Jag menar alltså inte att sambon ska spendera hela kvällarna i soffan med mig.
Fast om det är den enda tiden ni har tilsammans, så kanske han borde.
När man inte sover på samma tider, så brukar det innebära att på helgerna , om man lägger sig när den andra går upp, så har man ungefär 6-8 timmar egentid när den andre sover.
8 timmar sova, 8 timmar egentid, det blir 8 timmar kvar man borde kunna göra nåt tilsammans.
egentid för att göra annat har man redan haft.
När jag jobbade natt, så gick jag och min respektive om varandra nästan helt, men, hen jobbade när jag sov på vardagarna. När hen kom hem, så var det dags för mig att gå upp, och för hen var det dags för middag.
så jag började min dag med middag, umgås lite, hänga en stund i soffan eller hitta på nåt, sen en stund egentid sen jobb.
På helgen var det ungefär samma, förutom att min egentid och data-tid hamnade på natten (den tiden jag annars jobbade) och resten av dagen, ca 8 timmar kunde vi förfoga över fritt.
Det som fungerar sämst är om den ena jobbar kväll och den andra natt. Då går det i princip inte alls, om inte natt-jobbaren stannar uppe länge efter jobbet. det är få som gör efter nattjobb, kanske för att på sin höjd äta frukost. Men man kan ändå umgås på helgen.