Kaos (Ulvlek)

Jaha, nu har jag suttit och skummat igenom anmälningstråden och hittat två potentiella roller som skulle kunna gett oss det resultat vi fick idag. Med reservation att jag missat något, jag är lite trött. :o

Båda dessa scenarier skulle ge att jag var fel ute med dagens röst. Jag får helt enkelt ge mig på lite nya tankar imorgon. Nu har det ju kommit in lite annat att klura på sedan jag la min röst tidigare ikväll då jag kände att jag inte hade så mycket att gå på.

Ja jag droppar mina misstankar mot Qitis med eftersom dom rollerna som kan ha räddat henne verkar varit goda (jag har inte koll men det är så jag tror). Så för min del kommer jag lita på Qitis. Vilket då gör allting mer förvirrande. Jag tycker mina tankar om andra deltagare förutom Qitis kan stämma då, men jag har inte tillräckligt med info för att spika någon.

men då borda vi väl fått info om ulvens roll? Om denna är ond då, så min gissning är då att Qitis är god. För om hon va ond och räddad hade vi fått veta detta?
Varför borde vi fått info om ulvens roll? Vi har inte fått info om någon roll förrän de dött.

Jag tror också Q kan vara god men mest för att det verkar ganska troligt att hon är storbonde, det finns dock andra alternativ. Som ett paket från brevbäraren eller den goda lyan om det ny finns en sådan. Jag vill dock inte godförklara någon.

Varför borde vi fått info om ulvens roll? Vi har inte fått info om någon roll förrän de dött.

Jag tror också Q kan vara god men mest för att det verkar ganska troligt att hon är storbonde, det finns dock andra alternativ. Som ett paket från brevbäraren eller den goda lyan om det ny finns en sådan. Jag vill dock inte godförklara någon.
Läste det i en av rollerna som kunna rädda onda att om en ond räddas av den speciell rollen så får vi alla info om den onda är räddat och dom får då immunitet eller något sådan. Får kopierar info när jag är vid datorn imorn :) (men va i en gammal tråd) så kanske är helt utr och cyklar 🤣 men iaf spelar det inte så stor roll då oavsett borda qitis vara god

Medicinkvinnan
Eller så kan hon rädda en ulv från att lynchas, meddelar mig genom PM när en ulv blir lynchad om denne ska överleva eller inte, därefter blir dock ulvens identitet röjd, men medicinkvinnan lägger då en immunitet på ulven som räcker för den första efterföljande dagen, dvs. ingen kan rösta på denna, men därefter blir ulven fritt villebråd. Kraften får dock ej användas för att vinna spelet från någon sida.

Men har ett paket någonsin räddat någon från att bli lynchad? Det har jag aldrig varit med om iallafall. Det skickades väl ut i morse isåfall och vem visste att Q skulle bli lynchad då?

Så du tänker att det finns två storbönder i leken ? Cirkus var ju storbonde ? Eller har du skrivit fel ?
Felskrivning, borgmästare menar jag. Det finns fler möjligheter i och för sig, men jag misstänker dig inte mer för att vara ulv nu än innan lynchen, tvärt om.

Medicinkvinnan
Eller så kan hon rädda en ulv från att lynchas, meddelar mig genom PM när en ulv blir lynchad om denne ska överleva eller inte, därefter blir dock ulvens identitet röjd, men medicinkvinnan lägger då en immunitet på ulven som räcker för den första efterföljande dagen, dvs. ingen kan rösta på denna, men därefter blir ulven fritt villebråd. Kraften får dock ej användas för att vinna spelet från någon sida.

Men har ett paket någonsin räddat någon från att bli lynchad? Det har jag aldrig varit med om iallafall. Det skickades väl ut i morse isåfall och vem visste att Q skulle bli lynchad då?
Jag har haft med paket med lynchstopp tror jag inte för att det lyckades rädda någon och ringen jag hade med i min första lek hade nog den so en av egenskaperna. Det är ju inte otänkbart att en god lya får dela ut paket heller. Det finns en del alternativ.

Jag har haft med paket med lynchstopp tror jag inte för att det lyckades rädda någon och ringen jag hade med i min första lek hade nog den so en av egenskaperna. Det är ju inte otänkbart att en god lya får dela ut paket heller. Det finns en del alternativ.

Jag tror inte en god lya skulle dela ut ett lynchstopp dag 2 om dom inte har någon säker info av något slag isåfall.

Jag tror inte en god lya skulle dela ut ett lynchstopp dag 2 om dom inte har någon säker info av något slag isåfall.
Inte jag heller, men jag ser till vad som är möjligt. Jag tror mest på Borgmästaren men är långt ifrån säker. Sen kan vi inte utesluta att goda lyan har en del info.

Inte jag heller, men jag ser till vad som är möjligt. Jag tror mest på Borgmästaren men är långt ifrån säker. Sen kan vi inte utesluta att goda lyan har en del info.

Fast vi vet ju inte ens om det existerar en god lya? Jag tror väl oxå på Borgmästare men 100 procent säker är jag ju inte.

Läser igenom igen och fastnar lite på detta
Nä alltså jag har verkligen ingen aning. Men fattar inte riktigt alla röster på quitis så tänker att någon som röstar på q är mest troligt ond. Därför
Karamelldrottningen röstar på Klara
Lite samma vibbar som jag fick av det jag tidigare citerade av @QueenLilith innan resultatet av lynchen igår blev känt.

Liksom. Kändes igår som QL kunde veta att cirkus var god ? Och inte heller röstade på mig trots starka misstankar mot mig. Känns ändå lite ulvigt tycker jag fortfarande

Här får jag samma känsla av karamell :idea:
Liksom att hon inte vill rösta på mig och försöker få
misstankar på de som gjort det?
Nu finns det faktiskt goda roller som kan få vetskap om andra roller (lite svårt här att veta iom dold röstlista ) och det är stränga regler ang hintning i denna leken men tycker ändå att det sticker ut. + karamells tidiga röst på cirkus i DL1

Alltså om den finns, det vet vi ju inte det heller. Goda lyan alltså.
Skriver som jag skrev igår när detta var på tapeten.
LL HAR skrivit att allt finns att läsa i trådstarten vad det gäller leken bara att rollistan är dold från början.
Så min tanke då och även nu är att det inte finns någon god lya i denna leken

LL HAR skrivit att allt finns att läsa i trådstarten vad det gäller leken bara att rollistan är dold från början.
Om man nu inte betraktar goda lyan som en roll. Det har jag sett den som hela tiden och det var jag som introducerade den :). Tills motsatsen är bevisad så håller jag det öppet. om det finns en god lya eller inte.

Men brukar inte goda lyan stå med i rollistan? Typ såhär? Tog bara utdrag ur en gammal lek

Goda roller:

Ängel
– kan varje natt skydda en deltagare. NattDL
Siarlärling 1 - får udda nätter veta en deltagares roll, väljer själv vem den vill sia. NattDL fr.o.m. Natt 1.
Siarlärling 2 - får jämna nätter veta en deltagares roll, väljer själv vem den vill sia. NattDL fr.o.m. Natt 2
Häxa - Ska varje natt förhäxa en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta! Får ej förhäxa samma deltagare två nätter i rad. NattDL
Besserwisser - Besserwissern får ställa totalt tre påståenden till LL, max 1 per natt. Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. Frågorna får bara involvera en person. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden. NattDL
Jägaren - tar med sig en person in i döden. Måste varje natt skicka PM om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste. NattDL
Välsignad – Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen.
Bybor - övriga goda deltagare.

Goda lyan – här hamnar goda deltagare när de dör. Goda lyan får spioninfo som de får ge en rad vidare av till en deltagare de väljer. Får inte ge till samma deltagare två dagar i rad. DagDL. Raden skickas ut så fort mottagare valts, men valet ska vara gjort senast tills DagDL, annars missas chansen.

Läser igenom igen och fastnar lite på detta

Lite samma vibbar som jag fick av det jag tidigare citerade av @QueenLilith innan resultatet av lynchen igår blev känt.

Liksom. Kändes igår som QL kunde veta att cirkus var god ? Och inte heller röstade på mig trots starka misstankar mot mig. Känns ändå lite ulvigt tycker jag fortfarande

Här får jag samma känsla av karamell :idea:
Liksom att hon inte vill rösta på mig och försöker få
misstankar på de som gjort det?
Nu finns det faktiskt goda roller som kan få vetskap om andra roller (lite svårt här att veta iom dold röstlista ) och det är stränga regler ang hintning i denna leken men tycker ändå att det sticker ut. + karamells tidiga röst på cirkus i DL1
Tillägg till det så i mina funderingar borde det inte finnas fler siare i leken efter @cirkus frånfälle (förlåt :cry: ) hon var ju storbonde med 3 sior.
Inte siarlärling ?
Men nu spekulerar jag och inget jag vet.
Bara tycker att det vore orimligt med fler siare.
Däremot brevbärare kan ju finnas och ett paket med sia. Men finner det orimligt att den skickas tilll just karamell igår om jag ska vara ärlig.
Och innan första DL är det ju inga paket i omlopp alls
Allt utifrån tanken att ingen god lya finns som kan agera brevbärare då
Så båda dessa som liksom verkar nojiga över röster innan resultat av dl känns skumma för mig.

Men brukar inte goda lyan stå med i rollistan? Typ såhär? Tog bara utdrag ur en gammal lek

Goda roller:

Ängel
– kan varje natt skydda en deltagare. NattDL
Siarlärling 1 - får udda nätter veta en deltagares roll, väljer själv vem den vill sia. NattDL fr.o.m. Natt 1.
Siarlärling 2 - får jämna nätter veta en deltagares roll, väljer själv vem den vill sia. NattDL fr.o.m. Natt 2
Häxa - Ska varje natt förhäxa en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta! Får ej förhäxa samma deltagare två nätter i rad. NattDL
Besserwisser - Besserwissern får ställa totalt tre påståenden till LL, max 1 per natt. Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. Frågorna får bara involvera en person. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden. NattDL
Jägaren - tar med sig en person in i döden. Måste varje natt skicka PM om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste. NattDL
Välsignad – Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen.
Bybor - övriga goda deltagare.

Goda lyan – här hamnar goda deltagare när de dör. Goda lyan får spioninfo som de får ge en rad vidare av till en deltagare de väljer. Får inte ge till samma deltagare två dagar i rad. DagDL. Raden skickas ut så fort mottagare valts, men valet ska vara gjort senast tills DagDL, annars missas chansen.
Jo iofs. Jag kan ju ha fastnat i ett fel tänk där , och det skyller jag faktiskt på @LenaH :p
Det är ju bara positivt för goda sidan om det finns en god lya som antingen kan dela ut spioninfo eller paket (såsom en Brevbärare)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar