F
Fjunet
Vad brukar uppfödare ha för krav på valpköpare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cassiopeja skrev:Jag håller på och ringer runt och letar valp av sällskapsras, men är av flera uppfödare inte godkänd som valpköpare för att jag jobbar heltid, och då spelar det ingen roll att någon kommer vara hemma med hunden ända tills den är 6 månader, - att jag efter det planerar att skola in hunden hos dagmatte eller dagis, - att hunden inte kommer vara ensam många timmar i veckan, - att jag kommer hem redan kl 15:30 om dagarna och går och lägger mig kl 23 och alltså har 7½ tim varje dag för umgänge med och träning av hunden, - att jag vill aktivera hunden och träna och ev tävla med den, utan bara det faktum att jag jobbar heltid gör att jag går fetbort. Jag kan faktiskt inte förstå varför jag skulle vara en sån dålig hundägare? Och det som är lite tråkigt är att uppfödarna inte nämner det, utan tar det som självklart att alla valpköpare ska känna till att dom inte säljer valpar till heltidsarbetande. Någon uppfödare hade förresten även krav på att man inte skulle ha hemmaboende barn..