Det känns dock orimligt. Som @Wingates skriver.
Varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns dock orimligt. Som @Wingates skriver.
Kommer aldrig gå med på att samhället ger vika för kriminella och våld, att samhället anpassas efter det än att bekämpa brottslighet.Fast det är ju tyvärr det vi måste förhålla oss till?
Fast det tänker jag att man inte behöver bara för att verksamheten ska kunna ta emot kontanter. Det är ju ändå ett biljettsystem, man kan i regel inte köpa biljett på plats på ett tåg heller, eller på en konsert, utan man får köpa i förväg. Men att man ska kunna gå in på exempelvis Pressbyrån eller andra specifika platser och köpa en (eller flera) biljetter med kontanter.Jag vill definitivt inte ha tillbaka kontanthanteringen i min buss, det är alldeles för farligt för oss enligt mig. Då får man lösa det på annat sätt.
Kommer aldrig gå med på att samhället ger vika för kriminella och våld, att samhället anpassas efter det än att bekämpa brottslighet.
Fast det tänker jag att man inte behöver bara för att verksamheten ska kunna ta emot kontanter. Det är ju ändå ett biljettsystem, man kan i regel inte köpa biljett på plats på ett tåg heller, eller på en konsert, utan man får köpa i förväg. Men att man ska kunna gå in på exempelvis Pressbyrån eller andra specifika platser och köpa en (eller flera) biljetter med kontanter.
Vilket pris ska det då bli? En zon som kostar här ett pris, två zoner dubbelt så mycket och tre zoner tre gånger så mycket som en zon.Varför?
Vilket pris ska det då bli? En zon som kostar här ett pris, två zoner dubbelt så mycket och tre zoner tre gånger så mycket som en zon.
Eller ta bort alla köp på buss och ha bara förköp i butiker som alternativ.Kommer aldrig gå med på att samhället ger vika för kriminella och våld, att samhället anpassas efter det än att bekämpa brottslighet.
Var skrev jag det? Jag skrev att det är fel väg att gå att anpassa samhället efter kriminella.Det låter ju toppen om du sitter på nån unversallösning på att få bort kriminaliteten! Tror vi alla skulle ställa oss bakom dig direkt!
Då är ju frågan varför inte campingen erbjöd att sälja biljetter som service till sina kunder?Problemet är att alla inte har tillgång till sånna. Folk är inte jätteduktiga på att planera enligt min erfarenhet. Åtminstone inte de som åker sällan.
Där jag körde tidigare fanns förvisso en Pressbyrå, men campingarna låg ju så till att man ville åka buss till Pressbyrån för att köpa biljetter.
Var skrev jag det? Jag skrev att det är fel väg att gå att anpassa samhället efter kriminella.
Då är ju frågan varför inte campingen erbjöd att sälja biljetter som service till sina kunder?
Vem riskerar livet vid en betalstation som inte är på bussen.Ja och därför anser du att andra ska potentiellt riskera livet för att alla ska ha möjlighet att betala kontant?
Vem riskerar livet vid en betalstation som inte är på bussen.
Då borde ju även bankomater försvann för att inte riskera livet för dom som fyller på. Och bort med alla p-automater.Den som tömmer den?
Då borde ju även bankomater försvann för att inte riskera livet för dom som fyller på. Och bort med alla p-automater.
Jag är ju förvisso en av dem som anser att man kunde göra som med Tv licensen = alla betalar via skatten, även på kommunala (korta) resor. DET skulle om något öppna upp för att fler SKULLE åka kommunalt ! Då skulle det ju verkligen minska med bilar i Stockholm som tex.
Anledningen är att bankerna tycket bankomaterna är dyra, inget annat.Ja, det är kanske anledningen till att många bankomater tagits bort? Och jag har inte sett en p-automat som tar kontanter på flera år.
Varför?