Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 3
Betänk vad man skulle kunna göra med den individen (i Hesters film) bara genom att släppa ut tygeln. Det är det jag tänker på, en annan ridteknik, en helt annat utryck. Nosen tillbakahållen är det yttersta (bild)beviset för att hästen hålls tillbaks, mer eller mindre, men ändå så hålls den där. Mer bevis behövs inte, det plus att man kan pausa filmen och bokstavligt se vad det gör med bakbensaktivieten.
Jamen precis .
Fiador : du har ju missat en häst av extrem sport kvalitet med energi a la hundra jmf med den vanliga mSv (Max) hästen du visar . Och nej - inte pga tävlings siffror men det ÄR två mkt olika individer . Bägge rids mkt fint och föredömligt ! Var du ser hand dragande i Hester filmen blir för mig en gåta . Men tror knappast ngt övertygar dig oavsett vad som skrivs tyvärr om du inte ser det själv .
Betänk vad man skulle kunna göra med den individen (i Hesters film) bara genom att släppa ut tygeln. Det är det jag tänker på, en annan ridteknik, en helt annat utryck. Nosen tillbakahållen är det yttersta (bild)beviset för att hästen hålls tillbaks, mer eller mindre, men ändå så hålls den där. Mer bevis behövs inte, det plus att man kan pausa filmen och bokstavligt se vad det gör med bakbensaktivieten.