Kaos (Ulvlek)

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo

qitis 4
Karamell 1
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 1

Jag var misstänkssam mot Yem tidigare idag, främst för att hon hade skrivit två inlägg varav båda var röstinlägg. Men tycker ändå att hon kommit igång lite mer under dagen. Sen kom det också fram att hon lekt på andra forum. Själv har jag aldrig lekt någon annan stans än här på Buke, men kan tänka mig att klimatet/spelstilen kan skifta mellan olika forum.

Yem kom med en tanke om att det är bra att rösta tidigt då det sätter press på ulvarna att rösta innan de ser vart det kan bli en misslynch. Nu kanske jag är korkad men vad är misslynch? Är det att en god lynchas? (@Yem, du får jättegärna förklara så att jag också förstår :)). Intressant tanke, enligt mig, och jag kan också förstå tanken bakom, för om "alla" röstar sent så blir det ju ganska enkelt för ulvarna att smyga med och också rösta sent utan att sticka ut. Men om alla röstar tidigt så blir det ju så att man inte kan ta med det som eventuellt framkommer under dagen, eftersom man redan röstat. Det kan så klart lösas med att ändra röst senare, och bara att folk röstar tidigare kan säkert dra igång en del teoriande. Som med allt så finns det bra och dåliga saker med båda sätten att spela på, men kul att få en annan synvinken på saken (som jag nu också råkade spinna vidare på lite mer än jag tänkte mig).

Jag vet inte vart jag har dig Yem. Misstänkte dig som sagt tidigare idag, men det var på väääldigt lösa grunder. Känner inte att jag kan utesluta något eller ens säga att det lutar åt något håll just nu...
Det stämmer. Misslynch är att lyncha en god.

Jag gillar inte drev så här i början, just nu vet vi inte mycket alls. Så här långt tycker jag två är mest skumma.

Dels är det @Yem som kommer med i mitt tycke konstiga resonemang att om alla röstar tidigt så följer man inte efter andras röster på samma vis som om man röstar sent om jag nu uppfattade det rätt. Jag kan inte se att det spelar någon större roll när folk röstar så länge de inte röstar precis vid DL eller exakt samtidigt.

Förutom detta så går hon på QL rätt hårt och så gör hon precis det hon kritiserar QL för. Hon bygger upp misstankar mot QL och se röstar hon på annat håll. Hon lägger första rösten och inleder drevet mot Q. Å handra sidan akn en så tidig röst visa att hon fått vetskap om något. Jag vet inte riktigt, hon låter inte så övertygande.

Åh andra sidan så är jag också misstänksam mot QL, hon är ny i spelet och då brukar folk överse med det. Det är vilda teorier lite överallt och ett resonemang som verkar bygga på att alla ska lägga uddaröster åtminstone första DL så man inte råkar lyncha någon man är osäker på. Och sen driver hon som sagt hårt mot Q men röstar inte och det är skumt.

Troligen sitter inte dessa två i lyan tillsammans i vart fall.

Då jag inte gillar drev men ändå vill lägga en röst som kan ha betydelse, @Yem har inga så väljer jag QL denna gången, men kan ändra mig om det behövs.

@Lobelia (fd @Paddington ) röstar på @QueenLilith

Jag har inga problem med att rösta på QL. Faktum var att jag blev frestad när hon protesterade så högljutt vilket verkade överdrivet försiktigt.. Däremot tycker jag det är bättre att rösta Qistis eftersom vi får maximalt med info från gårdagens lynch och mer info angående QL om Qistis är ulv. Jag gjorde bara en liten notering vilket jag ville återvända till senare det var QL som gjorde det till en så stor grej att jag inte undrar om hon blev nervös.

Det mest skumma jag har att gå på just nu, förutom QL som jag inte vill rösta på pga ovan motivering, är Elo och Yems röster på varandra igår. Yem röstade på Elo och Elo röstade sedan på Yem. Spontant känner jag att de nog inte sitter i lyan tillsammans, för i så fall borde de väl inte vilja göra något sånt som riskerar att dra ögonen till sig redan i DL1?
Jag fattade ärligt inte om Elo skojade eller på riktigt trodde att min röst var på allvar när jag skojade att hon stulit mitt tur nr.

Jag känner mig lite obstinat och ser faktiskt inte det skumma med q och att flera tror att det kommer ge några svar om gårdagen tycker jag är att göra det lite enkelt för sig.

Åas är det ju lätt för mig att säga, jag är ju den enda som vet min roll så jag kan ju förstå tankegångarna.

Som jag nämnt tidigare så tycker jag @QueenLilith är lite skum med sina misstankar som inte följs upp men jag vill inte rösta där heller idag.

Då går jag till dem jag tycker gjort det enkelt för sig och det är @Klara och @Elo för @Yem la ju första på @qitis och @fio var ju misstänksam redan igår och då landar jag på Elo eftersom hon redan har en röst.

LenaH röstar på Elo

DL 2 - 21.30

21.12 LenaH röstar på Elo

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2

@karamelldrottningen kvar att rösta?

Nä alltså jag har verkligen ingen aning. Men fattar inte riktigt alla röster på quitis så tänker att någon som röstar på q är mest troligt ond. Därför
Karamelldrottningen röstar på Klara

DL 2 - 21.30

21,30 karamelldrottningen röstar på Klara

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2
Klara 1

DL 2 - 21.30
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2
Klara 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar