Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Jag behöver väl inte dra hygienbiten igen? Du citerar ju mig så särskilt allmänt är det väl inte.

Och hur det gick till vid händelsen som var ursprunget till tråden vet vi ju inte. En tjej och en kille har sex, han vill ha ett rimjob vilket får henne att inte vilja träffa honom igen förrän eventuellt nu, ett par år senare. Är då hennes reaktion inte okej? För mig visar den att han inte känt av situationen tillräckligt för att fråga.

Jag menade bara att det var en rätt generell reflektion också.

Självklart är en negativ reaktion på frågan helt okej, jag förstår bara inte vad den som frågade gjorde som var "gränslöst". Det rör sig som sagt inte om någonting jättemärkligt, gräsligt eller smärtsamt och som det beskrevs tjatades det inte heller.
Gränslöst är för mig någonting helt annat, men vi kanske tycker olika helt enkelt!
 
Det kan vi nog inte veta tyvärr. Jag kan bara gå på mina egna erfarenheter och det är att en stor andel straighta män har noll problem med att uttrycka att de vill både ge och få detta, även till ONS.

Ja, det är jag medveten om. Jag skriver ingenting på nätet som jag inte vill ska vara på nätet helt enkelt och tycker inte att jag skriver något särskilt kontroversiellt eller kränkande.
Lite allmän fundering som kom sig av mina tankar efter ha läst ditt svar.

Något sägs och en person känner sig kränkt av detta även om det inte var meningen. Ska den som sa detta be om ursäkt och försöka sluta använda de ord som kränkte den andra. Eller ska den som kände sig kränkt förstå att den andra inte menade något med det och komma över ens känsla.

Jag tror att folk här i tråden svarar olika på den frågan. Det är väl där det fundamentalt skiljer sig, och kanske inte kan komma fram till någon lösning pga det är sån skillnad.
 
Något sägs och en person känner sig kränkt av detta även om det inte var meningen. Ska den som sa detta be om ursäkt och försöka sluta använda de ord som kränkte den andra. Eller ska den som kände sig kränkt förstå att den andra inte menade något med det och komma över ens känsla.
Jag tänker att det beror på situationen och personerna.

Ibland skämtar vi friskt härinne om män och hur de beter sig. Det är väldigt sällan jag ser att någon förväntas be om ursäkt när en man skriver att han blivit kränkt.
 
Välkommen till klubben. Kan vara som en öppen bok med det mesta av min sexualitet men har en specifik kink som det helt seriöst skulle förstöra livet om det kom ut iom att folk är så jäkla fördömande. Det är inget som på något vis är skadligt för någon, men det är tabu och folk uttrycker det gärna.
Var mindre kul när en tidigare kontakt blev kränkt av att jag inte mindes honom och hotade med att sprida det på Facebook. Han bluffade, men min rädsla i det läget var jävligt äkta.
Jag har ett certifikat från klubben sen flera år :cool::p
:( Jag beklagar skitstöveln :heart
Min skadar absolut ingen heller, det blandar inte ens in någon annan. Men jag skulle inte vilja att folk på facebook kände till det ändå.
 
Jag tänker att det beror på situationen och personerna.

Ibland skämtar vi friskt härinne om män och hur de beter sig. Det är väldigt sällan jag ser att någon förväntas be om ursäkt när en man skriver att han blivit kränkt.
Men mannen som kön är ju inte en mindre grupp i samhället.
Men då återkommer vi väl till vilken "grupp" kan anses liten i samhället som redan diskuterats i den här tråden.
 
Men mannen som kön är ju inte en mindre grupp i samhället.
Men då återkommer vi väl till vilken "grupp" kan anses liten i samhället som redan diskuterats i den här tråden.
Jag menade mer principen - ”vem har rätt” när en är kränkt. Och då menar jag att för mig beror det helt på situationen.
 
Sen pratas det mycket om spysmileys i tråden, jag vet inte om det är min inledande smiley som översätts till spy om man inte har iphone.

Min spysmiley ser ut så här: 🤮 Den har jag inte använt.

Den jag använde var den här: 🤢 Och jag skrev inte Usch vad äckligt. 🤢 Utan jag tror att jag skrev Hur ska du kunna förtränga det där tillräckligt hårt för att ligga med honom igen? 🤢 - till någon som skrivit att det bara blivit en gång med den killen tidigare för att han bad om ett rimjob.
I min mobil är den andra gubben grön och ser klart illamående ut, inte så mycket bättre än spysmileyn kan jag tycka. Hur ser den ut för dig?
 
Som sagt, jag är långtifrån klar i skallen: men eftersom vi kvinnor uppmanas att inte ha vaginalt sex just efter att vi haft analt pga infektionsrisk så vill jag inte ha i munnen det som min vagina inte klarar. Det är en orsak. En annan är att vi sedan småbarnsben fått lära oss att inte kladda i rumpan. Av samma orsak, naturligtvis: det är ohygieniskt.

Men alltså, är vagina verkligen en bra måttstock på vad som är hygieniskt/hälsosamt att ha i munnen? Jag misstänker t.ex. att min fitta inte skulle må bra om jag körde upp vare sig citron, chili, mögelost eller gräslökschips i den, men jag stoppar glatt alltihopa i truten! :p

(Sen låter "kladda i rumpan" mer som en bajs- eller glidmedelskink än att slicka utanpå ett nytvättat anus...)
 
En försiktig fundering från en som inte är insatt i ämnet, men ändå. Är inte "attraktionen" (fel ord men jag hittar inget annat just nu) till den typen av sex (urin, avföring, etc) baserad på just det faktum att det är "tabu", det är nåt man "inte ska göra". Och då menar jag inte tabu på samma sätt som t.ex. homosexualitet varit tabubelagt och betraktat som "fel" utan konceptet kring det "förbjudna", det "äckliga" som ger laddningen? Vore det betraktat som nåt alldeles vardagligt, rumsrent och finfint, kanske laddningen och därmed attraktionen skulle försvinna? För jag inbillar mig (obs) att sex som handlar om urin och avföring/analöppningar baseras på något annat, en annan spänning, än vanligt vaniljsex?
 
Jag menade mer principen - ”vem har rätt” när en är kränkt. Och då menar jag att för mig beror det helt på situationen.
Det beror väl på vad den andra "kränktes" för? Dvs som i ditt exempel så var det en man som "kränktes" pga sitt kön.
Eller tänker du på något annat?
 
Det beror väl på vad den andra "kränktes" för? Dvs som i ditt exempel så var det en man som "kränktes" pga sitt kön.
Eller tänker du på något annat?
Du får ursäkta men jag är väldigt trött så jag kan nog inte förklara mig så mycket bättre. Det enda jag kan säga är att hos mig inte finns ett svar som täcker alla möjliga situationer där någon känner sig kränkt. Jag kan inte svara så generellt, för mig beror det på så många faktorer.
 
En försiktig fundering från en som inte är insatt i ämnet, men ändå. Är inte "attraktionen" (fel ord men jag hittar inget annat just nu) till den typen av sex (urin, avföring, etc) baserad på just det faktum att det är "tabu", det är nåt man "inte ska göra". Och då menar jag inte tabu på samma sätt som t.ex. homosexualitet varit tabubelagt och betraktat som "fel" utan konceptet kring det "förbjudna", det "äckliga" som ger laddningen? Vore det betraktat som nåt alldeles vardagligt, rumsrent och finfint, kanske laddningen och därmed attraktionen skulle försvinna? För jag inbillar mig (obs) att sex som handlar om urin och avföring/analöppningar baseras på något annat, en annan spänning, än vanligt vaniljsex?

Avföring kanhända att det har en annan koppling, men anus och anal är ju i hög grad en erogen zon för många, många människor.
Inte mer komplicerat än att det är skönt. :)
 
Senast ändrad:
Fast @Voeux det finns ju folk som blir ledsna av typ allt? Nån på buke skrev en gång att man inte ska säga att man tycker att det är äckligt när hundar slickar en på munnen. För det var elak, okänsligt och onödigt.

Vet att det inte alls är det inlägget handlar om men blev full i skratt av exemplet då det första jag tänkte på när diskussionen började i dejtingtråden var hur många av de som uttrycker äckel kring rimming som låter hundar/sin hund slicka dem på munnen (är det några vi kan vara säkra på slickar både egna och andras anus så är det väl hundar). :D
 
Du får ursäkta men jag är väldigt trött så jag kan nog inte förklara mig så mycket bättre. Det enda jag kan säga är att hos mig inte finns ett svar som täcker alla möjliga situationer där någon känner sig kränkt. Jag kan inte svara så generellt, för mig beror det på så många faktorer.
Helt okej.
Jag håller ju faktiskt med dig. Men jag tycker bara också att dessa kinks ingår i de mindre grupperna som inte är så vanliga i samhället, och därmed "känsligare" för kränkningar*. Till skillnad från tex mannen som kön som är en väldigt stor, respektabel och känd grupp i samhället.

*) tillägg: som bör respekteras.
 
Vet att det inte alls är det inlägget handlar om men blev full i skratt av exemplet då det första jag tänkte på när diskussionen började i dejtingtråden var hur många av de som uttrycker äckel kring rimming som låter hundar/sin hund slicka dem på munnen (är det några vi kan vara säkra på slickar både egna och andras anus så är det väl hundar). :D
Your kink is okay ... Eller nä den kanske inte passar in här i ditt inlägg :cautious::rofl:
 
Och det är ju också okej, men hur ska folk (Som i sexpartners då ) kunna veta det om de inte tar lite initiativ och frågar? :)

Jag brukar vara väldigt tydlig med det innan, dels för att skydda mig själv och för att spara andras och min egen tid.

Det är något med mitt utseende som gör att väldigt många tror att jag är inne på bdsm. Mycket tatueringar = tycker om smärta? Jag vet inte men det har gjort att jag vill ta upp det snabbt.
 
Lite allmän fundering som kom sig av mina tankar efter ha läst ditt svar.

Något sägs och en person känner sig kränkt av detta även om det inte var meningen. Ska den som sa detta be om ursäkt och försöka sluta använda de ord som kränkte den andra. Eller ska den som kände sig kränkt förstå att den andra inte menade något med det och komma över ens känsla.

Jag tror att folk här i tråden svarar olika på den frågan. Det är väl där det fundamentalt skiljer sig, och kanske inte kan komma fram till någon lösning pga det är sån skillnad.

Jag drar en parallell till tolkningsföreträde också. När tillämpas det, och när tillämpas det inte? Tolkningsföreträde verkar vara en självklarhet inom vissa områden, rasism exempelvis. En rasifierads röst ska höras högre än vitas eftersom det är de som är utsatta, och har erfarenheten av rasism. Där är det ingen fråga om vems röst som ska höras. Gällande kinks och kinkshaming så verkar inte samma princip gälla, trots att det är de med kinks som är de utsatta och har erfarenheten. Vilket de som inte har kinks enbart kan gissa lite kring. Så om principen för tolkningsföreträde är att det är den utsatta gruppen som bestämmer, bör det rimligtvis inte tillämpas på alla områden då? Eller vem bestämmer när någon har tolkningsföreträde och inte? Personligen har jag som regel att lyssna till de med erfarenhet, men det betyder ju inte heller att jag lyssnar till vem som helst när som helst hur som helst och duktigt håller med. Exempelvis om en man skulle hävda att män är en kränkt grupp.
 
Jag har ett certifikat från klubben sen flera år :cool::p
:( Jag beklagar skitstöveln :heart
Min skadar absolut ingen heller, det blandar inte ens in någon annan. Men jag skulle inte vilja att folk på facebook kände till det ändå.
Oh, fancy! Vill också ha ett, men orkar inte flytta garderoben så jag kan hänga det lite fint undangömt på väggen bakom :p
Skitstöveln kan dra åt helvete. Var svårt nog att ta upp med potentiella partners redan innan, blev inte lättare efter honom precis :meh: Jag tröstar mig dock med att jag fortfarande inte minns honom, så han lär inte ha varit speciellt minnesvärd :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 030
Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 727
Senast: Badger
·
Relationer En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Det här är inte riktigt under rätt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 720
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp