Kaos (Ulvlek)

Jag tror dock karamell, yem kan sitta i lyan. Vem sista (är bäl bara 3 onda kvar eller?) Kan vara är dock mer öppet. Fick skumma vibbar av LenaH i början med, men inte alls säker och hon är nog mer åt det goda hållet för mig nu. Elo's röst på karamell räknas inte så högt för min del för känns som det kan vara mer bakom den och en av grejorna va att rädda sig själv. Men just vid detta läget svårt att säga så mycket mer.

Eftersom Elo var ledarvargen så vill jag få det till att Elo enbart röstar på goda. Hade nog trott att Elo skulle hakat på någon annan ulvs röst på dl 1 men så är inte fallet då ingen annan röstade samma som Elo.
Får se om det går att utläsa något ur inläggen.

Bra med ledarvargen! :banana::banana:

Om jag tolkat vinstvillkoren rätt så är både onda utanför och i lyan lika viktiga att få ut i denna leken :)

Eftersom Elo var ledarvargen så vill jag få det till att Elo enbart röstar på goda. Hade nog trott att Elo skulle hakat på någon annan ulvs röst på dl 1 men så är inte fallet då ingen annan röstade samma som Elo.
Får se om det går att utläsa något ur inläggen.

För att hon röstade på dig idag :rofl:

Det kan vara åt båda hållen. Hon visste väl att rösten idag skulle granskas och då kan man ju resonera som du. Å andra sidan var det ju inte lönt för henne att rösta på någon annan idag så hennes röst idag vet jag inte om den säger varken bu eller bä faktiskt!

Det kan vara åt båda hållen. Hon visste väl att rösten idag skulle granskas och då kan man ju resonera som du. Å andra sidan var det ju inte lönt för henne att rösta på någon annan idag så hennes röst idag vet jag inte om den säger varken bu eller bä faktiskt!
Jag menade på de första dl. Den allra första dl är nog nästan mest intressant när jag tänker efter just när det gäller ledarvargen. Inte andra roller men just den. Men här säger den inte så mycket men om jag inte tänker helt motsatt så borde teorin då vara att även yem som jag tycker spelar skitskumt ändå är god.

Stod det inte onda i lyan bara i vinstvillkoren? Men alla onda ut är ju bra!
Nope
Som jag konstaterade redan i lekstarten efter att ha läst igenom allt som LL skrev i första inlägget då måste ALLA onda ut
Vinstvillkor:
  • Goda vinner när alla onda är döda
  • Onda vinner när lyan är fler än goda
Det var ju bla det du tyckte var så vimsigt med mig att jag inte hade koll på allt på en gång?

Nope
Som jag konstaterade redan i lekstarten efter att ha läst igenom allt som LL skrev i första inlägget då måste ALLA onda ut

Det var ju bla det du tyckte var så vimsigt med mig att jag inte hade koll på allt på en gång?

Haha ja men det är ju för att du ALLTID har koll på sånt. Jag läser ju knappt aldrig rollistan :angel:

Jag blandade ihop det med detta
  • Onda vinner när lyan är fler än goda

Men åt andra sidan va hon ju rökt oavsett och verkar svårt om Elo hade lagt en röst på en helt annan, hade ju bara verkar konstigt. Så för mig godförklarar elos röst inget.

Karamells resonemang verkar fler gånger ulvigt för mig. Också biten med "jag röster dom jag röstat" 😂 när jag ser hon har röstat på en god.

Men åt andra sidan va hon ju rökt oavsett och verkar svårt om Elo hade lagt en röst på en helt annan, hade ju bara verkar konstigt. Så för mig godförklarar elos röst inget.

Karamells resonemang verkar fler gånger ulvigt för mig. Också biten med "jag röster dom jag röstat" 😂 när jag ser hon har röstat på en god.
Vilket resonemang ”jag röster dom jag röstat” :confused: ?

Jag menade på de första dl. Den allra första dl är nog nästan mest intressant när jag tänker efter just när det gäller ledarvargen. Inte andra roller men just den. Men här säger den inte så mycket men om jag inte tänker helt motsatt så borde teorin då vara att även yem som jag tycker spelar skitskumt ändå är god.

Elo röstade Yem-Q-Karamell

Vet inte angående Yem, ja jag tycker hon spelar annorlunda men jag får inga direkta ulvvibbar alls av henne.

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Elo lynchas ledarvarg

Sitter och läser Elos inlägg igen för att se om jag kan lyckas utläsa något om hennes kunskaper om vem som sitter i lyan, men blir inte klok på någonting. Inte heller känner jag att röstlistan ger så himla mycket heller eftersom det bara var två kandidater uppe till granskning igår.

De jag just nu inte har i lyan är qitis (pga dl2), QueenLilith (tycker hon vänder och vrider på saker och reagerar som en nybörjargod) samt (lite mer tveksamt) Karamellen (efter hennes missförstånd kring käket igår)

Det lämnar LenaH, Lobelia, Heffa och fio att fundera vidare över just nu för min del.

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Elo lynchas ledarvarg
Inte mycket att gå på hur Elo röstat. I dl 1 följde hon ju iaf ingen annans röst då hon la en udda röst på Yem. Hon visste ju säkert att cirkus var god och att hedinn var god och jag hade flera röster så tänker att hon inte ville medverka till att rösta på antingen mig eller cirkus
Möjligen möjligen skulle rösten på Yem kunna vara en vinkning till att jag vet att du sitter i lyan ?

Jag har plockat lite citat från Elo här nedan (hon har ju inte skrivit så mycket )
Så röstar Karamell, Hedinn, LenaH och Q på cirkus. Q. Hedinn var god, Q har jag nämnt ovan. Frågan är om det var en sann BoP från Karamell (det kan det mycket väl vara) som de onda (i så fall tex LenaH och Q) passat på att fortsätta lägga röster på, dels för att få ut en god och dels för att rädda Q (som mycket väl kan vara ond).

Paddington, fio och cirkus röstar på Q. Detta skulle också kunna vara någon/några onda som röstar för att få ut en god. Men vi vet ju att cirkus var god, och det känns omständligt att en ond skulle haka på en BoP för att hoppas på att dra med sig fler goda. Å andra sidan kanske det inte var en egentlig BoP?
Tycker att hon i första citatet går på rätt hårt om mig att jag mycket väl kan vara ond. Samma skriver hon om LenaH
Verkar också försöka misstänkliggöra karamell för hennes bop på cirkus
Nämner lobelia (paddis ) , fio och cirkus röster på mig , verkar vilja få fram att inte troligt att onda skulle haka på en bop från lobelia. Men skriver också att det kanske inte var en bop ? Hm. Svårtolkat.
Kanske mer intressant med de hon INTE nämner alls efter DL1? Dvs uddarösterna ?

Jag tycker att det var en lite ovanlig första DL, många röster som rasslade in på antingen cirkus eller Q, vilket känns skumt. Dock är det inte nödvändigtvis så att det är de onda som röstat där, det kan lika väl, som några andra redan noterat, vara goda som bara följer med tåget.

Den enda sammanfattningen över alla i leken som hon skrev igår. Hör borde man kunna hitta något iaf angående hur hon vill sprida misstankar tänker jag ?
1. Hedinn- God. Ute.
2. Heffaklumpen- väldigt anonym hittills. Röstade dock på mig, vilket alltid är misstänkt.
3. cirkus- God. Ute.
4. Qitis- godaktigt. För nu.
5. LenaH- Postar mycket. Resonerar en hel del. Tycker att hon ofta spelar liknande oavsett eventuell ondhet. Får dock (helt utan någon som helst form av bevis) håriga vibbar.
6. QueenLilith- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Röstade på goda Hedinn i första lynch, å andra sidan hade ju Hedinn bett om det.
7. Elo- God. Jag.
8. Yem- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Men röstade på mig till första lynch så behöver hållas ögonen på. Hal. Får inte riktigt koll på.
9. Klara- Ny för mig (tror jag i alla fall). Får inte riktigt nån koll, röstade på Q, samt Heffa, men behöver inte betyda något i en lek med så lite (öppen) info.
10. Karamell. - oklart. God. Eller ond.
11. Paddington- Lobelia. Anonym, men kan definitivt bero på växlingen. kan lika gärna innebära ond som god.
12. fio- Kommer ofta med väl utvecklade resonemang. Oavsett om hon är god eller ond. Mycket tänkvärt men svår att placera. Kan likväl vara god som ond. Röstade dock på Q två gånger...
Ledarvargen: Ond utanför lyan som känner till lyamedlemmarna men inte eventuella specialroller. Om denne väljs som käk får den istället välja en av ulvarna som blir käk och kommer själv med i lyan. Om alla ulvar dör får ledarvargen förmåga att käka. NattDL på eventuellt käk.
Och så det sista ang rollen. Om det är som det brukar så torde inte lyan veta om att det fanns just en ledarvarg IOM dold röstlista. Möjligen kan de ana utifrån det antal de är i lyan att någon utanför lyan fanns. Så friskriver ingen (utom mig själv då :p ) från att vara ond trots rösten på Elo i gårdagens Lynch

Snart dag för dl och ville skriva mina tankar innan då vi ju inte vet om det finns en ängel i leken så antar att jag ligger pyrt till att bli käk. :cool:

Finns det en ängel så är den ju av yttersta vikt att den är kvar i leken så hoppas den i så fall har vett att skydda sig själv i så fall

Senast ändrad:
Ja
Inte mycket att gå på hur Elo röstat. I dl 1 följde hon ju iaf ingen annans röst då hon la en udda röst på Yem. Hon visste ju säkert att cirkus var god och att hedinn var god och jag hade flera röster så tänker att hon inte ville medverka till att rösta på antingen mig eller cirkus
Möjligen möjligen skulle rösten på Yem kunna vara en vinkning till att jag vet att du sitter i lyan ?

Jag har plockat lite citat från Yem här nedan (hon har ju inte skrivit så mycket )

Tycker att hon i första citatet går på rätt hårt om mig att jag mycket väl kan vara ond. Samma skriver hon om LenaH
Verkar också försöka misstänkliggöra karamell för hennes bop på cirkus
Nämner lobelia (paddis ) , fio och cirkus röster på mig , verkar vilja få fram att inte troligt att onda skulle haka på en bop från lobelia. Men skriver också att det kanske inte var en bop ? Hm. Svårtolkat.
Kanske mer intressant med de hon INTE nämner alls efter DL1? Dvs uddarösterna ?

Den enda sammanfattningen över alla i leken som hon skrev igår. Hör borde man kunna hitta något iaf angående hur hon vill sprida misstankar tänker jag ?

Och så det sista ang rollen. Om det är som det brukar så torde inte lyan veta om att det fanns just en ledarvarg IOM dold röstlista. Möjligen kan de ana utifrån det antal de är i lyan att någon utanför lyan fanns. Så friskriver ingen (utom mig själv då :p ) från att vara ond trots rösten på Elo i gårdagens Lynch

Snart dag för dl och ville skriva mina tankar innan då vi ju inte vet om det finns en ängel i leken så antar att jag ligger pyrt till att bli käk. :cool:

Finns det en ängel så är den ju av yttersta vikt att den är kvar i leken så hoppas den i så fall har vett att skydda sig själv i så fall
Tycker det du skriver här låter klokt. Och även klaras observationer.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar