Kaos (Ulvlek)

Dom vet väl vem dom sitter i lyan med? Så då är det väl bara fritt fram att haka på om dom ser någon dom inte sitter i lyan med och rösta ut denna?
Tja så kan man se det hela. Oftast (inte alltid dock !) så brukar onda undvika att rösta ut någon med andra ,tredje röst etc i första DL ? Bättre låta goda sköta den saken helt enkelt än riskera upptäckt så snabbt ?

Hur skulle onda kunna veta viken roll cirkus hade ?
Eller vilken roll jag har ? Tror onda mest var nöjda med utvecklingen i röstningen. Två mot varandra och de har det lugnt.

Nja cirkus roll visste dom inte mer än dom antagligen visste att hon var god. Men räddningen av dig känns ulvigt.
Antingen är du en ulv med specialroll eller så är du en god som försökte rädda ditt skinn. Det intressanta i det hela är att du inte protesterade nämnvärt när du fick 3 röster på dig. Inte mer än några lama frågor vilket fick mig att känna att det inte var värt att byta röst. Så där tänkte jag att du inte var god med en viktig roll iallafall. Bybor brukar inte vilja rädda sig själv.

Så ja jag tror att lyan hade nått med saken att göra här!

Jag vill nog gärna bli utröstad snart känner att det är så svårt att kunna veta något om någon utan att någon får säga något om någon och endast räkna ut beroende på hur man röstat vilket är helt omöjligt
Det är lika svårt för alla :) Och enbart att gå på röstningar nej det kan man inte göra. Tipsar om att istället lägga mer vikt vid resonemang , och ovilja att våga sticka ut (ta ställning ) i dem och så vidare i det som skrivs INNAN rösten. Ofta hittar man något där som inte riktigt går ihop sedan

Tja så kan man se det hela. Oftast (inte alltid dock !) så brukar onda undvika att rösta ut någon med andra ,tredje röst etc i första DL ? Bättre låta goda sköta den saken helt enkelt än riskera upptäckt så snabbt ?
Men kanske eftersom leken är kaos så vågade dom chansa lite mer än att spela säkert? Så skulle jag iaf gissa på. Jag tycker lenah ger mig skumma vibbar:cautious: och @fio som spelat mycket innan drog upp det innan med. Så lutar mig lite mot det fio skrev med.

Nja cirkus roll visste dom inte mer än dom antagligen visste att hon var god. Men räddningen av dig känns ulvigt.
Antingen är du en ulv med specialroll eller så är du en god som försökte rädda ditt skinn. Det intressanta i det hela är att du inte protesterade nämnvärt när du fick 3 röster på dig. Inte mer än några lama frågor vilket fick mig att känna att det inte var värt att byta röst. Så där tänkte jag att du inte var god med en viktig roll iallafall. Bybor brukar inte vilja rädda sig själv.

Så ja jag tror att lyan hade nått med saken att göra här!
Tja jag och cirkus hade 7 röster öppet i leken så skulle inte någon ond ha röstat på någon av oss så ligger ju rösterna på de andra som fick röst på sig (enkel matematik ). Dock vidhåller jag att lyan hade det enkelt i dagens lynch och helt enkelt lutade sig tillbaka och chillade oavsett om någon röst från dem låg på cirkus eller på mig

Men kanske eftersom leken är kaos så vågade dom chansa lite mer än att spela säkert? Så skulle jag iaf gissa på. Jag tycker lenah ger mig skumma vibbar:cautious: och @fio som spelat mycket innan drog upp det innan med. Så lutar mig lite mot det fio skrev med.
Haha och jag som tyckte att Just de två gav minst skumma vibbar av alla :laugh: dock givetvis inte sant vad de sedan har för roller.

Det var hemskt vilket jädra försvar det är mot onda helt plötsligt. Glöm inte att Sasse som var ond utanför röstade ut en ulv i DL 1 i förra leken.

Nä känner verkligen inte igen varken dig eller Lena som en god roll i detta nu.

Det var hemskt vilket jädra försvar det är mot onda helt plötsligt. Glöm inte att Sasse som var ond utanför röstade ut en ulv i DL 1 i förra leken.

Nope försvarar inte onda (det vore ju märkligt !) mer resonerar hur det oftast är. Märk väl att jag skrev inom parentes -inte alltid dock!
Nu har jag försprång som vet min roll men oavsett det så tycker jag det stämmer in på hur det ”brukar vara ”

• Haha
Reactions: fio

Men just förra leken är väl ett tydligt exempel på ett sådant undantag. Sasses spel där var något utöver det vanliga.

O
Det var det ju inte. Det har förekommit många ggr innan som jag försökte påtala i leken.
Det har förekommit genom åren det stämmer.
Men vanligt är det inte. Dock när det förekommit (oupptäckt ) så har det varit mycket smart spelat. Och märk väl. Trots @Sasse s storspel i förra leken vann goda och inte onda (som du tillhörde :p)

Men ja det ända man kan säga är att inget går att säga. Godnatt och vi ses imorgon kväll. Om jag hinner kollar jag här igen imorgon på morgonen men lägger ingen röst förrän på kvällen 💐☀️🛌

O

Det har förekommit genom åren det stämmer.
Men vanligt är det inte. Dock när det förekommit (oupptäckt ) så har det varit mycket smart spelat. Och märk väl. Trots @Sasse s storspel i förra leken vann goda och inte onda (som du tillhörde :p)

Nä men det förekommer. Det är det jag vill få fram. Nåja det kommer visa sig.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar