Kaos (Ulvlek)

Har ju några personer på min ”god-lista” och ett gäng på vet-ej-listan. Tre onda kvar. Två röster måste läggas idag. Gäller att hitta rätt. Den jag tänker skulle kunna vara i lyan. En hel del beror på att jag upplever att personen gått under radarn i flera dagar nu. Kan iofs bero på saker irl men det skaver ändå.
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Den andra rösten avvaktar jag med så länge.
Personligen känner jag att det finns flera personer som gått under min radar, bland annat du själv. Men också Lobelia och Yem till viss del. Skulle du kunna utveckla varför du tror att jag är ond? Förutom att jag gått under din radar? 🙂

Sen kan jag ha missat även detta (hjärnan är inte riktigt med mig :cautious:), men vilka är det du har på din god-lista?

Personligen känner jag att det finns flera personer som gått under min radar, bland annat du själv. Men också Lobelia och Yem till viss del. Skulle du kunna utveckla varför du tror att jag är ond? Förutom att jag gått under din radar? 🙂

Sen kan jag ha missat även detta (hjärnan är inte riktigt med mig :cautious:), men vilka är det du har på din god-lista?
Egentligen inget specifikt inlägg du gjort som stuckit ut som gjort att jag fått ondvibbar av dig. Men om jag inte missminner mig så har du spelat lite liknande som nu när du varit ond tidigare.

Av de jag har åt god- hållet är:
Qitis pga av utgången i tidigare dl.
Klara, håller med i för många av hennes senare inlägg så mina ondvibbar vissnade helt.
Yem, spelar märkligt men tänker också om skulle Elo verkligen röstat för om Yem var ond? Tror inte det.
Fio, just nu men hon hade snurrat till det lite igår. Men kan ändå inte se fio som ond direkt så hon hamnar också i god facket.

Det är ju en hel radda personer. Fortsätter i nästa inlägg

QueenLilith spelar som en typiskt nybörjare som snöat in sig helt på fel saker. Hade ql varit ond tänker jag att motiveringarna och allt hade vässats betydligt mer då hjälp finns att få från kollegorna. Så hon hamnar ju också då i god facket.

Så för mig gäller det att verkligen tänka till. Antingen är jag lurad och har fel i någon som jag tror är god men i själva verket inte är det. Må så vara. Men nånstans är det lättare så här speciellt i denna lek att börja bena upp alla deltagare.
Resten har jag på min potentiella ulvlista.

Jag kan ha missat det, men skulle du kunna förklara/utveckla (eller citera tidigare teorier) varför du tror att karamell och Yem kan sitta i lyan?
Jag trodde faktiskt jag skulle bli käk i natt, så passade på att skriva ut lite mer för att hjälpa goda vinna leken, ifall jag skulle bli käkad :D

Karamell skrev "jag står vid min röst" när jag och LenaH frågade om motivering, det gjorde jag fick ulv vibbar, men jag har inte erfarenhet nog av att leka, sedan även att hon röstade på Cirkus och KlaraH fick mina varningsklockar igång. Men åt andra sidan vet hon ju inte vem som är god om hon själv är god. Men nu idag blir jag mer tveksam. Jätte svårt det här!

Sen tyckte jag Yem hade skum motiveringar för varför hon röstade tidigt och som hon gjorde, med motivering att så spelar dom i andra lekar. Detta kan mycket väl vara sant, men blev lite ulv feeling där med.

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus
lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Elo lynchas ledarvarg

Många som blev fundersamma över Elo och Yem's röster på varandra. Så hoppas några kommer med några bra teorier idag vi kan använda och få ut en ulv till ikväll :)

Hann inte göra klart min genomgång igår så jag fortsätter där jag avslutade...

9. Klara
Jag tror aldrig att jag har lekt med Klara tidigare så det är svårt för mig att placera henne någonstans. Får dock inga direkta ulvvibbar av henne.
Upplevde henne som förvirrad i början och i inlägg #164 skrev hon "Har nu läst igenom leken två gånger, men blir inte ett dugg klokare". Det skulle kunna vara en god Klara utan information som är genuint förvirrad, men det skulle också kunna vara en ond Klara som säger så för att verka vara förvirrad god.
Noterar att hon nämnde att Q och LenaH verkade (verkar) hålla om varandra, ska försöka kolla på det senare.

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Hittar inget direkt skumt nu när jag läst igenom hennes inlägg heller, så på grund av det så lutar nog Klara åt det godare hållet för mig. Men som sagt så kan jag inte minnas att jag lekt med henne tidigare och jag vet inte hur mycket hon har lekt, så hon kan lika gärna total-lura mig.

10. karamelldrottningen
Karamell har gått under min radar. I början upplevde jag henne som lite all over the place och två dagar i rad sa hon att hon var beredd att lynchas. På grund av det så känns det mindre sannolikt att hon har en viktig god roll - i så fall, varför skulle hon säga så i både DL1 och DL2? Då är det två alternativ kvar; ulv eller mindre viktig god roll. Vet inte riktigt vilken av dem jag ska tro på.

Hoppas inte att du tar illa upp nu karamell men jag upplever dig ofta som ganska oberäknelig och ibland också ologisk, oavsett vilken sida du spelar på. Det gör att jag har väldigt svårt att placera dig på någon av sidorna. Känner att du skulle kunna vara vad som helst just nu...

Fortsätter i nytt inlägg...

Kan ju säga det att jag inte vill lynchas längre :D det var mer ren och skär frustration över sakens natur helt enkelt - tråden i allmänhet och panik över att klura ut info!

Kvar i leken 9 st

2. Heffaklumpen
4. Qitis
5. LenaH
6. QueenLilith
8. Yem
9. Klara
10. Karamelldrottningen
11. Lobelia (Paddington)
12. fio

Ute
Cirkus -storbonde
Hedinn -bagare

Elo -ledarvarg

Trolig fördelning 6-3 till goda

Fortsätter...

11. Paddington —> Lobelia
Paddington skrev bara två inlägg, varav ett var ett röstinlägg och ett inlägg var en kommentar inte relaterat till leken. Sen tog Lobelia över.
Lobelia ville inte godförklara någon i fredags. Hur ser det ut med det nu @Lobelia?

I övrigt har jag ingen aning om vart jag har dig Lobelia, känner att du helt gått under min radar...

12. fio
Har skrivit många inlägg mestadels med korta kommentarer, vilket jag har för mig att hon brukar göra så det är inget konstigt med det.

Röstade på Q i både DL1 och DL2 vilket är något jag reagerar på. Om hon är ulv så borde hon varit ganska säker på att Q är god (sitter hon i lyan så vet hon om de andra lyamedlemarna och med en ond utanför lyan är oddsen att träffa just den inte jättestor), så kanske en ulv som såg som såg sin chans att tidigt rösta på en god Q för att se mindre misstänkt ut (fio röstade som nr 2)? Mitt minne säger i alla fall att det hänt tidigare att onda röstat tidigt för att se mera goda ut.
Igår sa hon att det inte kändes bra med alla röster på Elo och röstade på karamell (inlägg #376). Ja, jag vet inte. Men jag får lite ulvvibbar här, ulv som fattat att Elo kan vara ond utanför lyan och röstade på karamell i hopp om att det ska hända saker i det dolda som gör att karamell ryker i alla fall?

Men samtidigt så har jag ju lite ulv-vibbar av karamell också. Och om nu fio och karamell sitter i lyan, varför skulle fio rösta på karamell? Enda anledningen jag kan se då är att fio är såpass säker på att det inte cirkulerar massor av röster i det dolda, så att hon vågade rösta på karamell.
Kom på att det också kan vara så att hon spelar ett högt spel... minns en gång när typ alla var helt bombsäkra på att LenaH och fio inte kunde vara i lyan tillsammans pga hur de spelat och så visade det sig att de var just det... så ja, ingenting känns egentligen omöjligt.

Egentligen inget specifikt inlägg du gjort som stuckit ut som gjort att jag fått ondvibbar av dig. Men om jag inte missminner mig så har du spelat lite liknande som nu när du varit ond tidigare.

Av de jag har åt god- hållet är:
Qitis pga av utgången i tidigare dl.
Klara, håller med i för många av hennes senare inlägg så mina ondvibbar vissnade helt.
Yem, spelar märkligt men tänker också om skulle Elo verkligen röstat för om Yem var ond? Tror inte det.
Fio, just nu men hon hade snurrat till det lite igår. Men kan ändå inte se fio som ond direkt så hon hamnar också i god facket.

Det är ju en hel radda personer. Fortsätter i nästa inlägg
Okej. Ja, jag kan ju inte ändra på hur jag spelar/spelat. Men då förstår jag iallafall lite mer hur du tänker :)

Fantastiskt! Men knepigt med trubbel lynch.
Så Elo kände till ulvarna som inte kände till Elo.
Jag läste igenom lobelia./paddington.Verkar inte ha några starka åsikter åt något håll .Har lite misstankar mot mig. På sitt stora inlägg med tankar om alla så skriver hon såhär om mig: citat
@Yem fick jag lite onda vibbar av, kanske är det hennes spelstil, jag är definitivt inte van vid att folk röstar för lynchen i sitt första inlägg för dagen. Nu när jag läser det inlägget blir jag inte klokare, det är inte mycket teorier utan med "inga onda vibbar" och liknade. Tja jag vet inte men inte har hon blivit godare i mina ögon. Yem har röstat tidigt båda ja alla tre om man räknar denna och det är ett litet plus.
Extra intressant är att hon klagar på att jag inte framför teorier men samtidigt inte kommenterar min teori om Elo med ett ord. Speciellt intressant nu när Elo visat sig vara ledarvargen.
Queen Lilith skrev: “Sen tyckte jag Yem hade skum motiveringar för varför hon röstade tidigt och som hon gjorde, med motivering att så spelar dom i andra lekar. Detta kan mycket väl vara sant, men blev lite ulv feeling där med.”

Jag har spelat ett spel här innan då jag också var bybo och då röstade jag också tidigt och argumenterade för det precis som här. För mig är det ganska självklart att det är svårare för ulvarna om de måste stå bakom en röst tidigt än se vart vinden vänder. Men nog om det.

LenaH är knepig. Jag läste igenom hennes posthistorik men det gav mig inte så mycket bu elelr bä. Jag kände ju i början en koppling mellan q och lena h men q är ju troligtvist god så det ger inte mkt. Lena var också qs mest ivriga försvarare men det kan också vara en taktik att fästa sig vid en god när man redan vet svaret speciellt eftersom lynchen d1 stod mellan cirkus och qistis.

Jag tror på karamell i lyan kanske heffaklumpen. Karamell upplever jag fortfarande som alltför neutral .Jag tror Elo tog en lätt röst på mig för att hennes röst var begränsad av de många singel rösterna och hennes ulvskompisars position. Karamell passar in där eventuellt heffa. Annars tror jag Lobelia är en kandidat som jag också kan tänka mig hänga.
Mina två röster är alltså:

Jag röstar Karamelldrottningen.
Jag röstar Lobelia.

Jag känner mig inte mycket klokare men ska försöka samla ihop mina tankar lite till nu...

Rollfördelningen Q nämnde tycker jag låter rimlig. Alltså goda-onda, 6-3.

Så med stöd av mina tidigare inlägg (som ligger i citat nedan) och uteslutningsmetoden tänker jag mig att fio kan vara ulv tillsammans med karamell/QueenLilith och någon mer. Kanske Lobelia, men det är mest på magkänsla då jag känner att hon helt gått under min radar (och visst är det ändå lite ulvigt att flyta med och gå under radarn helt??).

I så fall lämnar det LenaH, Yem, Klara och karamell/QL goda...

Så här är mina tankar just nu. Nu ska jag iväg och fira min mamma som fyller år, kikar in senare i eftermiddag igen.

1. Hedinn - bagare
2. Heffaklumpen - jag!
3. cirkus - storbonde
4. qitis

Igår hade jag svårt att placera Q på någon av sidorna, men efter gårdagens lynch (där ingen lynchades) så vill jag nog placera henne mer åt det goda hållet. Dels på grund av det jag skrev igår (se citat)

men också på grund av att ni alla inte kan vara onda, för då skulle leken vara slut. Q är just nu är den jag känner mig minst misstänksam mot, så jag får helt enkelt börja där.
5. LenaH
Tillhörde igår minoriteten (?) som inte såg det skumma med Q, vilket jag nog ändå får säga talar till hennes fördel eftersom jag inte heller såg det skumma med Q. Upplever att hon skrivit många men kortare inlägg och inte alltid så långa teorier, vilket gjort att jag haft svårt att placera henne. Hon har dock kommit igång med mer tankar och teorier under dagen vilket är bra. men jag känner ändå att jag har svårt att placera henne på någon av sidorna...
Kan med andra ord vara typ vad som helst.
6. QueenLilith
Jag är fortfarande misstänksam mot QL. Tycker hon drev på hårt mot Q igår och som ni redan sagt så röstade hon inte där sen. Sen har det varit mycket fram och tillbaka med misstankar lite överallt och att hon reagerat en del med självförsvar (eller vad man säger?) på röster hon fått på sig. Men samtidigt är detta hennes första lek så jag känner ändå att mycket av det som jag tycker är skumt med QL kan förklaras med nybörjarkortet.

7. Elo - ledarvargen
Jag röstade på Elo igår. Känner fortfarande att Elo mycket väl kan vara ond, men samtidigt är det (enligt mig) svårt att säga då jag upplever att Elo varit väldigt anonym hittills. Detta behöver så klart inte ha någon form av betydelse och det kan vara så att jag reagerar på det för att jag sen innan var misstänksam mot Elo men hon skrev imorse i inlägg #307 att "Nu blev det ju knepigt. (Läs: ännu knepigare)". Knepigt för att det nu blir svårt för lyan att hitta teorier om varför Q är ond och kunna rösta ut henne? Jag vet inte, men jag reagerade i alla fall på den meningen.

Å andra sidan kan det vara som Elo själv skriver i samma inlägg, att det hänt massor av saker i det dolda och att Q i slutändan inte var den som fick flest röster (och att den personen räddades). Då skulle kommentaren om att det blev knepigt syfta på att det är så många möjliga scenarion som gör det svårt att veta ut eller in och i så fall är den kommentaren inte alls lika skum i mina ögon.

Känner att jag vet varken ut eller in. Men jag vågar inte avskriva mina misstankar mot Elo än. Skulle även vilja se mer ifrån dig Elo.

8. Yem
Jag har aldrig lekt med henne tidigare, så jag kan inte säga något om hennes spelstil. Var väl något misstänsam mot henne igår men det var som sagt på lösa grunder. Tror fortfarande inte att både Elo och Yem är onda tillsammans, på grund av tidigare teori om att jag inte ser hur det skulle gynna dem att göra något som riskerar att dra ögonen åt sig i DL1. Om de nu inte gjort det för att "ulvar skulle aldrig".

Medan jag skrev detta ser jag att hon postat ett (långt) inlägg men skulle nog ändå vilja se mer tankar ifrån dig Yem då jag känner att du varit väldigt anonym hittills.
9. Klara
Jag tror aldrig att jag har lekt med Klara tidigare så det är svårt för mig att placera henne någonstans. Får dock inga direkta ulvvibbar av henne.
Upplevde henne som förvirrad i början och i inlägg #164 skrev hon "Har nu läst igenom leken två gånger, men blir inte ett dugg klokare". Det skulle kunna vara en god Klara utan information som är genuint förvirrad, men det skulle också kunna vara en ond Klara som säger så för att verka vara förvirrad god.
Noterar att hon nämnde att Q och LenaH verkade (verkar) hålla om varandra, ska försöka kolla på det senare.

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Hittar inget direkt skumt nu när jag läst igenom hennes inlägg heller, så på grund av det så lutar nog Klara åt det godare hållet för mig. Men som sagt så kan jag inte minnas att jag lekt med henne tidigare och jag vet inte hur mycket hon har lekt, så hon kan lika gärna total-lura mig.

10. karamelldrottningen
Karamell har gått under min radar. I början upplevde jag henne som lite all over the place och två dagar i rad sa hon att hon var beredd att lynchas. På grund av det så känns det mindre sannolikt att hon har en viktig god roll - i så fall, varför skulle hon säga så i både DL1 och DL2? Då är det två alternativ kvar; ulv eller mindre viktig god roll. Vet inte riktigt vilken av dem jag ska tro på.

Hoppas inte att du tar illa upp nu karamell men jag upplever dig ofta som ganska oberäknelig och ibland också ologisk, oavsett vilken sida du spelar på. Det gör att jag har väldigt svårt att placera dig på någon av sidorna. Känner att du skulle kunna vara vad som helst just nu...
11. Paddington —> Lobelia
Paddington skrev bara två inlägg, varav ett var ett röstinlägg och ett inlägg var en kommentar inte relaterat till leken. Sen tog Lobelia över.
Lobelia ville inte godförklara någon i fredags. Hur ser det ut med det nu @Lobelia?

I övrigt har jag ingen aning om vart jag har dig Lobelia, känner att du helt gått under min radar...

12. fio
Har skrivit många inlägg mestadels med korta kommentarer, vilket jag har för mig att hon brukar göra så det är inget konstigt med det.

Röstade på Q i både DL1 och DL2 vilket är något jag reagerar på. Om hon är ulv så borde hon varit ganska säker på att Q är god (sitter hon i lyan så vet hon om de andra lyamedlemarna och med en ond utanför lyan är oddsen att träffa just den inte jättestor), så kanske en ulv som såg som såg sin chans att tidigt rösta på en god Q för att se mindre misstänkt ut (fio röstade som nr 2)? Mitt minne säger i alla fall att det hänt tidigare att onda röstat tidigt för att se mera goda ut.
Igår sa hon att det inte kändes bra med alla röster på Elo och röstade på karamell (inlägg #376). Ja, jag vet inte. Men jag får lite ulvvibbar här, ulv som fattat att Elo kan vara ond utanför lyan och röstade på karamell i hopp om att det ska hända saker i det dolda som gör att karamell ryker i alla fall?

Men samtidigt så har jag ju lite ulv-vibbar av karamell också. Och om nu fio och karamell sitter i lyan, varför skulle fio rösta på karamell? Enda anledningen jag kan se då är att fio är såpass säker på att det inte cirkulerar massor av röster i det dolda, så att hon vågade rösta på karamell.
Kom på att det också kan vara så att hon spelar ett högt spel... minns en gång när typ alla var helt bombsäkra på att LenaH och fio inte kunde vara i lyan tillsammans pga hur de spelat och så visade det sig att de var just det... så ja, ingenting känns egentligen omöjligt.

Det var ju väldigt Nice att vakna upp till uteblivet käk iallafall... mindre Nice när ELAKA LL kom med nya röstningsregler 😅 precis som @qitis skrev så måste ju detta gynna onda rejält.

@Madalitso ska alla röster vara med i samma DL eller är första rösten med i DL 4 och andra rösten med i DL 5 eller är båda rösterna med i DL4 om ni fattar vad jag menar?

Startar en röstlista och påminner om att LL vill att man uppdaterar röstlistan efter sig :)

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia

Mina 2 cent är Heffa, LenaH, Karamellen eller Lobelia. Jag röstade ju på Karamellen igår men känner jag mig inte lika säker. Får gå igenom lite inlägg idag känner jag. Har liksom igår begränsat med tid då det är jobb igen senare men har lite tid innan DL

Så bara för att kolla att jag greppar detta nya rätt.
Endast en lynchas idag ?

Men två röster redovisas i leken av varje deltagare - bara att en av dem är den som gäller om man skickar pm om det.

Utan pm så gäller ingen röst ?
Rätt, två röster i tråden, en av dem räknas (ni får alltså inte skriva en tredje person att rösta på i pm). Utan pm räknas det som att man inte röstat. En person lynchas.
Det var ju väldigt Nice att vakna upp till uteblivet käk iallafall... mindre Nice när ELAKA LL kom med nya röstningsregler 😅 precis som @qitis skrev så måste ju detta gynna onda rejält.

@Madalitso ska alla röster vara med i samma DL eller är första rösten med i DL 4 och andra rösten med i DL 5 eller är båda rösterna med i DL4 om ni fattar vad jag menar?
Alla rösterna är med i dl 4.

De som är kvar är

Yem
Klara
LenaH
QueenLilith
qitis
Karamelldrottningen
Lobelia
Heffaklumpen
fio

6 goda och 3 i lyan känns rimligt.

Så med stöd av mina tidigare inlägg (som ligger i citat nedan) och uteslutningsmetoden tänker jag mig att fio kan vara ulv tillsammans med karamell/QueenLilith och någon mer. Kanske Lobelia, men det är mest på magkänsla då jag känner att hon helt gått under min radar (och visst är det ändå lite ulvigt att flyta med och gå under radarn helt??).

I så fall lämnar det LenaH, Yem, Klara och karamell/QL goda...

Det här känns superulvigt för mig då du har åtminstone 2 på din goda lista som jag har i lyan dvs dig själv och LenaH . På något vis känns det som att lyan kommer rösta på mig idag!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar