Kaos (Ulvlek)

Känns ju väldigt svårt för goda att samla sina röster då vi inte kommer veta vilken röst som kommer gälla.

Uteslutningsmetoden säger mig ändå att @qitis finns på den goda sidan av ganska uppenbara själ. Jag vill oxå sätta @QueenLilith åt det goda hållet då jag tycker hon försöker vrida på saker och ting och dessutom har hon lite samma tankar som jag vilka som kan sitta i en lya. @Klara känns oxå som om hon kan vara åt det goda hållet, eller iallafall ser jag inget direkt skumt med henne.

Det gör att jag har mig själv, Q, QL, Klara åt det goda hållet vilket innebär att det är två goda till som jag inte kan placera.
Spontant känns det som Yem och möjligtvis Karamellen. Lite svårt med @Yem då hon skriver så få inlägg. Men det känns helt klart som hon spelar ensam.

Det lämnar då Heffa som ligger väldigt högt upp på min ulvlista om inte högst.

@LenaH känns inte alls lika vass och säker som jag vet att hon är när hon är god så det är mer spelstilen som sätter henne som ulv mer än att hon skulle skriva skumma saker. Hennes inlägg är ganska slätstrukna utan det där skarpsynta som hon har som god.

@Lobelia är svårast då hon är ganska anonym än så länge . Måste läsa igenom hennes inlägg igen.
Med ovanstående sagt så vill jag ändå lägga en röst då.

fio röstar på heffaklumpen
Om jag inte ligger högst upp på din ulvlista borde du ha någon som är mer misstänkt. Varför röstar du på mig först i så fall? Genuint nyfiken fråga :)

Heffaklumpen röstar på fio
för två av hennes lyakandidater är två som jag har som goda (mig själv och LenaH) och vice versa. Jag vet ju om min egen roll och vet därmed att hon har fel om i alla fall mig, därför känns det som att sannolikheten att vi spelar för samma sida är väldigt liten. Plus nedanstående citat
12. fio
Har skrivit många inlägg mestadels med korta kommentarer, vilket jag har för mig att hon brukar göra så det är inget konstigt med det.

Röstade på Q i både DL1 och DL2 vilket är något jag reagerar på. Om hon är ulv så borde hon varit ganska säker på att Q är god (sitter hon i lyan så vet hon om de andra lyamedlemarna och med en ond utanför lyan är oddsen att träffa just den inte jättestor), så kanske en ulv som såg som såg sin chans att tidigt rösta på en god Q för att se mindre misstänkt ut (fio röstade som nr 2)? Mitt minne säger i alla fall att det hänt tidigare att onda röstat tidigt för att se mera goda ut.
Igår sa hon att det inte kändes bra med alla röster på Elo och röstade på karamell (inlägg #376). Ja, jag vet inte. Men jag får lite ulvvibbar här, ulv som fattat att Elo kan vara ond utanför lyan och röstade på karamell i hopp om att det ska hända saker i det dolda som gör att karamell ryker i alla fall?

Men samtidigt så har jag ju lite ulv-vibbar av karamell också. Och om nu fio och karamell sitter i lyan, varför skulle fio rösta på karamell? Enda anledningen jag kan se då är att fio är såpass säker på att det inte cirkulerar massor av röster i det dolda, så att hon vågade rösta på karamell.
Kom på att det också kan vara så att hon spelar ett högt spel... minns en gång när typ alla var helt bombsäkra på att LenaH och fio inte kunde vara i lyan tillsammans pga hur de spelat och så visade det sig att de var just det... så ja, ingenting känns egentligen omöjligt.

Heffaklumpen röstar på Lobelia för att hon helt gått under min radar och jag känner att det om något är ulvigt. Vet att hon kom in senare i leken, men upplever ändå att hon flutit/smygit med lite väl mycket. Såpass att jag mellan varven glömt bort att hon är med i leken öht (förlåt :o) och det känns som en typisk ulv-sak att smyga med på detta sättet.

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia
14.47 Karamelldrottningen röstar på Lobelia
15.05 fio röstar på Heffaklumpen
15.18 fio röstar på Lobelia
17.39 Heffaklumpen röstar på fio
17.39 Heffaklumpen röstar på Lobelia

Ledsen men jag fick mer att göra än beräknat idag, just nu hemma och vänder innan jag ska ut på middag.

Lite snabbt bara - när blev @Klara god? Alla ni som verkar ha avskrivit Klara utan några vettiga skäl som röstning el dyl, ska jag försöka läsa in nåt i det eller?

@fio får jag inga ulvvibbar av, när hon är ond ligger hon längst ner på inläggslistan och det gör hon inte nu. :D

@QueenLilith mja, jag tänker ju ff inte att hon är så luden utan verkar mer ensam rookie och inget mer med det just nu.

@heffaklumpen har smugit med länge nu och där är jag rätt tveksam, hon skulle absolut kunna vara i lyan.

@Yem - där har jag väl avvaktat iom att hon la första röst på @qitis i DL2 och det känns onödigt utstickande för en ulv så inte högst på listan.

@Lobelia har jag svårt att få grepp om och hon är därför också en kandidat.

@karamelldrottningen brukar jag tänka att hon inte rimligtvis kan vara ond och hon lurade mig tom att tro att hon var siare i en tidigare lek så jag vet att jag liksom alltid sätter henne som god men hon har ju då lurat mig förr.

Äh fan, måste sticka och sjukt stressad nu så återkommer när jag kommit hem.

LenaH röstar på heffaklumpen
LenaH röstar på karamelldrottningen

Röstlista DL4 - 21.30
17.43 LenaH röstar på heffaklumpen
17.43 LenaH röstar på karamelldrottningen

Ledsen men jag fick mer att göra än beräknat idag, just nu hemma och vänder innan jag ska ut på middag.

Lite snabbt bara - när blev @Klara god? Alla ni som verkar ha avskrivit Klara utan några vettiga skäl som röstning el dyl, ska jag försöka läsa in nåt i det eller?

@fio får jag inga ulvvibbar av, när hon är ond ligger hon längst ner på inläggslistan och det gör hon inte nu. :D

@QueenLilith mja, jag tänker ju ff inte att hon är så luden utan verkar mer ensam rookie och inget mer med det just nu.

@heffaklumpen har smugit med länge nu och där är jag rätt tveksam, hon skulle absolut kunna vara i lyan.

@Yem - där har jag väl avvaktat iom att hon la första röst på @qitis i DL2 och det känns onödigt utstickande för en ulv så inte högst på listan.

@Lobelia har jag svårt att få grepp om och hon är därför också en kandidat.

@karamelldrottningen brukar jag tänka att hon inte rimligtvis kan vara ond och hon lurade mig tom att tro att hon var siare i en tidigare lek så jag vet att jag liksom alltid sätter henne som god men hon har ju då lurat mig förr.

Äh fan, måste sticka och sjukt stressad nu så återkommer när jag kommit hem.

LenaH röstar på heffaklumpen
LenaH röstar på karamelldrottningen
Och detta inlägget fick mig på att fundera på om det är du som är ulv istället för Lobelia? Och att ni totallurat mig allihopa?? :cautious:

På vilket sätt tycker du att jag smugit med, förresten? Jag har gjort så gott jag kunnat och har aldrig varit den som diskuterat massor. Men det kanske är att smyga med om man inte diskuterar massor?

Sitter och läser Elos inlägg igen för att se om jag kan lyckas utläsa något om hennes kunskaper om vem som sitter i lyan, men blir inte klok på någonting. Inte heller känner jag att röstlistan ger så himla mycket heller eftersom det bara var två kandidater uppe till granskning igår.

De jag just nu inte har i lyan är qitis (pga dl2), QueenLilith (tycker hon vänder och vrider på saker och reagerar som en nybörjargod) samt (lite mer tveksamt) Karamellen (efter hennes missförstånd kring käket igår)

Det lämnar LenaH, Lobelia, Heffa och fio att fundera vidare över just nu för min del.
Citerar mitt eget inlägg från imorse, och inser att jag glömde bort Yem i det inlägget.

Som läget är nu lägger jag Yem och fio åt sidan för idag, om det inte kommer till något mer under kvällen. Jag tycker att båda dessa resonerar likt mig och väljer därför att koncentrera mig på de återstående tre, LenaH, Lobelia och Heffa.

Heffa är den av dessa tre som varit mest aktiv idag. Har röstat på onda Elo två dagar i rad, vilket ju ser snyggt ut i statistiken, men eftersom Elo var ond utanför lyan kunde ju inte lyan veta om att hon var ond. Heffa och jag verkar ha lite olika åsikter om vissa spelare, främst fio och LenaH. Känns också som att hon går mycket i försvar just nu när hon börja få misstankar emot sig. Något jag noterar.

LenaH kom under tiden som jag skrev det här inlägget med ett eget inlägg med sina röster för dagen. och där håller jag med henne i det mesta hon skriver.

Lobelia är ganska anonym i leken, och det får min ulvradar att plinga så här pass långt in i leken.

1. Hedinn - Bagare
2. Heffaklumpen - röstar Karamelldrottningen - Elo - Elo
3. cirkus - Storbonde
4. Qitis - röstar (Hedinn) - cirkus - Queen Lilith - Elo
5. LenaH - röstar cirkus - Elo - Elo
6. QueenLilith - röstar Hedinn - (Karamelldrottningen) - Yem - Karamelldrottningen
7. Elo - Ledarvarg
8. Yem - röstar Elo - qitits - Karamelldrottningen
9. Klara - röstar Heffaklumpen - qitis - Elo
10. karamell - röstar cirkus - Klara
11. Paddington/Lobelia - röstar qitis - Queen Lilith - Elo
12. fio röstar qitis - qitis - Karamelldrottningen

DL1
2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

DL 2
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
21.30 karamelldrottningen röstar på Klara

DL3 - 21.30
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21.03 fio röstar på Karamelldrottningen

Jag tänkte passa på att rösta nu så jag kan slänga mig i soffan sedan och se på film. Uteslutningsmetoden ger idag att mina röster hamnar å detta sätt:

Klara röstar på heffaklumpen för att hennes sätt att gå i försvar när hon börjar få misstankar emot sig känns lite skumt. Dessutom har hon åsikter om vissa spelare som är tvärt emot mina egna. Och så hade jag inte så många fler ulvkandidater kvar. :laugh:
Klara röstar på Lobelia för att hon känns så anonym och det känns som att hon smyger med och försöker att inte göra så mycket väsen av sig.

Röstlista DL4 - 21.30
18.05 Klara röstar på heffaklumpen
18.05 Klara röstar på Lobelia

Heffaklumpen har gjort lite konstiga inlägg idag, så drar mina ögon mot henne och lite bort från dom andra jag har haft i mitt sikte. Sen litar jag på andra som röstat på Heffa

Queenlilith röstar på Heffaklumpen

sen för andra röst har jag inte släpt Yem än. Jag ser fler som jag har på min "skum lista" som röstat på Lobelia, så detta gör att jag blir fundersam på hennes roll, det verkar ju stå mellan Lobelia/karamell för många andra, men jag vet inte hur jag tänker runt detta. Jag har inte släpt karamell som ond heller, hon kan vara ond, men flera som jag har i evt. Lya verkar plöstligt röstar på henne och jag vill inte spela in i dom ondas händer så:

Andra röst Queenlilith röster på Lobelia

Röstlista DL4 - 21.30
18.05 Klara röstar på heffaklumpen
18.05 Klara röstar på Lobelia
18.17 QueenLilith röster på Heffaklumpen
18.17 Queenlilith röster på Lobelia

Röster
Heffa: 5
Karamell: 2
Lobelia: 6
Fio: 1
Jag sitter och läser för fullt genom vad alla skrivit (inte bara röstat ) men vill ändå skrivs att jag noterar att det är väldigt få kandidater som har röster på sig hittills i dagens Lynch ! Och då har 7 av 9 röstat , bara jag och Lobelia som inte röstat än

Lobelia och Heffa i topp. Ponera att en är ond och en god ? Eller hemska tanke båda goda :crazy:

Best case secenario är Båda onda?

Tänker ändå att onda gärna vill rösta helst på två goda , även om viss alibiröstning kan ske. De vill väl helst ändå att en god ska ut idag tycker jag är rimligt att anta ?
Alla dessa är inte onda (torde bara Max 3 kvar grundar jag det på utifrån balanstänk om hit leken ser ut )
Jag är rädd att det är risk för att en god åker
Men har ju ingen susning om vart att rösta idag därför jag grunnar och läser

@fio vill jag hålla åt det goda hållet, hon resonerar klokt, det bekymrar mig lite att hon röstar på mig men jag har inte varit så jätteaktiv så det är lite förlåtligt. Hon har hela tiden grävt och verkar vända på varje sten.

@karamelldrottningen verkar skum, jag frågade henne om man verkligen kan godförklara någon baserad på denne är nybörjare. Något svar har jag inte fått men sen lottar hon och röstar på mig utan någon egentlig motivering. Hon börjar kännas lurvig.

@heffaklumpen har seglat upp som en kandidat i lyan. Eller jag missade henne totalt vid förra genomgången - hon har känts rätt anonym. Hon kastar ut misstankar lite väl vidlyftigt och vi är inte riktigt eniga om vem som är åt onda hållet.

@Yem Har för mig känts ulviaktig läng. Jag har egentligen velat rösta på henne innan men ingen annan har verkat intresserad. Hon skriver inte så värst mycket och

@qitis Håller jag som god tills vidare efter den misslyckade lynchen. Det verkar troligare att hon lyckats stoppa lynchen som god ärn ond.

@LenaH - Lenah vekar lite ulvig, men henne blir jag sällan klok på och har inte mycket att ta på. Hon verkar som vanligt resonera klokt men det tycker jag alltid.

@Klara, flera håller henne god och jag fattar inte varför, inte för hon beter sig ulvigt men jag lägger henne åtsida. Jag får lusläsa leken igen för att se om jag hittar en ledtråd. Det har hänt att folk blivit godförklarade och sen har alla kliat sig i huvudet och undrat varför efteråt. Tills vidare följer jag strömmen här och håller henne åt goda hållet.

@QueenLilith Hennes namn indikerar en ständig plats i lyan, men jag antar att LL inte varit så onda att de satt ihop lyan efter folks nick. Hon är en virrig nybörjare. Jag tycker hon beter sig skumt men det finns de som är skummare så jag avvaktar med henne tills vidare.

Så till röstningen.

Lobelia röstar på @Yem jag har länge hållt henne åt det onda hållet, hon håller sig lite i skymundan och verkar jobba på att inte sticka ut.

Lobelia röstar på @karamelldrottningen jag är inte riktigt enig med henne och hon verkar väldigt ombytlig i sina teorier och att lotta vem man ska rösta på så här sent i leken känns ulvigt. SOm hon inte vill stå för sin röst

Jag sitter och läser för fullt genom vad alla skrivit (inte bara röstat ) men vill ändå skrivs att jag noterar att det är väldigt få kandidater som har röster på sig hittills i dagens Lynch ! Och då har 7 av 9 röstat , bara jag och Lobelia som inte röstat än

Lobelia och Heffa i topp. Ponera att en är ond och en god ? Eller hemska tanke båda goda :crazy:

Tänker ändå att onda gärna vill rösta helst på två goda , även om viss alibiröstning kan ske. De vill väl helst ändå att en god ska ut idag tycker jag är rimligt att anta ?
Alla dessa är inte onda (torde bara Max 3 kvar grundar jag det på utifrån balanstänk om hit leken ser ut )
Och nu har lobelia röstat. Och väljer att inte rösta på Heffaklumpen för att rädda sig själv. Lägger en uddaröst på Yem och en tredjeröst på karamell
Noterar.
Så nu är det bara jag kvar att rösta alltså.

Något känns inte bra med denna röstningen. (Hoppas jag har fel !)

Jag sitter och läser för fullt genom vad alla skrivit (inte bara röstat ) men vill ändå skrina att jag noterar att det är väldigt få kandidater som har röster på sig hittills i dagens Lynch ! Och då har 7 av 9 röstat , bara jag och Lobelia som inte röstat än

Fast tror du inte de onda gärna röstar på en god och en ond nu när de kan räkna bort en röst? Som sagt alibiröst? Även om de garanterat vill ha ut en god. Jag är också orolig för att en god ryker, med så här lite info i leken så baserar åtminstone jag mina röster mer på känsla en vetskap.

Fast tror du inte de onda gärna röstar på en god och en ond nu när de kan räkna bort en röst? Som sagt alibiröst? Även om de garanterat vill ha ut en god. Jag är också orolig för att en god ryker, med så här lite info i leken så baserar åtminstone jag mina röster mer på känsla en vetskap.
Jo då. Jag är tänker på alla scenarier -tro mig :p

Jag grunnar mest på varför du inte lägger en röst på heffa i det här läget?
Framförallt som du faktiskt håller henne som troligt i lyan i din genomgång?

Jo QL spelar som en nybörjare och är svår att läsa, jag får personligen lit ondvibbar av henne. Det är dessutom många nybörjare som hamnat i lyan under sina första lekar och överlevt länge just med motiveringen. Det gör mig också lite tveksam till dig när du sätter henne som god så lätt - inte åt goda hållet utan god, vet du något mer om henne och håller henne god av den anledningen? Och i så fall är den någon form av info du fått? Eller är det ett praktiskt sätt att avfärda in lyakompis?

Jag har för övrigt aldrig varit med om att lyan hjälpt nybörjare med att vässa sina kommentarer.
Upplever mer att ql spelar själv precis som yem. Obs kan ha fel i detta men ser inga tendenser till att spela mer MED andra utan mer kör sina egna rece. Extrema hintregler i denna lek så även om någon har info om andra så får man vara väldigt försiktig med att skriva det. Oavsett info alltså.

Men det har jag! Dock flera år sedan! Minns det tydligt eftersom jag själv var med i lyan då.

Och nu har lobelia röstat. Och väljer att inte rösta på Heffaklumpen för att rädda sig själv. Lägger en uddaröst på Yem och en tredjeröst på karamell
Noterar.
Så nu är det bara jag kvar att rösta alltså.

Något känns inte bra med denna röstningen. (Hoppas jag har fel !)
Jag kan ju ändra mig, i synnerhet rösten på Yem, jag har en känsla där att hon är ond, men jag har inget att gå på och folk tycks inte direkt hålla med.. Om ingen annan hakar på så känns den meningslös.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar