Kaos (Ulvlek)

Jag kan lika gärna lägga min extra röst. Tror ju att både Lobelia och Lena H är i lyan. Dels genom uteslutningsmetoden men också ja jag får helt enkelt inte ihop leken annars. Kan ha fel i att någon av dessa är god istället men då måste jag ändra min god-lista och den känns just nu ganska bra iaf. Och dessa två får jag helt enkelt inte in på den listan.

Eftersom vi måste rösta två gånger så får min extra röst (lottning) hamnar på Lobelia.

Karamelldrottningen röstar på Lobelia

Det här känns superulvigt för mig då du har åtminstone 2 på din goda lista som jag har i lyan dvs dig själv och LenaH . På något vis känns det som att lyan kommer rösta på mig idag!
För mig sticker det ju också ut att Heffa sätter mig som eventuell ulv, när jag vet det inte är så ;) även flera andra som är på det spåret, är ju svårt att god-förklarar en själv, men tycker det är väldigt ulvigt med. Om Fio har Heffa och LenaH i lyan. Nu är jag inte säker på Fio, men gillade hennes resonemang tidigare. (Jag vet mig dock inte säker på hennes roll, kan inte säga bu eller bä)

Jag har ju tvekat mycket på Karamell innan, men just nu känns det som Heffa försöker sätta ditt henne, tillsammans med mig och Fio. Vilket ger mig väldigt skumma vibbar!

Heffa sätter LenaH och Yem som goda. Jag har inte fått några tecken på dom skulle vara det, så blir lite suspekt för mig där med.

:cautious:

Känns ju väldigt svårt för goda att samla sina röster då vi inte kommer veta vilken röst som kommer gälla.

Uteslutningsmetoden säger mig ändå att @qitis finns på den goda sidan av ganska uppenbara själ. Jag vill oxå sätta @QueenLilith åt det goda hållet då jag tycker hon försöker vrida på saker och ting och dessutom har hon lite samma tankar som jag vilka som kan sitta i en lya. @Klara känns oxå som om hon kan vara åt det goda hållet, eller iallafall ser jag inget direkt skumt med henne.

Det gör att jag har mig själv, Q, QL, Klara åt det goda hållet vilket innebär att det är två goda till som jag inte kan placera.
Spontant känns det som Yem och möjligtvis Karamellen. Lite svårt med @Yem då hon skriver så få inlägg. Men det känns helt klart som hon spelar ensam.

Det lämnar då Heffa som ligger väldigt högt upp på min ulvlista om inte högst.

@LenaH känns inte alls lika vass och säker som jag vet att hon är när hon är god så det är mer spelstilen som sätter henne som ulv mer än att hon skulle skriva skumma saker. Hennes inlägg är ganska slätstrukna utan det där skarpsynta som hon har som god.

@Lobelia är svårast då hon är ganska anonym än så länge . Måste läsa igenom hennes inlägg igen.

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia
? Karamelldrottningen röstar på Lobelia
15.05 fio röstar på Heffaklumpen

Det kommer bli väldigt förvirrat om alla röstar en i taget. Om någon flyttar en röst är det lätt att glömma att skriva vilken röst man tar bort och då blir det svårt att avgöra vem som talar sanning.

Det kommer bli väldigt förvirrat om alla röstar en i taget. Om någon flyttar en röst är det lätt att glömma att skriva vilken röst man tar bort och då blir det svårt att avgöra vem som talar sanning.

Ja det är ju sant iof

Yen hade ju en poäng där så mitt röstinlägg ser ut såhär då. Tiden hade gått ut för ändring.

Med ovanstående sagt så vill jag ändå lägga en röst då.

fio röstar på heffaklumpen (redan inlagd)
fio röstar på Lobelia

även om LenaH kanske pingar mer på ulvradarn så blir det Lobelia som får den andra rösten då hon redan fått ett par röster av de som jag har på min godlista så det känns lite mer samlat

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia
? Karamelldrottningen röstar på Lobelia
15.05 fio röstar på Heffaklumpen
15.18 fio röstar på Lobelia

Ska läsa igenom leken igen och se om jag blir lite klokare
Elo var ju den jag kände mig säkrast på var ond , men henne fick vi ju ut igår

Känns som det är en lurig röstning idag iom att den rösten som gäller pm:as till LL så väldigt svårt att veta vilka som ligger uppe till Lynch idag utifrån lagda röster. En hel del alibiröster (som sedan inte ens räknas ) tror jag vi kan förvänta oss

Drömscenariot för onda nu bör väl vara att det finns minst 3 helst 4 goda kandidater som får minst två röster från andra goda ?:idea:eller något.
Risken finns ju också att onda har någon extraröst utöver dl-rösten och att det finns en självmorddbombare -fick den tanken om @karamelldrottningen ett tag när hon ville bli lynchad -men det verkar hon ha ändrat sig på nu

Vill som sagt läsa igenom de deltagare som är kvar lite mer ordentligt och lägga mina röster lite senare saknar också LenaH och Lobella idag (men fattar att man kan ha annat att göra än ulvlek också )

QueenLilith spelar som en typiskt nybörjare som snöat in sig helt på fel saker. Hade ql varit ond tänker jag att motiveringarna och allt hade vässats betydligt mer då hjälp finns att få från kollegorna. Så hon hamnar ju också då i god facket.

Så för mig gäller det att verkligen tänka till. Antingen är jag lurad och har fel i någon som jag tror är god men i själva verket inte är det. Må så vara. Men nånstans är det lättare så här speciellt i denna lek att börja bena upp alla deltagare.
Resten har jag på min potentiella ulvlista.
Jo QL spelar som en nybörjare och är svår att läsa, jag får personligen lit ondvibbar av henne. Det är dessutom många nybörjare som hamnat i lyan under sina första lekar och överlevt länge just med motiveringen. Det gör mig också lite tveksam till dig när du sätter henne som god så lätt - inte åt goda hållet utan god, vet du något mer om henne och håller henne god av den anledningen? Och i så fall är den någon form av info du fått? Eller är det ett praktiskt sätt att avfärda in lyakompis?

Jag har för övrigt aldrig varit med om att lyan hjälpt nybörjare med att vässa sina kommentarer.

Det här känns superulvigt för mig då du har åtminstone 2 på din goda lista som jag har i lyan dvs dig själv och LenaH . På något vis känns det som att lyan kommer rösta på mig idag!
Och för mig känns det minst lika lurvigt att du har mig och LenaH som lyakandidater. Jag vet ju min egen roll och vet därmed att du har fel om mig. LenaHs kan jag bara spekulera om men tror som sagt att hon också är åt det godare hållet.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar