Kaos (Ulvlek)

Så om vi kan undvika att luncha en god idag så tycker jag nog det är det bästa -eller vad säger ni?
Alltså det här sticker ut för mig :cautious: Det känns ju rätt uppenbart att vi vill pricka en ulv. Får lite såna här känningar bara med "how do you do fellow goda"::rofl:

64380647.jpg

Jag hinner nog vara aktiv innan jag åker till jobbet ikväll så jag kan absolut ändra mig om något mer skumt dyker upp under dagen

Jag kommer alltid rösta i mitt första inlägg för dagen helt enkelt för att jag föredrar det. Jag är van vid att alla gör så och jag det är positivt för byn. Tycker det är enklare att pressa ulvar eftersom det skapar press på dom att rösta innan de ser vart de kan få en misslynch. Tycker snarare det är mer misstänkt att hålla sin röst och låta andra leda för att senare haka på.

Är du van vid att alla gör så? Okey, det är inte min upplevelse. Men om något superskumt dyker upp så ändrar du röst under dagen/kvällen eller är du sådan att lagd röst ligger? Jag har inte spelat med dig tidigare så är därfär jag undrar 😊

Jag känner mig inte säker på Qitis, båda henne och Fio har bra argument, det känns för min del som ena av Fio och Qitis är god och den annan ond, men sjukt svårt att säga. Om dock inte ena har speciell roll och info dom kan dela.

Jag tänker dock att jag inte vill ond eller godförklara någon, men att Karamelldrottningen 1) la första röst på Cirkus som vi vet är god 2)ville skapa kaos 3)varit skum 4) ville ur leken tidigt, så känns det som att rösten på henne känns mer säker för min del än att lägga röst på Qitis. Jag kan dock ändra mig sen.

QueenLilith Röstar på Karamelldrottningen

Är du van vid att alla gör så? Okey, det är inte min upplevelse. Men om något superskumt dyker upp så ändrar du röst under dagen/kvällen eller är du sådan att lagd röst ligger? Jag har inte spelat med dig tidigare så är därfär jag undrar 😊
Jag har spelat på flera olika forum och det har skiljt sig lite men där jag spelat mest gör man så och det är det jag föredrar.
Självklart ändrar jag rösten under dagen om det behövs. I går är mer ett olyckligt undantag.
Jag har bara spelat här en gång förut dock. Men då spelade vi i samma spel Fio. Men du minns kanske inte?:p

Jag kommer hålla ögonen på queenlilith lite som röstade bort från circus och qitis i går .Hon är också drivande mot qitis nu men vill ändå inte sätta en röst där vilket är noterat.

Men varför skulle det vara dåligt att inte rösta på cirkus?:confused:
Det var dåligt att rösta bort från Circus/Qistis situationen. Med facit i hand var såklart Circus fel val men det är troligt att ulvarna inte vill sticka ut. De vet ju såklart att Circus är oskyldig. Så du undvek att ta ställning mellan Circus och Qitis och nu så bygger du upp att du misstänker Qistis och Lena men röstar på karamelldrottningen istället. Så det är två gånger du aktivt röstat bort från Qitis.

Det var dåligt att rösta bort från Circus/Qistis situationen. Med facit i hand var såklart Circus fel val men det är troligt att ulvarna inte vill sticka ut. De vet ju såklart att Circus är oskyldig. Så du undvek att ta ställning mellan Circus och Qitis och nu så bygger du upp att du misstänker Qistis och Lena men röstar på karamelldrottningen istället. Så det är två gånger du aktivt röstat bort från Qitis.
Vill inte rösta ut Qitis när jag inte har info om vilken sida hon är på. Hade jag haft den info hade det varit självklart, jag tycker hon skrivit skumt. Vilket är info som kan gynna andra om nu någon har en speciel roll och kan få ut info på det viset. Jag tycker det är mer skumt att du verkar veta dig säker på att man då måste rösta på dom man anser skumma, varför tycker du så?

Jag lägger min röst nu (ska åka och hämta grabbarna och sedan in till bion ) så får jag kolla sedan efter bion som är klar ca 20.15 hur det ligger till i leken
Jag reagerar mest på @fio och @QueenLilith
QueenLilith tycker jag drev rätt hårt mot mig redan igår efter DL och jag reagerade också på ett inlägg från henne (?) innan resultatet av dl blev känt.
Lite misstänksam över alla röstar på Cirkus :eek:
Det osar lite som att hon ”visste ” att cirkus var god?
Och sedan även idag driver på mot mig , men efter jag redan fått två röster på mig så väljer hon att rösta på Karamell istället

Yem tycker jag ändå förklarar hur hon tänker och resonerar lite idag -men att rösta på mig är alltid misstänkt :D, men får mer vibbar av fio och QueenLilith totalt

Så jag tror QueenLilith kan vara på den onda sidan baserat på vad jag skrivit ovan , med fio som runnerup

Qitis röstar på QueenLilith

DL 2

09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.02(?) qitis röstar på QueenLilith

qitis 2
Karamell 1
QueenLilith 1

Jag lägger min röst nu (ska åka och hämta grabbarna och sedan in till bion ) så får jag kolla sedan efter bion som är klar ca 20.15 hur det ligger till i leken
Jag reagerar mest på @fio och @QueenLilith
QueenLilith tycker jag drev rätt hårt mot mig redan igår efter DL och jag reagerade också på ett inlägg från henne (?) innan resultatet av dl blev känt.

Det osar lite som att hon ”visste ” att cirkus var god?
Och sedan även idag driver på mot mig , men efter jag redan fått två röster på mig så väljer hon att rösta på Karamell istället

Yem tycker jag ändå förklarar hur hon tänker och resonerar lite idag -men att rösta på mig är alltid misstänkt :D, men får mer vibbar av fio och QueenLilith totalt

Så jag tror QueenLilith kan vara på den onda sidan baserat på vad jag skrivit ovan , med fio som runnerup

Qitis röstar på QueenLilith
Fast hela ditt inlägg där verkar väldigt väldigt ulvigt enligt mig, verkar verkligen som du försöker fiska efter konstiga teorier för att rädda ditt skinn. Jag har inte röstat på dig då jag inte ville rösta ut någon jag inte är säker på, men att du då röstar på mig när jag inte har röstat på dig för mig att tro du sittar i lyan och då tar din chans att sätta ditt någon av dom goda. Du försöker sen inte ens rösta på någon av dom som faktiskt HAR röstat på dig. Men verkar mest av allt som du nu har uppmanat dom andra onda att rösta på mig med och så ni återigen kan lyncha en god.

Jag avvaktar mer, men Qitis senasta inlägg har nog satt spiket i kistan för mig angående Qitis. Om hon hade varit god känns det inte som hon hållit på så hårt att sätta ditt mig.

DL1 alltid lika svårt eller lätt - bara att hugga nån och rösta med en askass motivering eller försöka sig på en teori.

Jag tycker ju att karamells röst på mig redan igår stack ut inte för att den är på mig utan för att den kommer så tidigt och det kan ju faktiskt (!) inträffa nånting skumt under en hel dag till. Nu tycker jag inte att det gjort det men ändå är det lite skumt att ingen annan verkar tycka att det är lite udda. Hedffaklumpen röstar på karamelldrottningen med en annan motivering..för att k själv säger att hon kan bli utröstad... tja jag vet inte. Sen har vi qitis som är rätt förvirrad och inte alls så som hon brukar vara när hon är skarp, visst borde hon väl ändå ha bättre koll på saker och ting? Två vimserier är en för mycket. Jag tänker dels på hur dåligt hon tänkte med matematiken utifrån den presumtiva tredjedelen och dels satt hon tänket att alla kunde vara utanför lyan.

en annan grej om det är en ond kvar i leken och den inte är i lyan så kan inte den käka såvida det inte är nån specialroll som är utanför och faktiskt kan käka. Det vet i så fall bara den som har en sån roll

Sammataget.
cirkus röstar på qitis pga för mycket feltänk och inte minst det sista - är hon en ond utanför lyan som dessutom kan käka?
Detta inlägget från Cirkus, som vi vet är god, är precis varför jag röstade på karamell idag. Men sedan är cirkus Väldigt misstänksam på Qitis. Kan Cirkus ha hunnit sia innan hon blev käk?

Vill inte rösta ut Qitis när jag inte har info om vilken sida hon är på. Hade jag haft den info hade det varit självklart, jag tycker hon skrivit skumt. Vilket är info som kan gynna andra om nu någon har en speciel roll och kan få ut info på det viset. Jag tycker det är mer skumt att du verkar veta dig säker på att man då måste rösta på dom man anser skumma, varför tycker du så?
Hänger inte riktigt med här. Du vet ju inte vilken sida någon är på? Isåfall kan du ju inte rösta på någon?
Du måste inte rösta på alla du misstänker men när det börjar bli ett mönster är det mer värt att lägga märke till. Allt jag sa var att jag noterat att du undvikit att rösta två gånger på Qitis och nu börjar du gå in i overdrive för att försvara dig vilket ger mig en sämre känsla.

Hänger inte riktigt med här. Du vet ju inte vilken sida någon är på? Isåfall kan du ju inte rösta på någon?
Du måste inte rösta på alla du misstänker men när det börjar bli ett mönster är det mer värt att lägga märke till. Allt jag sa var att jag noterat att du undvikit att rösta två gånger på Qitis och nu börjar du gå in i overdrive för att försvara dig vilket ger mig en sämre känsla.
Hur vet du vilken sida folk i leken är på? och varför tycker du det är konstigt att andra inte vet detta?
Man måste ju rösta på någon, så jag valde i första DL att rösta på hedinn du hon ville ur leken tidigt och dessutom blev min röst inget avgörande.

Sedan andra delen, varför skulle jag inte vilja försvara mig när jag får en röst av person som flera andra ansett misstänksam, som jag dessutom inte ens röstat på. Om jag rycker ikväll, så ligger dom goda väldigt dåligt till. Så tycker jag får kämpa för min sak, så rätt sida (dom goda) kan vinna.

Detta inlägget från Cirkus, som vi vet är god, är precis varför jag röstade på karamell idag. Men sedan är cirkus Väldigt misstänksam på Qitis. Kan Cirkus ha hunnit sia innan hon blev käk?

Nä, hon dog ju innan hon fick svar på den sian så cirkus hade ingen info. Inte som det normalt brukar vara iallafall.

Hur vet du vilken sida folk i leken är på? och varför tycker du det är konstigt att andra inte vet detta?
Man måste ju rösta på någon, så jag valde i första DL att rösta på hedinn du hon ville ur leken tidigt och dessutom blev min röst inget avgörande.

Sedan andra delen, varför skulle jag inte vilja försvara mig när jag får en röst av person som flera andra ansett misstänksam, som jag dessutom inte ens röstat på. Om jag rycker ikväll, så ligger dom goda väldigt dåligt till. Så tycker jag får kämpa för min sak, så rätt sida (dom goda) kan vinna.
Jag måste erkänna att jag inte förstår riktigt. Jag vet inte vilken sida folk är på? Jag tycker inte det är konstigt att andra inte vet? Varför tror du det?

Jag måste erkänna att jag inte förstår riktigt. Jag vet inte vilken sida folk är på? Jag tycker inte det är konstigt att andra inte vet? Varför tror du det?
för du tyckte det va konstigt att jag inte ville lägga avgörande röst första dagen, "Du vet ju inte vilken sida någon är på? Iså fall kan du ju inte rösta på någon?" skrev du ovan. Man måste ju rösta på någon, så att jag valde att inte lägga avgörande röstar förstår jag inte hur kan vara konstigt :confused: Jag har motiverat flera gånger varför jag röstade som jag gjorde, men ändå känns det som du driver på att det är konstigt att jag inte ville rösta på Qitis eller Cirkus, vilket då på sikt för min del blir väldigt konstigt.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar