Kaos (Ulvlek)

Har nu läst igenom leken två gånger, men blir inte ett dugg klokare. :crazy: Mina tankar kring vem som röstade på vem är nog att vem som helst, ond eller god, kan ha röstat på vem som helst. Jag tror inte vi kan se några mönster alls där faktiskt. Mycket tuggande om att onda brukar inte si och onda brukar inte så, min erfarenhet är att onda kan göra precis hur som helst. Det är väl skitsmart av en ond att lägga en avgörande röst mot en god i första dl? Just på grund av att onda brukar inte göra så... Nu säger jag inte att jag tror att det var så just den här gången, det har jag inte tillräckligt med kött på benen för att kunna uttala mig om. Just nu är jag mest förvirrad.

Ville mest bara ge ett livstecken här nu på morgonen. Har ett möte om en liten stund som kommer dra ut på tiden ett par timmar så jag kommer nog inte vara inne mer nu innan dl. Vill mest markera att jag inte glömt bort leken.

Under natten dör bagaren hedinn.

Roller:
Goda
Storbonde:
Får sia tre spelare under spelets gång. NattDL.
Bagare: Om bagaren väljs som käk dör denne som vanligt, men nästa natt är ulvarna mätta och orkar inte käka.

Onda

DagDL 21.30

Kasst att storbonden rök men vi får en lugn natt nu med bagaren borta vilket är najs.
Det körde ihop sig lite igår så jag hann inte flytta min plojröst på Elo. I dag hoppas jag att vi kan vara lite mer samlade .
Idealt mellan två kandidater.
Jag hade antagligen röstat på Cirkus ändå så det hade inte förändrat mycket .Inte direkt för att jag var så övertygad om Cirkus men mellan Qitis och Cirkus så tyckte jag Cirkus var mer misstänkt. Med facit i hand så undrar jag om det är värt att rösta ut Qitis i dag för att se om hon verkligen räddades eller om vargarna lutade sig tillbaka.
Det verkar som det har diskuterats en del men i slutändan är det bara facit som kan ge oss definitivt svar.
Sen verkar det bildas som två läger med Qitis och Lena H mot Queen lilith och Fio med fram och tillbaka diskussioner.

Jag börjar med att rösta på den gemensamma nämnaren Qitis.
DL 2
Qitis 1 (Yem 09:47)

Dåligt att vi blev av med Borgmästaren (cirkus) eftersom det hade kunnat innebära att vi hade lite info (över huvud taget).

Dåligt men ändå bra med käket av Hedinn, dåligt med lyckat käk men bra iom inget käk imorgon natt.

Jag tycker att det var en lite ovanlig första DL, många röster som rasslade in på antingen cirkus eller Q, vilket känns skumt. Dock är det inte nödvändigtvis så att det är de onda som röstat där, det kan lika väl, som några andra redan noterat, vara goda som bara följer med tåget.

Det jag reagerar på lite är att Q faktiskt försöker rädda sig själv. Det borde innebära att hen har en roll annat än bybo. Om det är en god specialroll eller en onding däremot? Q behöver verkligen hållas ögonen på. (eller så är hen bara jäkligt sugen på att spela och vill inte bli utröstad i början, det alternativet finns ju också).

Tittar man på röstlistan:

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Så röstar Karamell, Hedinn, LenaH och Q på cirkus. Q. Hedinn var god, Q har jag nämnt ovan. Frågan är om det var en sann BoP från Karamell (det kan det mycket väl vara) som de onda (i så fall tex LenaH och Q) passat på att fortsätta lägga röster på, dels för att få ut en god och dels för att rädda Q (som mycket väl kan vara ond).

Paddington, fio och cirkus röstar på Q. Detta skulle också kunna vara någon/några onda som röstar för att få ut en god. Men vi vet ju att cirkus var god, och det känns omständligt att en ond skulle haka på en BoP för att hoppas på att dra med sig fler goda. Å andra sidan kanske det inte var en egentlig BoP?

Och vad som är värre är att vi inte vet om det cirkulerar några dolda röster. För det skulle kunna finnas flera. Eller inga alls.

Vet väl egentligen inte om detta gör mig klokare eller inte. Eller om nån annan hänger med i mina resonemang. Men så här tänker jag just nu i alla fall.

Sen verkar det bildas som två läger med Qitis och Lena H mot Queen lilith och Fio med fram och tillbaka diskussioner.
exakt, jag vet dock inte om jag kan lita på Fio eller inte, så vill inte "god förklara" någon. Men jag gillar hennes resonemang so far och jag tycker Qitis och LenaH båda är på min "skum" lista. Men är också mer att jag går på känsla, bara vissa saker i inläggen som är skrivna som ger mig skumma vibbar, men jag har inte varit med och spelat innan, så jag känner inte folk tillräckligt bra till att veta hur dom brukar spela som ond vs god.

Jag lutar mot att rösta på Qitis då det känns som chansen kan vara stor hon är ulv. Men sedan finns risken också att vi röster ut två goda och vargarna kan luta sig tillbaka och skratta åt oss. Åt andra sidan om hon då är ond, så har vi ju mycket mer info än innan.

åt andra sidan ville karamell röstas ut tidigt i leken OCH hon la första röst på Cirkus. Så kanske bättre att rösta på Karamell?

Oj det var värst vad blickarna dras till mig?
Förstår ju att det kan funderas över mig men eftersom jag vet min roll så blir jag fundersam ändå.
Kanske mest mot Yem som direkt i sitt första inlägg idag direkt röstar på mig. Faktum är att hon bara har två inlägg leken så här långt. Och i båda har hon röstat.
Hjälper det goda att ”syna” mig så varsågoda, även om jag tror det hjälper onda bättre
Men kanske bättre så , så kan blickarna riktas någon annan stans sedan än att bara ”fastna” på mig ?

Oj det var värst vad blickarna dras till mig?
Förstår ju att det kan funderas över mig men eftersom jag vet min roll så blir jag fundersam ändå.
Kanske mest mot Yem som direkt i sitt första inlägg idag direkt röstar på mig. Faktum är att hon bara har två inlägg leken så här långt. Och i båda har hon röstat.
Hjälper det goda att ”syna” mig så varsågoda, även om jag tror det hjälper onda bättre
Men kanske bättre så , så kan blickarna riktas någon annan stans sedan än att bara ”fastna” på mig ?
Jag kommer alltid rösta i mitt första inlägg för dagen helt enkelt för att jag föredrar det. Jag är van vid att alla gör så och jag det är positivt för byn. Tycker det är enklare att pressa ulvar eftersom det skapar press på dom att rösta innan de ser vart de kan få en misslynch. Tycker snarare det är mer misstänkt att hålla sin röst och låta andra leda för att senare haka på.

Jag kommer alltid rösta i mitt första inlägg för dagen helt enkelt för att jag föredrar det. Jag är van vid att alla gör så och jag det är positivt för byn. Tycker det är enklare att pressa ulvar eftersom det skapar press på dom att rösta innan de ser vart de kan få en misslynch. Tycker snarare det är mer misstänkt att hålla sin röst och låta andra leda för att senare haka på.
Ok.
Js det är inte vanligt som jag är van vid
Ofta brukar jag iaf vilja vänta lite iaf så man hinner se vad folk skriver eller förklarar sig om så man känner att man har på fötterna med rösten så mycket det går.
Olika spelstil , och visst har du en poäng i det du skriver om varför det kan vara bra att rösta tidigt.

Jag behöver också rösta tidigt idag. Ska på bio med pojkarna kl 17.40. Men väljer att avvakta och se lite mer av deltagarna idag.
Det är lite intressant ändå tycker jag med uddarösterna igår.
Cirkus var bevisligen god. Jag vet vart jag har mig själv och därför tycker jag att minst 1-2 onda röster bör finns i uddarösterna rent matematiskt. Det är t.o.m. inte omöjligt att det är fler onda bland uddrösterna med tanke på hur röstningen såg ut igår

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 (Paddington) Lobelia röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Av rösterna på cirkus är det för mig endast @LenaH och @karamelldrottningen som kan vara möjliga onda

Bland rösterna på mig så kan det vara @Lobelia (som ersatt Paddington ) , och eller fio som är onda.
Uddröstarna är
Yem (röstade Elo)
Heffaklumpar (röstade Karamelldrottningen)
Klara (röstade Heffaklumpen )
Elo (röstade Yem)
QueenLilith (röstade hedinn - fast i det läget var det andra röst eftersom jag sedan ändrade till cirkus )
Hedinn vet vi också bevisligen var god så
@QueenLilith sticker ut lite för mig iom att det då var tre (ja jag vet fortfarande vart jag har mig ) goda med många röster i gårdagens Lynch. Sånt som onda brukar gilla. Samtidigt så hade hedinn uttryckt önskemål redan i anmälningstråden att gå åt under första dygnet. Och iom att hon var bagare var det ju faktiskt bra att hon inte lynchades
Hon gjorde bättre nytta som käk då ulvarna kommer kamma noll inatt
10 deltagare kvar
Troligen 6 goda och 4 onda.
Så om vi kan undvika att luncha en god idag så tycker jag nog det är det bästa -eller vad säger ni?

Och så är det några som inte fick några röster allls på sig igår
# LenaH
# Klara
# Paddington (numera Lobelia )
# fio
# QueenLilith

@QueenLilith sticker ut lite för mig iom att det då var tre (ja jag vet fortfarande vart jag har mig ) goda med många röster i gårdagens Lynch. Sånt som onda brukar gilla. Samtidigt så hade hedinn uttryckt önskemål redan i anmälningstråden att gå åt under första dygnet. Och iom att hon var bagare var det ju faktiskt bra att hon inte lynchades
Dessa två saker sticker mig i ögonen, och jag blir mer misstänksam mot dig efter ditt inlägg. Hon försökte rädda sig själv såklart, men ändå lite misstänksamt. Jag saknar mer info att gå på, så måste läsa in i röstarna i detta läget känns det som.

Min röst på Hedinn förklarade jag att den går på hon ville ut tidigt och att med röstfördelningen så va min röst inte avgörande i att rösta ut någon, så den kändes säker att lägga.

Det jag reagerar på lite är att Q faktiskt försöker rädda sig själv. Det borde innebära att hen har en roll annat än bybo. Om det är en god specialroll eller en onding däremot?

Jag tänker att hon hade försökt försvara sig mer om hon hade haft en god specialroll. Det luktar ulv och räddning lång väg för mig.

Jag behöver oxå rösta tidigt och vill gärna få reda på qitis roll enligt ovanstående

fio röstar på qitis

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar