Kaos (Ulvlek)

Har haft mindre tid med leken än jag trodde att jag skulle ha, men har nu i alla fall läst igenom den. Det känns som att i nuläget är det väldigt enkelt att bli misstänksam mot de som de som faktiskt är aktiva och glömma bort de som inte är här och skriver.

qitis blir jag ofta misstänksam mot tidigt i lekar. Det behöver inte betyda någonting alls egentligen. Idag känns det som att hon resonerar och försöker driva leken framåt, men jag tycker ändå att hon gör det på ett lite rörigt sätt som får mig att bli misstänksam. Men som sagt, jag brukar bli misstänksam mot henne.

Även LenaH får det att klia lite på ryggen. Lite på samma sätt som q, kanske för att de håller med varandra lite för mycket?

fio i sin tur känns som att hon inte är (i alla fall inte vet om att hon är) på samma sida som q och LenaH. Kan vara onda mot goda eller helt enkelt spelare utan information.

QueenLilith reagerar starkt på Qs röst mot henne. Nu har jag inte koll på om QuennLilith spelat förut, tyckte jag läste någonstans att hon var ny på det här? Eller har jag blandat ihop det med någon annan? I alla fall känns det lite som en nybörjargod som vill försvara sig med näbbar och klor och genast misstänker alla som misstänker henne. Det kan självklart också vara så att hon är ond, men jag lägger i nuläget inte så mycket vikt vid hennes försvar. Hade det varit en mer erfaren spelare och längre in i leken hade det nog skavt mer. Tror jag.

Som det känns nu kommer nog min röst hamna på antingen q eller LenaH, om det inte dyker upp mer innan DL. Tyvärr har jag inte mer tid just nu med leken, tydligen tycker min familj att man ska äta mat även på fredagar. :laugh:

Har läst ikapp tråden nu och ska försöka samla tankarna lite. Det känns som vanligt som att jag läser och läser utan att bli mer klok.

Reagerade igår på att Yem och Elo röstade på varandra. Hämndröst från Elo för att hon fick en röst på sig av Yem? Vet inte om det säger något om vilken sida någon av dem spelar på, det var bara något jag noterade när jag snabbläste igenom tråden igår kväll.

Den jag reagerar mest på idag är QueenLilith. Hade för mig att detta är hennes första lek och det har även blivit bekräftat nu, så det kan lika gärna vara som Klara skriver - en god sin försvarar sig med näbbar och klor mot alla som riktar misstankar mot henne. Men jag ska ändå inte sticka under stolen med att jag tycker att jag reagerar på henne. Hon skrev igår att hon tycker att det var skumt av LenaH att undra om det finns någon God lya och jag håller inte med. Även för goda är det väl bra att veta om det finns en god lya som kan göra att saker sker i det dolda (tex spioninfo, dold röst eller skicka paket)? Jag tycker i alla fall inte att det var en ulvig fråga. LL har visserligen sagt att all info finns i trådstarten, så enligt det så borde det inte finnas någon god lya.

Reagerade också på att hon varit rätt så drivande mot Q idag. Jag har ingen aning om vart jag har Q, brukar alltid misstänka och ha svårt att placera Q. Så QueenLilith kan mycket väl ha har rätt i att Q är ond, men det var i alla fall något som jag reagerade på.

Nu måste jag iväg så jag hinner inte gå igenom Qs inlägg nu... postar detta så länge och återkommer senare.

Hm jag hoppade på leken helt utan att ha kollat upp något, jag har hunnit till sida 3 i genomläsningen, och konstaterar att LL garanterat är ond, att det verkar vara en rolig lek och att det här kommer att ta tid. Kan ni inte sluta att skriva några timmar så jag har en sportlig chans?

Hm jag hoppade på leken helt utan att ha kollat upp något, jag har hunnit till sida 3 i genomläsningen, och konstaterar att LL garanterat är ond, att det verkar vara en rolig lek och att det här kommer att ta tid. Kan ni inte sluta att skriva några timmar så jag har en sportlig chans?

Är problemet verkligen att folk skriver för mkt 🤣

Ska äta nu och sen åka till jobbet så jag tittar in efter 21

Är problemet verkligen att folk skriver för mkt 🤣

Ska äta nu och sen åka till jobbet så jag tittar in efter 21
Ja om man har 11 sidor att läsa ikapp så är alla inlägg som skrivs innan dess för många. Jag har precis hunnit till lynchen. Tråkigt att bli av med storbonden. Jag tänkte spontant att då vet vi en roll som inte finns men vem vet, det kanske bara finns onda och storbönder här.

Jag kommer alltid rösta i mitt första inlägg för dagen helt enkelt för att jag föredrar det. Jag är van vid att alla gör så och jag det är positivt för byn. Tycker det är enklare att pressa ulvar eftersom det skapar press på dom att rösta innan de ser vart de kan få en misslynch. Tycker snarare det är mer misstänkt att hålla sin röst och låta andra leda för att senare haka på.
Så länge inte alla röstar i princip samtidigt eller alla röstar på olika så kommer det vara folk som hakar på. Sen fattar jag inte det där med pressen på ulvarna. Kan du utveckla?

för du tyckte det va konstigt att jag inte ville lägga avgörande röst första dagen, "Du vet ju inte vilken sida någon är på? Iså fall kan du ju inte rösta på någon?" skrev du ovan. Man måste ju rösta på någon, så att jag valde att inte lägga avgörande röstar förstår jag inte hur kan vara konstigt :confused: Jag har motiverat flera gånger varför jag röstade som jag gjorde, men ändå känns det som du driver på att det är konstigt att jag inte ville rösta på Qitis eller Cirkus, vilket då på sikt för min del blir väldigt konstigt.
Men INGEN är ju säker på någon DL1? Och de flesta är inte säkra senare heller så om alla resonerar som du så lägger alla uddaröster och det blir lottning?
Det gör också att man får väldigt lite att gå på när leken går vidare. :)

Eftersom qitis hittills fått två av tre röster (räknar inte med hennes egna röst eftersom den omöjligt skulle kunna ligga på henne själv) så känner jag att jag behöver ta en titt på hennes inlägg. Jag brukar som sagt ha svårt att placera Q, speciellt i början. Men huvudet är inte riktigt på topp nu så jag kan mycket väl ha missat något...
Q trodde att LL hade glömt att bifoga rollistan, vilket jag inte kan klandra henne för. Jag gick på den själv också, så :p Jag tycker att Q hade rimliga tankar igår om rollfördelningar i leken, även om hon snurrade till det lite med en tanke om att alla onda skulle vara utanför lyan. Men hon är inte den enda att snurra till det och jag är definitivt inte rätt person att döma någon pga det :angel:

Hon röstade på Hedinn igår, som bevisligen var god. Dock kan inte Q ha vetat det vid tidpunkten hon la rösten (om reglerna för eventuella sior i leken är som de brukar), så länge hon inte är ond. Gjorde ett försök igår att rädda sig själv genom att ändra röst till cirkus, vilket skulle kunna tolkas som att hon är på den onda sidan. Men i mina ögon skulle det lika väl kunna vara en god med specialförmåga, eller en väldigt leksugen bybo.
Jag uppfattar det ändå som att Q har varit med och försökt föra leken framåt och ställa frågor till andra deltagare. Dock ser jag Q som en rutinerad spelare som lika gärna skulle kunna grundlura mig genom att få mig att tro att hon är god.

Slutsatsen är att jag inte känner mig mycket klokare, förutom att jag nu vet att jag inte hittar något som lyser med stora röda lampor i det som Q skrivit i leken hittills...

Jag var misstänkssam mot Yem tidigare idag, främst för att hon hade skrivit två inlägg varav båda var röstinlägg. Men tycker ändå att hon kommit igång lite mer under dagen. Sen kom det också fram att hon lekt på andra forum. Själv har jag aldrig lekt någon annan stans än här på Buke, men kan tänka mig att klimatet/spelstilen kan skifta mellan olika forum.

Yem kom med en tanke om att det är bra att rösta tidigt då det sätter press på ulvarna att rösta innan de ser vart det kan bli en misslynch. Nu kanske jag är korkad men vad är misslynch? Är det att en god lynchas? (@Yem, du får jättegärna förklara så att jag också förstår :)). Intressant tanke, enligt mig, och jag kan också förstå tanken bakom, för om "alla" röstar sent så blir det ju ganska enkelt för ulvarna att smyga med och också rösta sent utan att sticka ut. Men om alla röstar tidigt så blir det ju så att man inte kan ta med det som eventuellt framkommer under dagen, eftersom man redan röstat. Det kan så klart lösas med att ändra röst senare, och bara att folk röstar tidigare kan säkert dra igång en del teoriande. Som med allt så finns det bra och dåliga saker med båda sätten att spela på, men kul att få en annan synvinken på saken (som jag nu också råkade spinna vidare på lite mer än jag tänkte mig).

Jag vet inte vart jag har dig Yem. Misstänkte dig som sagt tidigare idag, men det var på väääldigt lösa grunder. Känner inte att jag kan utesluta något eller ens säga att det lutar åt något håll just nu...

Behöver rösta nu innan vi ska ha filmkväll här hemma. Det känns inte riktigt bra, men jag måste ju rösta på någon av dem jag känner mig misstänksam emot. Så valet står mellan qitis och LenaH. En röst på LenaH i nuläget är ju rätt meningslöst, så jag får lägga min röst på qitis. Jag tycker att hennes sätt att resonera är rörigt, mer så än vad jag är van att se från en god Q.

Kara röstar på qitis

DL 2

09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.02(?) qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis

qitis 3
Karamell 1
QueenLilith 1

Jag behöver tyvärr smita tidigt idag också. Så lägger en röst nu, men kanske hinner in lite senare.

I brist på annat just nu så:

Elo röstar på Qitis

utifrån det jag skrev i här

Jag fattar varför så många röstar på @qitis - man kan ju tro att det ger några svar - fast jag hade ingen aning om qs roll igår och vet inte mer idag så det lär inte säga nåt om mig iaf.

Jag ser dock inte riktigt det skumma med q?

Jag måste läsa igenom igen men vill se På Spåret nu, jag gillar tablåtv... :D

För övrigt håller jag med den som skrev att @QueenLilith driver hårt mot q men röstar inte där?

Det är rätt ulvigt att sprida misstankar men sen inte fullfölja men jag tror jag sätter det på rookiekontot. 🙂

Jag gillar inte drev så här i början, just nu vet vi inte mycket alls. Så här långt tycker jag två är mest skumma.

Dels är det @Yem som kommer med i mitt tycke konstiga resonemang att om alla röstar tidigt så följer man inte efter andras röster på samma vis som om man röstar sent om jag nu uppfattade det rätt. Jag kan inte se att det spelar någon större roll när folk röstar så länge de inte röstar precis vid DL eller exakt samtidigt.

Jag kommer alltid rösta i mitt första inlägg för dagen helt enkelt för att jag föredrar det. Jag är van vid att alla gör så och jag det är positivt för byn. Tycker det är enklare att pressa ulvar eftersom det skapar press på dom att rösta innan de ser vart de kan få en misslynch. Tycker snarare det är mer misstänkt att hålla sin röst och låta andra leda för att senare haka på.
Förutom detta så går hon på QL rätt hårt och så gör hon precis det hon kritiserar QL för. Hon bygger upp misstankar mot QL och se röstar hon på annat håll. Hon lägger första rösten och inleder drevet mot Q. Å handra sidan akn en så tidig röst visa att hon fått vetskap om något. Jag vet inte riktigt, hon låter inte så övertygande.

Åh andra sidan så är jag också misstänksam mot QL, hon är ny i spelet och då brukar folk överse med det. Det är vilda teorier lite överallt och ett resonemang som verkar bygga på att alla ska lägga uddaröster åtminstone första DL så man inte råkar lyncha någon man är osäker på. Och sen driver hon som sagt hårt mot Q men röstar inte och det är skumt.

Troligen sitter inte dessa två i lyan tillsammans i vart fall.

Då jag inte gillar drev men ändå vill lägga en röst som kan ha betydelse, @Yem har inga så väljer jag QL denna gången, men kan ändra mig om det behövs.

@Lobelia (fd @Paddington ) röstar på @QueenLilith

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith

qitis 4
Karamell 1
QueenLilith 2

Eftersom flera verkar funderar på Yem så vill jag hellre ändra min röst till henne och se om någon av dom som snackat om henne hakar på.

Queenlilith ändrar till att rösta på Yem

Jag ska göra sushi nu så behöver rösta nu för att inte missa. Men jag ser fortfarande inte riktigt det skumma i Q, som gör att hon fått fyra röster hittills? Sen är det ett antal personer som jag nästan glömt är med i leken.

Den jag egentligen känner mig mest misstänksam mot är QueenLilith. Men jag har för mig att det finns en typ oskriven regel att låta nya deltagare leva till slutet eller i alla fall en bit in i leken och nu när Lobelia röstade där så känner jag inte att jag har en tillräckligt stark motivering för att lägga en tredje röst på henne. I alla fall inte med tanke på att typ vad som helst kan hända i bakgrunden.

Det mest skumma jag har att gå på just nu, förutom QL som jag inte vill rösta på pga ovan motivering, är Elo och Yems röster på varandra igår. Yem röstade på Elo och Elo röstade sedan på Yem. Spontant känner jag att de nog inte sitter i lyan tillsammans, för i så fall borde de väl inte vilja göra något sånt som riskerar att dra ögonen till sig redan i DL1?
Sen blandade Elo ihop borgmästaren och storbonden, vilket känns lite skumt. Inte ha koll på vilka roller som är med (i alla fall hittills har presenterats av LL) i leken? Elo förklarade detta med att hon inte lekt tillräckligt mycket för att orden ska förklara en viss roll, men jag vet inte. Men det skulle väl också kunna vara en ulv som slappnat av lite efter lynchen i DL1, där en roll som får sia, lynchades? Jag ser det inte som omöjligt i alla fall.
Heffaklumpen röstar på Elo

Jag är beredd att ändra rösten senare, om jag hinner in innan DL och det kommit fram något mer mystiskt. Men jag måste som sagt rösta nu för att inte missa.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar