanna uppe (om jag ska jobba natten efter) så går jag ut med dem vid 3. På morgonen går vi ut när lillhunden väcker oss (oftast tidigt!), skulle den större få bestämma hade vi däremot haft sovmorgon till tidigast 12 varje dag ;) När jag jobbat går jag ut med dem när jag kommer hem vid 7.30.

Vi går kvällsrundan vid 21, sen är vi ute vid 6 på morgonen igen. Helgerna är ungefär samma, lite förskjutet så kanske 22 på kvällen och 8 på morgonen.

Varierar jättemycket. Mellan 19 och 04 får de sista rastningen.
Första blir mellan 03 och 12.
Det beror helt på hur vi jobbar.

Sista vändan vi släpper ut honom blir när vi går och lägger oss, det kan bli allt emellan 21 och 01 ;) På morgonen så är han rätt trött, på vardagarna har han möjlighet att följa med husse ut en sväng vid 06 men det är sällan han ids kliva upp då. Utan jag brukar tvinga ut honom vid halv åtta så han åtminstone har kissar innan han äter frukost.

Av ren nyfikenhet... Vilken tid går ni ut med hundarna sista gången för kvällen (eller släpper ut om det är så)?

Hur länge dröjer det sedan till de är ute morgonen därpå?

Sista promenaden går vi kl. 22-23 på kvällen, helger ofta lite senare. Ibland kan jagredan kl 21, men det är i undantagsfall och endast av själviska skäl. Morgonpromenaden brukar jag gå kl. 6-7-tiden.

Vi släpper ut våra sista gången vid 20.30-21.00, sen ut på morgonen vid 05 i veckorna. Lite senare på helgen eller när vi är lediga.

Vi går nästan alltid en längre kvällstur på ca 1,5 timma vid 18-tiden, så innan sovdax går dom bara ut och nattpinkar i trädgården runt 22.30-23 tiden :) - men det är inte alltid dom vill pinka då.

Vid går alltid ut vid 9 snåret på morgonen

Vi går ut vid 19.00 tiden och brukar vara hemma igen vid 21.00, kvällskissning på tomten erbjudes innan vi lägger oss vid 23.00… oftast vägrar de och sover vidare istället.
På morgonen blir det en snabbis runt kvarteret vid 07.00 sen går vi ut på långpromenad vid 09.30.

/ kayoba

Runt 21.30–22 (bajsrunda) och sen strax innan 8 (bajsrunda).
Om Ivan vaknar tidigare brukar jag bara släppa ut honom på altanen (och deras hage), annars blir han sur och bajsar i gästummet. Härlig individ! ;)

Samma tider som jag själv. Innan läggdags, oavsett när det är och direkt när jag vaknar, så börjar jag alltid med kissrunda.

Det varierar ju såklart med vad man gör och om man går en jättelång promenad/träningsrunda på eftermiddagen eller så..

Om man tar en vanlig vardag utan monsterpromenad på eftermiddagen så blir sista rundan nån gång mellan 21-23 och första rundan blir runt 06-10 på morgonen.

Blir ofta någon gång mellan 21-22 på kvällen. När det blir på morgonen beror på. Jobbar jag dag blir det ca 06.30, är jag ledig eller jobbar em/kväll blir det när han vaknar, oftast 10-11 tiden, om jag inte ska iväg någonstans såklart, då släpar jag upp honom innan avgång :devil:

Vardagar går sista rundan vid 21 (vilket Focus oftast tycker är helt onödigt och tro inte att hon tänker gå längre än till närmaste grässtrå då slår hon i bromsen och ser olycklig ut till man vänder och går in igen)

Första vid 06,40

Kan bli så tidigt som 18 ibland, men det beror på hur dagen sett ut i övrigt. Men sällan senare än 20.30 om vi inte är ute på annat den kvällen. Jag är en "utemänniska" och har vi vart ute hela dagen och solat, badat, haft picknick, vart på utflykt, vart i skogen, grillat, hälsat på någon där hon vart lös i trädgården hela dagen och lekt med hundar och barn mm, så är hon nöjd med det, och eftersom jag lärt mig att hon i 99 % av fallen aldrig bajsar efter klockan 18, så ser jag ingen anledning att traska runt en extra promenad på kvällen dessa dagar. Hon får gå ut och kissa på gården innan sängdags, vilket varierar från 22-01 och vad jag minns, har hon även passat på att bajsat då, en endaste gång. Ställer aldrig klockan om jag är ledig, så första rundan blir sen mellan 07.30-09.30 när vi vaknar.

De dagar ( nätter) jag jobbar får hon sista rundan hemma runt 19, får kissa mellan bilparkeringen och jobbet vid 20.15 och sen en snabb ( typ 3 min) rastning vid 05.30-tiden på jobbet, innan vi går en lite längre runda när vi kommit hem vid 07.15-tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
370
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 401
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 472
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden