Kaos (Ulvlek)

Den här rösten sticker mig lite i ögonen
"Nä alltså jag har verkligen ingen aning. Men fattar inte riktigt alla röster på quitis så tänker att någon som röstar på q är mest troligt ond. Därför
Karamelldrottningen röstar på Klara"

Varför just Klara, känns ju som det va flera som röstade på Qitis än henne? Så undrade varför hon fick din röst och inte någon av dom andra?
Därför att yem känner jag inte till alls och upplever att fio spelar mer som god än ond. Elo är jag mer osäker på men efter liiiite tidspress blev det tillslut Klara det landade på

Den här rösten sticker mig lite i ögonen
"Nä alltså jag har verkligen ingen aning. Men fattar inte riktigt alla röster på quitis så tänker att någon som röstar på q är mest troligt ond. Därför
Karamelldrottningen röstar på Klara"

Varför just Klara, känns ju som det va flera som röstade på Qitis än henne? Så undrade varför hon fick din röst och inte någon av dom andra?

Därför att yem känner jag inte till alls och upplever att fio spelar mer som god än ond. Elo är jag mer osäker på men efter liiiite tidspress blev det tillslut Klara det landade på
Här håller jag med QL, varför en meningslös röst?
@Elo hade ju två så om du velade, varför inte rösta på den som redan hade röster?

Men om Q skulle vara god så lär det ju finnas iallafall en ulv i bland dom rösterna om inte två.

Här håller jag med QL, varför en meningslös röst?
@Elo hade ju två så om du velade, varför inte rösta på den som redan hade röster?
Klara har inte sagt eller gjort något skumt, så väldigt udda att lägga en röst på henne över Elo, som fler i leken ansett vara skum, verkar som att skydda Elo och då undrar jag varför? Verkar då sannolikt om man då sittar i Lyan med Elo och vill skydda denna. Jag har haft Karamell på min skum lista som även syntes till tidigare idag, så detta noterar jag.

Jag tycker den här lynchen gav en hel del, och om det är som jag tror så har ju ett frågetecken rätats ut utan att någon god dog. 🙂

Klara har inte sagt eller gjort något skumt, så väldigt udda att lägga en röst på henne över Elo, som fler i leken ansett vara skum, verkar som att skydda Elo och då undrar jag varför? Verkar då sannolikt om man då sittar i Lyan med Elo och vill skydda denna. Jag har haft Karamell på min skum lista som även syntes till tidigare idag, så detta noterar jag.

Jag fattar inte .. hade hon velat skydda Elo hade hon väl röstat på q eller dig? Inte någon random röst på Klara.

Elo behövde väl inget skydd av någon?

Detta är ju din första lek vad det stod tidigare. Annars hade jag blivit rejält fundersam över ditt resonemang här 😅

Jag vill fånga upp mina tankar från tidigare idag och egentligen har inget förändrats utifrån Lynchen idag mer än att jag ånyo är fundersam på uddarösterna efter jag kommit upp i ledningen tidigt
Lite lur även på @Yem fortfarande,
@QueenLilith är också skum -känns som hon har väl bra koll för att vara en newbee ibland -men å andra sidan finns det många nya som gör bra ifrån sig direkt
@fio tja-kan ju vara god kanske eller ond (nåt bör ju vara rätt:D? Men ligger med på min skumlista gör hon ju.

Noterar att @Klara lägger en tredjeröst på mig idag ganska tätt följt av Elo. Båda definitivt på min lista (ja det straffar sig att rösta på mig :sneaky:)
Karamell sticker också ut med att lägga en uddaröst sist idag. Vill kanske inte spika igen för mig ? Och inte heller lägga en röst på någon av Elo och QueenLilith? Om det är för att någon -eller båda är goda och/eller onda vet man ju inte. Men tanken finns där iaf. Risken är ju att jag skulle komma in sent och ändra röst igen om jag såg ev chans att kunna rädda mig är en förlängning av den tanken.

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
21,30 karamelldrottningen röstar på Klara

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2
Klara 1
Oj det var värst vad blickarna dras till mig?
Förstår ju att det kan funderas över mig men eftersom jag vet min roll så blir jag fundersam ändå.
Kanske mest mot Yem som direkt i sitt första inlägg idag direkt röstar på mig. Faktum är att hon bara har två inlägg leken så här långt. Och i båda har hon röstat.
Hjälper det goda att ”syna” mig så varsågoda, även om jag tror det hjälper onda bättre
Men kanske bättre så , så kan blickarna riktas någon annan stans sedan än att bara ”fastna” på mig ?

Jag behöver också rösta tidigt idag. Ska på bio med pojkarna kl 17.40. Men väljer att avvakta och se lite mer av deltagarna idag.
Det är lite intressant ändå tycker jag med uddarösterna igår.
Cirkus var bevisligen god. Jag vet vart jag har mig själv och därför tycker jag att minst 1-2 onda röster bör finns i uddarösterna rent matematiskt. Det är t.o.m. inte omöjligt att det är fler onda bland uddrösterna med tanke på hur röstningen såg ut igår

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 (Paddington) Lobelia röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Av rösterna på cirkus är det för mig endast @LenaH och @karamelldrottningen som kan vara möjliga onda

Bland rösterna på mig så kan det vara @Lobelia (som ersatt Paddington ) , och eller fio som är onda.
Uddröstarna är
Yem (röstade Elo)
Heffaklumpar (röstade Karamelldrottningen)
Klara (röstade Heffaklumpen )
Elo (röstade Yem)
QueenLilith (röstade hedinn - fast i det läget var det andra röst eftersom jag sedan ändrade till cirkus )
Hedinn vet vi också bevisligen var god så
@QueenLilith sticker ut lite för mig iom att det då var tre (ja jag vet fortfarande vart jag har mig ) goda med många röster i gårdagens Lynch. Sånt som onda brukar gilla. Samtidigt så hade hedinn uttryckt önskemål redan i anmälningstråden att gå åt under första dygnet. Och iom att hon var bagare var det ju faktiskt bra att hon inte lynchades
Hon gjorde bättre nytta som käk då ulvarna kommer kamma noll inatt
10 deltagare kvar
Troligen 6 goda och 4 onda.
Så om vi kan undvika att luncha en god idag så tycker jag nog det är det bästa -eller vad säger ni?

Och så är det några som inte fick några röster allls på sig igår
# LenaH
# Klara
# Paddington (numera Lobelia )
# fio
# QueenLilith

Och så tycker jag det är härligt att ulvarna inte kan käka inatt (tack för att ni käkade @Hedinn :D)

Till imorgon tänker jag att det gäller verkligen att få ut en ond (helst i lyan,men vilken ond som helst är bra om det nu finns några utanför lyan )
Iom uteblivet käk inatt så bör det till imorgon fortfarande stå 6-4 (förhoppningsvis ) till goda

Så imorgon tänker jag iaf gå igenom lite bättre än jag haft tid till idag och så ovanligt gott att kunna säga att man med säkerhet är kvar imorgon!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar