Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Skämtar du?! 😂 Om två personer är ute på skogsvandring, blir kåta och smiter in lite i skogen och är helt uppslukade av varandra, skiter i omvärlden osv. Om du sen kommer gående en bit in i skogen, där de två turturduvorna är och fortfarande inte ser mer än varandra, anser du verkligen att det är ett övergrepp då? Eller att de smiter in bakom en häck/buske någonstans, en bit från vägar och "umgängesplatser"?
På en korridorsfest min kille var på som student hade två personer sex i soffan i medan en tredje satt bredvid och runkade.

Då anser jag nog att det är mer övergrepp om någon jävel kommer på mig när jag går undan för att ha sex i skogen 🤔 eller ännu värre, om jag blir akut kissnödig och någon kommer på mig där bakom en sten.

Måste fråga, även om vi rör oss lite OT nu. Om mitt köksfönster är 5 meter från gatan, på markplan. Fönstret är ganska stort. Köket är litet. Innebär det att det kan bli övergrepp om jag och maken har sex på diskbänken? Det går ju nästan att se i periferin från gatan om man råkar vrida huvudet lite mot mitt hus.

Kanske lite flummigt svar, men jag tror inte du kommer få ett tydligt svar på frågan vart gränsen går då alla nog identifierar gränsen olika. Jag själv identifierar mig som straight, men kan finna kvinnor attraktiva och har haft sex med en tjej vid en trekant. Däremot känner jag mig inte tillräckligt attraherad av tillräckligt många för att känna mig bi, typ. :)

Samma här! Gillar att det så ofta är "hej, jag förstår inte eller delar inte din kink, kan du berätta för mig vad det går ut på?" samt ALL THEM PUNS :P
ALL THEM PUNS INDEED! :love:

Watts the safeword kan vara det absolut bästa som finns och jag skulle offra min högra arm för att få hänga med Amp och Kris :love:

Och vad har det överhuvudtaget med mitt inlägg att göra? Jag diskuterade uppkomsten till frågan (vad jag tolkade kom ur en diskussion om DDLG-kink) och fördomarna kring detta. Det har jag uppenbarligen fått om bakfoten har det uppdagat sig nu.
Nej, du har inte fått det om bakfoten.

Då anser jag nog att det är mer övergrepp om någon jävel kommer på mig när jag går undan för att ha sex i skogen 🤔 eller ännu värre, om jag blir akut kissnödig och någon kommer på mig där bakom en sten.

Måste fråga, även om vi rör oss lite OT nu. Om mitt köksfönster är 5 meter från gatan, på markplan. Fönstret är ganska stort. Köket är litet. Innebär det att det kan bli övergrepp om jag och maken har sex på diskbänken? Det går ju nästan att se i periferin från gatan om man råkar vrida huvudet lite mot mitt hus.
Va? Jag anser att det blir ett övergrepp på mig om jag går en promenad i skogen och kommer på folk att ha sex, likväl som att jag anser att det är ett övergrepp om en person visat sina könsorgan för mig där.

Är ni hemma så nej, ingen kan direkt stoppa er från att knulla vart ni vill, men det hör till vanligt hyfs att åtminstone dra för en gardin eller något så att vem som helst som går förbi ute inte riskerar att se. Är ni på offentlig plats, tja, då får ni faktiskt dela på en hjärncell trots kåtdimman och hitta en plats som verkligen är privat innan ni drar igång. Grundläggande respekt för sin omgivning, helt enkelt.

Det är liksom inte så invecklat - har ingen annan gått med på att titta på när ni har sex, så är det en form av övergrepp eftersom samtycke inte finns från den tredje parten. Att du tycker det är något att skratta åt är mest obehagligt.

Skämtar du?! 😂 Om två personer är ute på skogsvandring, blir kåta och smiter in lite i skogen och är helt uppslukade av varandra, skiter i omvärlden osv. Om du sen kommer gående en bit in i skogen, där de två turturduvorna är och fortfarande inte ser mer än varandra, anser du verkligen att det är ett övergrepp då? Eller att de smiter in bakom en häck/buske någonstans, en bit från vägar och "umgängesplatser"?
Fast alltså, beroende på omständigheter så är det ju inte helt orimligt. Blandar man in icke samtyckande i sitt sexliv så är det ju övergrepp/ofredande/annan brottsrubricering.
Sen skulle jag väl inte kalla det övergrepp om någon knallar in på en när man sexar där man vidtagit rimliga åtgärder för att inte bli påkommen, shit happens liksom, men helt långsökt är det inte heller.

Tänker att det är lite skillnad mellan att sexa i en skog med närmsta människa 70 mil bort och att sexa bakom någon möbel på Ikea vid en löningshelg liksom (sistnämnda är ett verkligt exempel och snubben fick veta att han är en jävla idiot ja) och att det finns jävligt många varianter däremellan, somliga mer okej och somliga mindre okej.

Alltså, står en och runkar i fönstret för att medvetet synas är det ju solklart ofredande. Att ha sex på köksbänken i sitt eget hem, not so much.
Det finns domar i såna här fall. Den senaste jag läste om var nån som hade fotat en naken person genom fönstret i den naknes hem och anmält denne för ofredande. Den nakne gick fri då det helt enkelt är orimligt att man inte ska kunna gå naken i sitt eget hem, om den kränkte åtalades vet jag inte men det hoppas jag verkligen.

Är ni hemma så nej, ingen kan direkt stoppa er från att knulla vart ni vill, men det hör till vanligt hyfs att åtminstone dra för en gardin eller något så att vem som helst som går förbi ute inte riskerar att se. Är ni på offentlig plats, tja, då får ni faktiskt dela på en hjärncell trots kåtdimman och hitta en plats som verkligen är privat innan ni drar igång. Grundläggande respekt för sin omgivning, helt enkelt.

Det är liksom inte så invecklat - har ingen annan gått med på att titta på när ni har sex, så är det en form av övergrepp eftersom samtycke inte finns från den tredje parten. Att du tycker det är något att skratta åt är mest obehagligt.
Alltså. Det där är inget jag roar mig med men jag kan liksom inte alls se hur folk kan få det till ett övergrepp om någon smiter undan. Fattar ju att det är rätt opassande att ligga och nuppa på en stig/strand/skog nära samhälle/whatever eller på en yta där det är mycket trafik så att säga men annars? Hade ju haft förståelse om det var ett par som medvetet delade med sig av någon porr-show men riktigt det var det ju inte tal om.

Fast alltså, beroende på omständigheter så är det ju inte helt orimligt. Blandar man in icke samtyckande i sitt sexliv så är det ju övergrepp/ofredande/annan brottsrubricering.
Sen skulle jag väl inte kalla det övergrepp om någon knallar in på en när man sexar där man vidtagit rimliga åtgärder för att inte bli påkommen, shit happens liksom, men helt långsökt är det inte heller.

Tänker att det är lite skillnad mellan att sexa i en skog med närmsta människa 70 mil bort och att sexa bakom någon möbel på Ikea vid en löningshelg liksom (sistnämnda är ett verkligt exempel och snubben fick veta att han är en jävla idiot ja) och att det finns jävligt många varianter däremellan, somliga mer okej och somliga mindre okej.

Alltså, står en och runkar i fönstret för att medvetet synas är det ju solklart ofredande. Att ha sex på köksbänken i sitt eget hem, not so much.
Det finns domar i såna här fall. Den senaste jag läste om var nån som hade fotat en naken person genom fönstret i den naknes hem och anmält denne för ofredande. Den nakne gick fri då det helt enkelt är orimligt att man inte ska kunna gå naken i sitt eget hem, om den kränkte åtalades vet jag inte men det hoppas jag verkligen.
Ja alltså, som jag skrev ovan, lite skärpt får man ju vara. "Skogar" i samhället kanske man ska vara försiktig med. Egentligen är det väl rätt korkat att ligga öppet i blåbärsriset den här tiden på året också men om man flyttar sig bort, där man inte liksom räknar med att det rör sig människor, jag har så otroligt svårt att se brottet.

Rubriceringen du söker är nog förargelseväckande beteende. Övergrepp som kom på tal innan är ju något betydligt värre än att råka upptäcka ett par som kuckilurar i skogen. Där tvingar man sig ju på personen mer, även om det inte alltid är fysiskt. Där är vi ju inte riktigt här.

Ja alltså, som jag skrev ovan, lite skärpt får man ju vara. "Skogar" i samhället kanske man ska vara försiktig med. Egentligen är det väl rätt korkat att ligga öppet i blåbärsriset den här tiden på året också men om man flyttar sig bort, där man inte liksom räknar med att det rör sig människor, jag har så otroligt svårt att se brottet.
Ja, precis. Eller välja tidpunkter med låg risk att stöta på folk och spetsa öronen just in case. Att undvika upptäckt är ju inte raketforskning liksom, även om olyckor händer. Det som ställer till det är i mina ögon snarare att en del tar så fruktansvärt lätt på det och skiter i om de blir påkomna för att de ser det som harmlöst. Då menar jag inte folk med kinks utan bara folk överlag som inte tycks kunna sätta sig in i hur det är för "fel" personer att komma på de.

Jag menar, kommer jag på någon i blåbärsriset så jaha, lite awkward är det väl men jag kan backa undan och så är det inget mer med det. Tant Agda är kanske inte lika chill och tar väldigt illa vid sig och då är det ju inte hon som är problemet liksom.

"I shouldn't laugh, it just encourages him" :heart

Och ja, villhöver dem i mitt liv!
Jag håller inte med Kris, det ska uppmuntras! :D
De har en podd också för övrigt, ifall någon har missat!

Rubriceringen du söker är nog förargelseväckande beteende. Övergrepp som kom på tal innan är ju något betydligt värre än att råka upptäcka ett par som kuckilurar i skogen. Där tvingar man sig ju på personen mer, även om det inte alltid är fysiskt. Där är vi ju inte riktigt här.
Nja jag tänkte mest överlag, ofrivilligt deltagande liksom, och att det är en form av ofrivilligt deltagande. Men ja, jag instämmer i att förargelseväckande beteende är mer korrekt i det fallet :)

Ja, precis. Eller välja tidpunkter med låg risk att stöta på folk och spetsa öronen just in case. Att undvika upptäckt är ju inte raketforskning liksom, även om olyckor händer. Det som ställer till det är i mina ögon snarare att en del tar så fruktansvärt lätt på det och skiter i om de blir påkomna för att de ser det som harmlöst. Då menar jag inte folk med kinks utan bara folk överlag som inte tycks kunna sätta sig in i hur det är för "fel" personer att komma på de.

Jag menar, kommer jag på någon i blåbärsriset så jaha, lite awkward är det väl men jag kan backa undan och så är det inget mer med det. Tant Agda är kanske inte lika chill och tar väldigt illa vid sig och då är det ju inte hon som är problemet liksom.

Jag håller inte med Kris, det ska uppmuntras! :D
De har en podd också för övrigt, ifall någon har missat!

Nja jag tänkte mest överlag, ofrivilligt deltagande liksom, och att det är en form av ofrivilligt deltagande. Men ja, jag instämmer i att förargelseväckande beteende är mer korrekt i det fallet :)
Ja Det du nämnde med Ikea är ju vansinnigt. Där är det ju nästan svårt att missa så att säga. Där hade till och med jag blivit grinig och jag är okej med mycket vad gäller det där ämnet. Har människor medvetet dragit sig undan för att de vill ha sex ifred och det sket sig så att säga känns det ju rätt vansinnigt att peka på övergrepp, anser jag. Förargelseväckande beteende, ja. Övergrepp? Nej nej nej.

Ja Det du nämnde med Ikea är ju vansinnigt. Där är det ju nästan svårt att missa så att säga. Där hade till och med jag blivit grinig och jag är okej med mycket vad gäller det där ämnet. Har människor medvetet dragit sig undan för att de vill ha sex ifred och det sket sig så att säga känns det ju rätt vansinnigt att peka på övergrepp, anser jag. Förargelseväckande beteende, ja. Övergrepp? Nej nej nej.
Ja men eller hur! Det gick inte fram hos snubben dock som mest konstaterade att jag var dum i huvudet som tyckte som jag gjorde för han hade ju minsann inte blivit upptäckt bakom hyllan eller var han nu stått (man blir ju sååå sugen på att gå fram och knacka på axeln på en stor snubbe som uppenbarligen har kasst omdöme :meh:). Att samtycke ska gälla ALLA inblandade var ett koncept han vägrade förstå.

Jo, där kan jag hålla med, förutom att det känns vansinnigt. Jag tänker att var och en har rätt till sina känslor och upplevelser och är det vad man upplever så är det sant för en själv, även om det inte är allmängiltigt eller juridiskt hållbart.
Meeen nu babblar jag, borde sova :p

Men gud ja. Jag ser hur andra bara "omg den här personen/det är är så hett" och jag sitter där som :confused::confused::confused:. Jag skulle lika gärna kunna titta på en solnedgång eller en hög kattungar, graden sexighet är densamma, dvs icke existerande.

Öh, ja? Människor är som grupp rätt kåta av sig, annars skulle inte porrindustrin vara så stor som den är och "sex säljer" för alla möjliga produkter skulle knappast vara en grej. Och dessutom skulle det inte vara så förbaskat känsligt att komma ut som asexuell, eftersom ingen skulle tycka att det är konstigt att man är ointresserad av något så "grundläggande mänskligt" (deras ord, inte mina) som sex.

Samma här, men jag är ju gray ace, så får jag en connection till personen så ändras det. Men random folk? instämmer att det är lika hett som en lyktstolpe.

Alla har olika preferenser både vad det gäller sex och livet i övrigt och vi värderar saker på olika sätt. Det är stört omöjligt att någon aldrig ska känna sig kränkt, illa till mods eller whatever. Gråzonen är dessutom enorm när det gäller just kinks så jag har landat i att man får se till vem som faktiskt drabbas.

Allt är okej så länge det är mellan samtyckande parter och ingen far illa. Barnsexdockor eller inte, så länge inget faktiskt barn kommer till skada så spelar det ingen roll. Jag kan faktiskt tom sträcka mig så långt som att jag anser att även riktigt djursex kan ligga i en gråzon. En man som blir påsatt av en häst, hästen lider knappast av det. En häst är ingen människa med mänskliga känslor som kan känna sig utnyttjad eller kränkt. Sen kan man ju såklart se det som äckligt eller moraliskt förkastligt men igen, ingen tar ju faktisk skada av det.

Är det okej att säga att man tycker sånt här är äckligt? Man får väl säga vad man vill men man kanske bör läsa rummet lite. Jag har vissa kinks jag starkt ogillar och har både häcklat, hånat och skämtat om dessa med folk jag känner som tycker likadant men det är ju ingen diskussion jag skulle ta här där någon kanske blir ledsen.

Sen tycker jag inte alls att man måste acceptera allas kinks, men man behöver ju kanske inte heller öppet tjata på folk om hur fel de gör för det är inget som lär ändras ändå så det känns meningslöst. Då är det väl bara bättre att man backar ur diskussionen istället om man känner sig personligt kränkt över vad någon annan väljer att tända på. Det blir ju lite som att bråka om finaste färgen eller godaste maten. Det handlar om preferenser (alltså känslor) inte åsikter.

Känner att jag eventuellt bara svamlar så avslutar detta här.

Om jag kom på en sådan akt under min skogspromenad, skulle jag tyvärr omedelbart misstänka överfallsvåldtäkt. Jag skulle definitivt försäkra mig om att kvinnan var ok och att jag inte stött på en pågående våldtäkt. Om jag sen hade fel och de bara hade härligt sex i skogen, ber jag om ursäkt men anser att det var värt misstanken. (Off topic men ändå.)

Fast det handlar inte om att försöka övertala, det handlar om att försöka förklara. Varken jag eller någon annan har bett om era personliga sexuella preferenser.

Att bara skjuta ifrån sig diskussionen med "ni får googla" är ju både fegt och synnerligen omotiverande. Som @Thaliaste så himla bra beskrev det - det är inte som att vi har fördömt varenda kink. Vi är många som har reagerat på en sexleksak som ser ut som en realistisk hundpenis, vilket jag förstår är upprörande. Kopplingen mellan sex och djur ÄR väldigt stötande för många. Jag frågade @Migo om ni inte kan förstå att en realistisk hundpenis som dildo är mycket mer stötande än ett fantasifullt enhörningshorn men jag fick inte något svar 🤷‍♀️
Det är inte enkelt att förklara vad en människa tänder på och varför. Vi VET idag att det inte är så enkelt som att det enbart handlar om val och att sexualiteten är en viktig del av våra personligheter. Människor vars sexualitet faller utanför normen har det jobbigt nog utan att folk förklarar dem defekta.

Och att vara gray ace är väl inte underligare än att en hetro inte blir kåt av vem som helst bara hen är av motsatt kön (eller så är det så ni funkar och ni tror att det är lika för alla 🤔)

Liknande trådar

Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar