Kaos (Ulvlek)

Jo iofs. Jag kan ju ha fastnat i ett fel tänk där , och det skyller jag faktiskt på @LenaH :p
Det är ju bara positivt för goda sidan om det finns en god lya som antingen kan dela ut spioninfo eller paket (såsom en Brevbärare)

Det återstår att se. Men med tanke på att onda faktiskt gynnas av en dold rollista så tycker jag det borde finnas en god lya.

Det återstår att se. Men med tanke på att onda faktiskt gynnas av en dold rollista så tycker jag det borde finnas en god lya.
Ja det har jag sagt sedan lekstarten att dold rolllista gynnar (enligt mig) onda sidan mer än den goda
Vi får hoppas det finns en god lya :)

Jo iofs. Jag kan ju ha fastnat i ett fel tänk där , och det skyller jag faktiskt på @LenaH :p
Det är ju bara positivt för goda sidan om det finns en god lya som antingen kan dela ut spioninfo eller paket (såsom en Brevbärare)
Vad har jag gjort nu? :D Jag minns bara att jag tog upp frågan men jag har ingen aning. :p

Vad har jag gjort nu? :D Jag minns bara att jag tog upp frågan men jag har ingen aning. :p
Äh du fick mig inne på tanken att god lya kanske inte var med i leken efter du tog upp frågan i går efter cirkus lynchats (LL hade ju skrivit tydligt att en ond lya fanns och inget om att en god lya skulle finnas )
Så kan ju vara ett rejält feltänkt av mig helt enkelt (och det är jag bara glad över om jag har fel i 👍)

Nu blev det ju knepigt. (läs: ännu knepigare)

På något sätt blev Q räddad från lynch. Som andra har nämnt finns det antagligen då en specialroll som antingen direkt har räddat Q eller som har delat ut ett paket med en rädda till någon som räddat Q. I så fall så är det antingen Q som räddat sig själv, eller någon annan som är övertygad om att Q är god och därför räddat henom.

Alternativt så är Q immun mot en lynch (Visst finns det sådana specialroller också?).

Ytterligare alternativt så skedde det en massa röstning i det dolda och Q inte alls var den som fick flest röster och att någon annan hade flest röster men räddades (av annan eller egen roll).

Inget av detta hjälper mig dock i att lyckas lista ut om Q är god eller inte.

Nu blev det ju knepigt. (läs: ännu knepigare)

På något sätt blev Q räddad från lynch. Som andra har nämnt finns det antagligen då en specialroll som antingen direkt har räddat Q eller som har delat ut ett paket med en rädda till någon som räddat Q. I så fall så är det antingen Q som räddat sig själv, eller någon annan som är övertygad om att Q är god och därför räddat henom.

Alternativt så är Q immun mot en lynch (Visst finns det sådana specialroller också?).

Ytterligare alternativt så skedde det en massa röstning i det dolda och Q inte alls var den som fick flest röster och att någon annan hade flest röster men räddades (av annan eller egen roll).

Inget av detta hjälper mig dock i att lyckas lista ut om Q är god eller inte.
Har gått i samma tankar om att det kanske inte var q som var uppe för lynch eftersom vi inte vet vad som händer i det fördolda. Det som för min del ändå gör att jag just nu lägger q åt sidan är att hon inte verkar förvånad över att ha överlevt.

Har gått i samma tankar om att det kanske inte var q som var uppe för lynch eftersom vi inte vet vad som händer i det fördolda. Det som för min del ändå gör att jag just nu lägger q åt sidan är att hon inte verkar förvånad över att ha överlevt.
Jag tror inte att det var någon annan uppe för lynch. Visst skulle hon kunna ha undantagits på något vis, men jag ser det som osannolikt att det skulle ske samtidigt som den som den som kom i tur i stället dessutom lyckades skydda sig på något vis, men visst allt är möjligt utan rollista.

Jag tror inte att det var någon annan uppe för lynch. Visst skulle hon kunna ha undantagits på något vis, men jag ser det som osannolikt att det skulle ske samtidigt som den som den som kom i tur i stället dessutom lyckades skydda sig på något vis, men visst allt är möjligt utan rollista.
Som sagt, jag tror också att det var q som var uppe för lynch, hon borde reagerat kraftigare annars på att hon överlevde.
Men därmed inte sagt att det inte finns dolda röster, ogiltiga röster eller falska röster med i spelet. VI har ju ingen aning om vad som föregår bakom kulisserna i den här leken.

Noterar att @Klara lägger en tredjeröst på mig idag ganska tätt följt av Elo. Båda definitivt på min lista (ja det straffar sig att rösta på mig :sneaky:)
Du är välkommen att misstänka mig. :laugh: Kan ju inte påstå att jag gjort en brilliant start på den här leken direkt. Men till mitt försvar vill jag ändå framföra att när jag försökte mig på lite teoriande igår var det inte så många som varit aktiva i tråden. Det är ju alltid mycket enklare att fatta misstankar mot dom som är aktiva än de som inte hinner vara inne och delta så mycket. Som vi märkte i förra leken där de onda verkligen slank under radarn länge helt enkelt på grund av tidsbrist.

Lägg sedan till en hjärna som verkligen inte kunde hänga med i era resonemang igår så är alla skitskumma. :laugh:

Jag hakar på lite i @Klara a tanke här ovan att det faktiskt oftast är lättast att fatta misstankar mot de som är aktiva i leken med funderingar kring leken

För de skriver ju och det kan man fråga vidare om eller ifrågasätta slutsater från

Så känner att jag skulle vilja se mer av de som ligger i botten av inläggslistan tankar om leken och deltagarna , händelserna osv. Inte LL och hur onda de är (även om det är sant :cool:)

Så framför allt @Elo och @heffaklumpen skulle jag vilja se lite mera av även om Elo iofs skrivit lite idag på morgonen
@Lobelia med , men har ju bara haft ett dygn på sig att delta och har ändå skrivit lite igår
@Karnelldrottningen också ,trots fler inlägg

Det skulle hjälpa arbetet i att börja hitta onda om alla kunde delge lite mer tankar , vilka är mest misstänkta för er och varför.
Sedan vet jag att alla har olika tid så menar inget illa med att efterlysa mer inlägg -det är inte heller alltid mängden som ger mest utan vad som framförs

Det stämmer. Misslynch är att lyncha en god.
Tack för förklaringen! :)
Jag fattade ärligt inte om Elo skojade eller på riktigt trodde att min röst var på allvar när jag skojade att hon stulit mitt tur nr.
Oavsett om Elo skojade eller inte så upplever jag att hämndröster* är något som ofta riskerar att dra ögonen till sig. Men det får vara med reservation för att jag inte är den mest erfarna spelaren och därmed kan ha fel.

*med hämndröst här menar jag att man röstar på den personen som röstade på en själv

Nu spånar jag bara men kan det vara så att ulvarna/de onda ville få ut qitis nu i natt då q inte åkte ut via Lynch och ängeln lyckades rädda q. Så en ängel borde absolut vara med i denna leken.
Sedan spinner jag vidare lite på fios tankar om god lya och det låter rimligt att det skulle kunna stämma med tanke på att onda gynnas av dold röstlista. Så lite info borde finnas i omlopp.

Nu spånar jag bara men kan det vara så att ulvarna/de onda ville få ut qitis nu i natt då q inte åkte ut via Lynch och ängeln lyckades rädda q. Så en ängel borde absolut vara med i denna leken.
Sedan spinner jag vidare lite på fios tankar om god lya och det låter rimligt att det skulle kunna stämma med tanke på att onda gynnas av dold röstlista. Så lite info borde finnas i omlopp.
Hm. Har ingen aning om någon Ängel finns med i leken men uteblivet käk inatt var känt sedan igår morse att det skulle bli. Iom att de käkade @Hedinn som var bagare ?
Under natten dör bagaren hedinn.

Roller:
Goda
Storbonde:
Får sia tre spelare under spelets gång. NattDL.
Bagare: Om bagaren väljs som käk dör denne som vanligt, men nästa natt är ulvarna mätta och orkar inte käka.

Onda

DagDL 21.30

Jag funderade lite på det där med god lya. Jag vet att det var jag som tog upp den men jag vet inte varför vi är så fixerade vid den? Jag tog mest upp den för att OM den fanns så blev den iom cirkus' död befolkad, om ingen god dör första dygnet så har den sina svagheter.

Om den inte finns så lär det finnas andra roller som har liknande funktion, antingen en klassisk spion/spionlärling, en lösmynt spion, en brevbärare osv osv.
Oavsett vilket så finns det med största sannolikhet information ute i leken, den som har spioninfo bör ha hittat ängeln tex för jag kan inte föreställa mig att the wicked witches skulle köra lek utan ängel.

Jag funderade lite på det där med god lya. Jag vet att det var jag som tog upp den men jag vet inte varför vi är så fixerade vid den? Jag tog mest upp den för att OM den fanns så blev den iom cirkus' död befolkad, om ingen god dör första dygnet så har den sina svagheter.

Om den inte finns så lär det finnas andra roller som har liknande funktion, antingen en klassisk spion/spionlärling, en lösmynt spion, en brevbärare osv osv.
Oavsett vilket så finns det med största sannolikhet information ute i leken, den som har spioninfo bör ha hittat ängeln tex för jag kan inte föreställa mig att the wicked witches skulle köra lek utan ängel.
Varför det diskuteras mer nu är nog för att ingen vet helt enkelt. Är ju betydligt mer intressant nu att spåna på allas roller nu än i en vanlig lek tycker jag! Börjar nästan tro att det kanske bara är specialroller alla har men det lär väl visa sig med tiden :p

tänker samma, jag behöver i af mer info att gå på inför ikväll. Många har ju varit inne på spåret med mig med, men jag tror det hade gynnat goda sidan mer att titta mer utåt. Jag har i alla fall två personer som jag håller åt goda sidan, ena är Qitis då hon inte blev lynchat igår, sedan som jag drog upp igår sticker Karamell mig mest i ögonen just nu, tycker också hennes motivering för sin röst igår kväll och hennes röst första DL är väldigt skumma, sen hade hon glömt bort Hedinn va bagare med, men det kan jag se bort ifrån, det är mer dom två röstarna som jag ser, hoppas det är fler än jag som noterar detta. Men känner inte jag har så mycket mer info att gå på just nu.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar