Kaos (Ulvlek)

Alltså någon måste ju vara ond. Kaos eller inte men troligtvis 4 onda.
Undrar om inte någon av de jag inte får grepp om alls hör till just denna kategorin. Annars får jag inte ihop leken. Så just nu lutar det åt att jag kommer lägga min röst på någon av dessa. För frågan är hur mycket kan man egentligen läsa av en dl 1?! Inte jättemycket. Först vid senare dl som det blir tydligare

Jag lutar mot att då rösta på en av dom som röstade på Qitis igår. Då blir det för min del Yem, Fio eller Elo.

Jag tror inte Klara är ond. Om man ser vad hon skrivit innan i leken så tycker jag inte man får onda vibbar. Vi vill ha ut en ulv ikväll.

@Yem har ett väldigt annorlunda och intressant spelsätt. Helt nytt för mig. När blir ditt för dagen första inlägg så blir det i samband med röstning. Skulle jag göra likadant skulle jag väl rösta sådär vid 4 på morgonen varje gång och nej det skulle nog inte heller bli bra :laugh: Så det är ju lite imponerande att kunna spela så faktiskt

Heffaklumpen: Har nu suttit och läst igenom hennes inlägg och det är för mig inget som sticker ut just nu. Det jag möjligen reagerade på, och som du gärna får förklara hur du menar @heffaklumpen är detta:

Tack för förklaringen! :)

Oavsett om Elo skojade eller inte så upplever jag att hämndröster* är något som ofta riskerar att dra ögonen till sig. Men det får vara med reservation för att jag inte är den mest erfarna spelaren och därmed kan ha fel.

*med hämndröst här menar jag att man röstar på den personen som röstade på en själv

Du röstade på Elo igår. Här skriver du att hämndröster är något som drar ögonen till sig. Om Elo är ulv och hämndröstar på Yem, varför skulle hon göra det om nu den rösten riskerar att granskas extra pga att den är hämndröst? Jag får inte ihop ditt resonemang i mitt huvud. Vill du förklara mer hur du tänker där? Vill bara förtydliga att jag inte misstänker dig pga detta i nuläget, jag bara funderar på hur du menar.

Jag vet inte om jag håller med riktigt att ”hämdröster” sticker ut så mycket. Inte i början av leken iaf. Senare ja men inte vid dl 1 och 2 så mycket

Alltså någon måste ju vara ond. Kaos eller inte men troligtvis 4 onda.
Undrar om inte någon av de jag inte får grepp om alls hör till just denna kategorin. Annars får jag inte ihop leken. Så just nu lutar det åt att jag kommer lägga min röst på någon av dessa. För frågan är hur mycket kan man egentligen läsa av en dl 1?! Inte jättemycket. Först vid senare dl som det blir tydligare
Nu är det DL 3 och 2 DL har passerat och en tredje är på väg så då borde det vara klarare för dig nu med det resonemanget.

Heffaklumpen: Har nu suttit och läst igenom hennes inlägg och det är för mig inget som sticker ut just nu. Det jag möjligen reagerade på, och som du gärna får förklara hur du menar @heffaklumpen är detta:

Du röstade på Elo igår. Här skriver du att hämndröster är något som drar ögonen till sig. Om Elo är ulv och hämndröstar på Yem, varför skulle hon göra det om nu den rösten riskerar att granskas extra pga att den är hämndröst? Jag får inte ihop ditt resonemang i mitt huvud. Vill du förklara mer hur du tänker där? Vill bara förtydliga att jag inte misstänker dig pga detta i nuläget, jag bara funderar på hur du menar.
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte själv hur jag tänkte. Skulle precis gå ut men kände att jag ville svara innan jag gick, så hann inte tänka igenom det helt. Jag tänkte helt enkelt inte innan jag skrev 🤦‍♀️

-----------
Inte riktat till dig nu Klara.

Jag ser att flera personer sagt under dagen att jag är anonym och jag vet att jag inte varit den mest aktiva personen hittills. Jag har haft mindre ork och tid än jag trodde, men ska försöka bättra mig!

qitis lägger jag för närvarande åt det godare hållet pga vad som hände vid lynch igår.

LenaH: Har skrivit ganska många inlägg, men de flesta är bara korta kommentarer och frågor till andra spelare. Idag kom hon med ett lite matigare teoriinlägg kring de som röstade på qitis igår. Där ibland jag själv. Och självklart ser det misstänkt ut att lägga en tredje röst på någon vi nu tror kan vara god, men jag var ju tvungen att rösta på någon jag hade misstanke emot. Och som jag skrev tidigare idag, jag hade svårt att misstänka någon alls igår pga att det var för många jag sett för lite av. Jag känner att jag just nu inte alls vet vart jag har LenaH.

QueenLilith: Är inte rädd för att föra fram åsikter om spelare. Eftersom det är hennes första lek vill jag litegrann lägga det på nybörjarkontot att så starkt lägga spelare åt ena eller andra hållet. Vill minnas att jag själv hade lite samma tendenser när jag började vara med och leka för länge sedan. Försvarar sig hårt när hon får röster på sig, och även det sätter jag på ivern att bevisa sin oskuld när man är ny i spelet.

Ska fortsätta min genomgång av alla spelare, men behöver ta en paus en stund.

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte själv hur jag tänkte. Skulle precis gå ut men kände att jag ville svara innan jag gick, så hann inte tänka igenom det helt. Jag tänkte helt enkelt inte innan jag skrev 🤦‍♀️

-----------
Inte riktat till dig nu Klara.

Jag ser att flera personer sagt under dagen att jag är anonym och jag vet att jag inte varit den mest aktiva personen hittills. Jag har haft mindre ork och tid än jag trodde, men ska försöka bättra mig!
Haha, att inte tänka efter innan man svarar är min specialitet. :laugh:

1. Hedinn - bagare
2. Heffaklumpen - jag!
3. cirkus - storbonde
4. qitis

Igår hade jag svårt att placera Q på någon av sidorna, men efter gårdagens lynch (där ingen lynchades) så vill jag nog placera henne mer åt det goda hållet. Dels på grund av det jag skrev igår (se citat)
Eftersom qitis hittills fått två av tre röster (räknar inte med hennes egna röst eftersom den omöjligt skulle kunna ligga på henne själv) så känner jag att jag behöver ta en titt på hennes inlägg. Jag brukar som sagt ha svårt att placera Q, speciellt i början. Men huvudet är inte riktigt på topp nu så jag kan mycket väl ha missat något...
Q trodde att LL hade glömt att bifoga rollistan, vilket jag inte kan klandra henne för. Jag gick på den själv också, så :p Jag tycker att Q hade rimliga tankar igår om rollfördelningar i leken, även om hon snurrade till det lite med en tanke om att alla onda skulle vara utanför lyan. Men hon är inte den enda att snurra till det och jag är definitivt inte rätt person att döma någon pga det :angel:

Hon röstade på Hedinn igår, som bevisligen var god. Dock kan inte Q ha vetat det vid tidpunkten hon la rösten (om reglerna för eventuella sior i leken är som de brukar), så länge hon inte är ond. Gjorde ett försök igår att rädda sig själv genom att ändra röst till cirkus, vilket skulle kunna tolkas som att hon är på den onda sidan. Men i mina ögon skulle det lika väl kunna vara en god med specialförmåga, eller en väldigt leksugen bybo.
Jag uppfattar det ändå som att Q har varit med och försökt föra leken framåt och ställa frågor till andra deltagare. Dock ser jag Q som en rutinerad spelare som lika gärna skulle kunna grundlura mig genom att få mig att tro att hon är god.

Slutsatsen är att jag inte känner mig mycket klokare, förutom att jag nu vet att jag inte hittar något som lyser med stora röda lampor i det som Q skrivit i leken hittills...
men också på grund av att ni alla inte kan vara onda, för då skulle leken vara slut. Q är just nu är den jag känner mig minst misstänksam mot, så jag får helt enkelt börja där.
5. LenaH
Tillhörde igår minoriteten (?) som inte såg det skumma med Q, vilket jag nog ändå får säga talar till hennes fördel eftersom jag inte heller såg det skumma med Q. Upplever att hon skrivit många men kortare inlägg och inte alltid så långa teorier, vilket gjort att jag haft svårt att placera henne. Hon har dock kommit igång med mer tankar och teorier under dagen vilket är bra. men jag känner ändå att jag har svårt att placera henne på någon av sidorna...
Kan med andra ord vara typ vad som helst.

Fortsätter i nytt inlägg så att det inte blir så långt.

Jag är van vid att överleva lynch är mer en ond förmåga men jag litar på de som spelat här för och tänker att rollerna ändå borde vara någorlunda bekanta i och med dolda listan. Det betyder att Qistis sannolikt är god.
Antagligen är minst en ulv på qistis. Men eftersom det är så utspritt finns det massor av ställen för ulvar att gömma sig.

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2
Klara 1

queen lilith ändrar röst till mig ca 1.5-2 h innan lynch. På ett sätt gillar jag idéen även om jag inte är en bra måltavla. Hon vill se om folk som pratar om mig bara snackar eller är beredda att följa upp och lägga en röst. Det jag däremot har svårt för är att hon ligger kvar och landar på en singel röst vilket är värdelöst. Hon postar precis vid lynch så hon är ju där. Har sjunkit lite på min lista dock.
ena H:Hon pingar mig och jag vill gå igenom henne närmare Har dock inte orken i dag men känn er fria.

Elo:Förstår inte hennes första röst på mig. Ja det var dåligt att det körde ihop sig så jag inte hann flytta den hennes motivering lyder: “ Jag tycker Yem verkar vara jätteskum. Kommer in och anklagar mig för att ha tagit hennes nummer. Att anklaga någon för stöld på det sättet känns hårigt. Ulvigt.”

Det här var alltså när 20.11 när ställningen såg ut såhär:
Cirkus 1 karamelldrottningen
Hedinn 1 qitis
Elo 1 Yem
karamelldrottningen 1 heffaklumpen
qitis 2 lobelia fio
heffaklumpen 1 klara

Så när vi redan har 5 singelröster samt två på qitis så väljer hon en helt ny person? När hon dessutom behöver göra annat och inte kan lägga tid på att argumentera och övertyga om att hänga mig? Så varför välja bort från alla?
Kan det vara en blandning av ulvar både bland singelröstarna och bland de med röster på sig som får henne att tveka? Dvs Karamelldrottningen heffaklumpen Lobelia Klara.
Med 3-4 ulvar så är det såklart inte hela sanningen men värt att fundera på

Klara har jag än så länge fått bra vibbar i från.
Lobelia är jag osäker på men hon kan få en dag till att komma in i det så vill jag titta mer på henne i morgon.
Jag upplever att karamelldrottningen tar lite enklare vägar. ex på listan hon postade. Alla är goda ingen uppfattning eller neutrala.
Heffaklumpen-Vill gå igenom henne också men sparar det med.

Qitis Sannolikt god
queen Lilith Osäker
Yem God
Elo Lutar ond
Klara Lutar god
Lena H Lutar ond
Lobelia Osäker
Karamelldrottningen lutar ond
fio lutar god
heffaklumpen osäker

De jag helst vill hänga i dag är Elo eller karamelldrottningen. Kanske ,Lena H kanske QL. Lena h vill jag nog spara tills jag gått igenom henne. Queen L är jag också tveksam till att hänga i dag. Jag kan hålla med om att hon verkar lite som den passionerade bybon.

Jag röstar Karamelldrottningen. Jag vill ha lite press på henne och höra av henne lite mindre neutrala åsikter .
Jag vill gärna att vi samlar kandidaterna lite mer i dag så det blir lättare att analysera i morgon.

Fortsätter...

6. QueenLilith
Jag är fortfarande misstänksam mot QL. Tycker hon drev på hårt mot Q igår och som ni redan sagt så röstade hon inte där sen. Sen har det varit mycket fram och tillbaka med misstankar lite överallt och att hon reagerat en del med självförsvar (eller vad man säger?) på röster hon fått på sig. Men samtidigt är detta hennes första lek så jag känner ändå att mycket av det som jag tycker är skumt med QL kan förklaras med nybörjarkortet.

7. Elo
Jag röstade på Elo igår. Känner fortfarande att Elo mycket väl kan vara ond, men samtidigt är det (enligt mig) svårt att säga då jag upplever att Elo varit väldigt anonym hittills. Detta behöver så klart inte ha någon form av betydelse och det kan vara så att jag reagerar på det för att jag sen innan var misstänksam mot Elo men hon skrev imorse i inlägg #307 att "Nu blev det ju knepigt. (Läs: ännu knepigare)". Knepigt för att det nu blir svårt för lyan att hitta teorier om varför Q är ond och kunna rösta ut henne? Jag vet inte, men jag reagerade i alla fall på den meningen.

Å andra sidan kan det vara som Elo själv skriver i samma inlägg, att det hänt massor av saker i det dolda och att Q i slutändan inte var den som fick flest röster (och att den personen räddades). Då skulle kommentaren om att det blev knepigt syfta på att det är så många möjliga scenarion som gör det svårt att veta ut eller in och i så fall är den kommentaren inte alls lika skum i mina ögon.

Känner att jag vet varken ut eller in. Men jag vågar inte avskriva mina misstankar mot Elo än. Skulle även vilja se mer ifrån dig Elo.

8. Yem
Jag har aldrig lekt med henne tidigare, så jag kan inte säga något om hennes spelstil. Var väl något misstänsam mot henne igår men det var som sagt på lösa grunder. Tror fortfarande inte att både Elo och Yem är onda tillsammans, på grund av tidigare teori om att jag inte ser hur det skulle gynna dem att göra något som riskerar att dra ögonen åt sig i DL1. Om de nu inte gjort det för att "ulvar skulle aldrig".

Medan jag skrev detta ser jag att hon postat ett (långt) inlägg men skulle nog ändå vilja se mer tankar ifrån dig Yem då jag känner att du varit väldigt anonym hittills.

Nu hinner jag inte sitta mer vid datorn just nu...

Ha @Yem är väl inte liiite fräck :laugh:
Alltså jag tar verkligen inte illa upp om någon känner sig manad att rösta på mig men MOTIVERINGEN!
Samla kandidaterna för att sätta press och få ut mig - wtf! 🙈

Jag är van vid att överleva lynch är mer en ond förmåga men jag litar på de som spelat här för och tänker att rollerna ändå borde vara någorlunda bekanta i och med dolda listan. Det betyder att Qistis sannolikt är god.
Antagligen är minst en ulv på qistis. Men eftersom det är så utspritt finns det massor av ställen för ulvar att gömma sig.

qitis 4
QueenLilith 2
Yem 1
Elo 2
Klara 1

queen lilith ändrar röst till mig ca 1.5-2 h innan lynch. På ett sätt gillar jag idéen även om jag inte är en bra måltavla. Hon vill se om folk som pratar om mig bara snackar eller är beredda att följa upp och lägga en röst. Det jag däremot har svårt för är att hon ligger kvar och landar på en singel röst vilket är värdelöst. Hon postar precis vid lynch så hon är ju där. Har sjunkit lite på min lista dock.
ena H:Hon pingar mig och jag vill gå igenom henne närmare Har dock inte orken i dag men känn er fria.

Elo:Förstår inte hennes första röst på mig. Ja det var dåligt att det körde ihop sig så jag inte hann flytta den hennes motivering lyder: “ Jag tycker Yem verkar vara jätteskum. Kommer in och anklagar mig för att ha tagit hennes nummer. Att anklaga någon för stöld på det sättet känns hårigt. Ulvigt.”

Det här var alltså när 20.11 när ställningen såg ut såhär:
Cirkus 1 karamelldrottningen
Hedinn 1 qitis
Elo 1 Yem
karamelldrottningen 1 heffaklumpen
qitis 2 lobelia fio
heffaklumpen 1 klara

Så när vi redan har 5 singelröster samt två på qitis så väljer hon en helt ny person? När hon dessutom behöver göra annat och inte kan lägga tid på att argumentera och övertyga om att hänga mig? Så varför välja bort från alla?
Kan det vara en blandning av ulvar både bland singelröstarna och bland de med röster på sig som får henne att tveka? Dvs Karamelldrottningen heffaklumpen Lobelia Klara.
Med 3-4 ulvar så är det såklart inte hela sanningen men värt att fundera på

Klara har jag än så länge fått bra vibbar i från.
Lobelia är jag osäker på men hon kan få en dag till att komma in i det så vill jag titta mer på henne i morgon.
Jag upplever att karamelldrottningen tar lite enklare vägar. ex på listan hon postade. Alla är goda ingen uppfattning eller neutrala.
Heffaklumpen-Vill gå igenom henne också men sparar det med.

Qitis Sannolikt god
queen Lilith Osäker
Yem God
Elo Lutar ond
Klara Lutar god
Lena H Lutar ond
Lobelia Osäker
Karamelldrottningen lutar ond
fio lutar god
heffaklumpen osäker

De jag helst vill hänga i dag är Elo eller karamelldrottningen. Kanske ,Lena H kanske QL. Lena h vill jag nog spara tills jag gått igenom henne. Queen L är jag också tveksam till att hänga i dag. Jag kan hålla med om att hon verkar lite som den passionerade bybon.

Jag röstar Karamelldrottningen. Jag vill ha lite press på henne och höra av henne lite mindre neutrala åsikter .
Jag vill gärna att vi samlar kandidaterna lite mer i dag så det blir lättare att analysera i morgon.
Hmm detta gör mig fundersam. Jag har ju mina tankar angående karamell med och undrar om jag skall lita på min magkänsla och testa vattnet att rösta på henne. Jag håller även med hur du lagt andra goda. Så blir då mer intressant för mig

Elo: Kom idag med ett teoriinlägg kring alla spelare. Kan inte hitta något i hennes resonemang som skriker Ulv för mig. Å andra sidan har jag nog aldrig spelat med henne innan, så jag vet inte alls hur jag ska läsa av henne. La avgörande rösten på q igår. Just det kan ju ha varit lyans sätt att öka chanserna att få ut en trolig god. Så hon kanske ändå lutar åt det ulviga hållet för mig, baserat på hur hon röstat.

Yem: Har en lite annorlunda spelstil mot vad jag är van vid. Skulle vilja se lite mer tankar om olika spelare från henne innan jag kan börja få en uppfattning om vilket håll jag vill sätta henne. Har fokuserat väldigt mycket på QueenLilith i sina inlägg.
Nu kom hon med ett ganska bra inlägg medans jag skrev detta. Hittar inget som just nu gör att jag vill lägga henne åt det onda hållet.

Karamellen: Baserat på att hon inte hade koll på varför det inte blev käk idag tror jag inte att hon sitter i lyan. Inget säger att hon är god för det, vi har ju ingen aning om ifall det finns onda utanför lyan. Hon är lite förvirrad i sina resonemang, men det har jag varit med om att en god karamellen varit innan också. Som sagt, tror inte hon är i lyan, men vill inte godförklara henne heller.

Paddington/Lobelia: Där har jag svårt att sätta fingret på vad jag tycker. Jag avvaktar tills jag sett mer därifrån.

fio: Igår tyckte jag fio hade bra resonemang, när jag nu går igenom hennes inlägg hittar jag dock inte så mycket matnyttigt. Mycket tankar kring potentiella roller och liknande, med en del vettiga resonemang, men inte så jättemycket teorier. Just nu hittar jag inget som gör att jag tycker hon är mysko dock. Hon har konsekvent röstat på qitis i bägge dl. Eftersom jag själv tyckte q var skum igår är det inget som gnager hos mig just nu.

Min slutsats av det hela blir då att högst upp på min misstankelista hamnar ändå Elo, främst för hennes fjärderöst på q igår. Ja, det är kanske att kasta sten i glashus eftersom jag la röst nummer 3, men jag vet ju min roll. Jag tror att det kan varit lyan som gjorde en chansning att få ut en trolig god. Därför:

Klara röstar på Elo

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad