Kan bli så tidigt som 18 ibland, men det beror på hur dagen sett ut i övrigt. Men sällan senare än 20.30 om vi inte är ute på annat den kvällen. Jag är en "utemänniska" och har vi vart ute hela dagen och solat, badat, haft picknick, vart på utflykt, vart i skogen, grillat, hälsat på någon där hon vart lös i trädgården hela dagen och lekt med hundar och barn mm, så är hon nöjd med det, och eftersom jag lärt mig att hon i 99 % av fallen aldrig bajsar efter klockan 18, så ser jag ingen anledning att traska runt en extra promenad på kvällen dessa dagar. Hon får gå ut och kissa på gården innan sängdags, vilket varierar från 22-01 och vad jag minns, har hon även passat på att bajsat då, en endaste gång. Ställer aldrig klockan om jag är ledig, så första rundan blir sen mellan 07.30-09.30 när vi vaknar.
De dagar ( nätter) jag jobbar får hon sista rundan hemma runt 19, får kissa mellan bilparkeringen och jobbet vid 20.15 och sen en snabb ( typ 3 min) rastning vid 05.30-tiden på jobbet, innan vi går en lite längre runda när vi kommit hem vid 07.15-tiden.