Jag var misstänkssam mot
Yem tidigare idag, främst för att hon hade skrivit två inlägg varav båda var röstinlägg. Men tycker ändå att hon kommit igång lite mer under dagen. Sen kom det också fram att hon lekt på andra forum. Själv har jag aldrig lekt någon annan stans än här på Buke, men kan tänka mig att klimatet/spelstilen kan skifta mellan olika forum.
Yem kom med en tanke om att det är bra att rösta tidigt då det sätter press på ulvarna att rösta innan de ser vart det kan bli en misslynch. Nu kanske jag är korkad men vad är misslynch? Är det att en god lynchas? (
@Yem, du får jättegärna förklara så att jag också förstår
). Intressant tanke, enligt mig, och jag kan också förstå tanken bakom, för om "alla" röstar sent så blir det ju ganska enkelt för ulvarna att smyga med och också rösta sent utan att sticka ut. Men om alla röstar tidigt så blir det ju så att man inte kan ta med det som eventuellt framkommer under dagen, eftersom man redan röstat. Det kan så klart lösas med att ändra röst senare, och bara att folk röstar tidigare kan säkert dra igång en del teoriande. Som med allt så finns det bra och dåliga saker med båda sätten att spela på, men kul att få en annan synvinken på saken (som jag nu också råkade spinna vidare på lite mer än jag tänkte mig).
Jag vet inte vart jag har dig Yem. Misstänkte dig som sagt tidigare idag, men det var på väääldigt lösa grunder. Känner inte att jag kan utesluta något eller ens säga att det lutar åt något håll just nu...