Trodde bilddiskussionen skulle vara över...
Jag la in bilden just för att
det ser ut som det skulle kunna vara piaff. Jag håller med om att det ser ut som en "bra" piaff, hela vitsen med bilden var just att det
inte är piaff.
Sen jämförelsen med pappan. Varför? Han gör inget piaff eller tramparbete, hade jag jobbat med samling hade han varit högre i formen och nosen framför lodplan. Det här styrketräning inför en tävlingssäsong då man inte kan jobba så hårt utan att det sliter.
Sen kan jag inte först hur du tycker att en häst är i framvikt bara för att den inte är samlad så mycket som i piaff. Är travhästar också i framvikt när de tävlar, där kan du nog inte hitta några "steck" framför bärbensknölen.
Jag har gjort en enkel skiss så du lättare förstår vad jag menar. Skratta inte för mycket åt mina hästar men jag hoppas att de iaf är tydliga.
¤Första hästen är utgångsläge, att den har mer vikt fram från början är inte det jag vill åt utan bara en start punkt.
¤Häst 2 samlar sig, det som du har beskrivit med min åring, bakdelen tydligt sänkt och lättare i framdelen.
¤Tredje hästen är avarten HF, inget som borde finnas.
¤ Häst fyra har man bara fokuserat på låg och rund men missat aktiva bakben. Då får man heller inte upp ryggen så hela poängen är missad.
¤Sista hästen är den formen jag jobbar oftast i eftersom jag vill ha aktiva bakben och ryggen uppe. Nosen kan var mer in på sista utan att meningen med jobbet är förlorat om du tycker att jag ritat slarvigt med huvudet.