Kaos (Ulvlek)

DL3

17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo

Karamellen 1
Elo 1

Nu, dags för filmkväll.

Lägger in dessa så jag har dem tillgängliga sedan

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

Nu ska jag fundera lite mer kring de två
DL som varit. Har ju redan iofs sammanfattat mycket av detta redan innan efter DL1 så en del blir repris (iom ingen lynchad och ingen käkad dygn 2 )

Jag hade ju tanken att uddarösterna kunde vara mer intressanta i DL 1 -då hade många funderingar på mig, vilket är förståeligt och jag resonerade ju såsom jag tyckte utifrån att jag visste min roll
Vidhåller att uddarösterna i DL1 är intressanta.
Därmed inte sagt att inga röster på cirkus, hedinn eller mig skulle vara onda.
Jag känner fortfarande att såsom lynchen utvecklade sig dl1 att onda mest troligt satt lugnt i båten. Tror helt enkelt ingen ulv var i riskzonen att lynchas och att de flesta som röstade på goda också var goda.

Med det sagt så är jag mest fundersam över @Elo som röstar på Yem i dl1 då både jag och cirkus har mest röster
Och noterar ju också att @Yem röstade på Elo tidigare. Aliibiröster månne ?
Både Yem och Elo röstade på mig igår.
Yem direkt efter nattDL. Oavsett om man tycker man ska rösta i sitt första inlägg för dagen så sticker det ändå i mina ögon.
Tänker att det skulle kunna vara ett försök att verka som man siat helt enkelt ?

Nu verkar iofs Yem vara van vid andra sätt att leka och kanske kan det förklaras med det

Elo och klara som lägger tredje och fjärderösten på mig känns båda skumma , men Elo mer. (För att hon dessutom i förmiddags verkade angelägen att försöka få det till att det kunde finnas orsaker till resultatet i gårdagens Lynch som skulle skulle ge vid handen att det vore troligare att jag ändå är ond )
Nu tycker jag iofs det är sunt att inte bara köpa allt rakt av för ”det verkar så” men här tyckte jag det var lite för mycket vilja att styra över till misstro istället för att kanske fortsätta leta någon annanstans även om man har dubier om mig.

QueenLilith är jag ambivalent över. Men att leka sin första lek är alltid speciellt. Har ju mina noteringar om henne så de finns ju. Ändå inte där jag riktar mina ögon främst idag

LenaH är också lite skum för mig :idea: Mest kanske för hon nästan försvarade mig igår när det kraftigt var övervikt till att jag skulle lynchas?
Kan ju ha bra Q-radar , men kan också vara ond som inte ville delta i att spika igen för mig.

Lobelia har inte skrivit något uppseendeväckande än. Hennes företrädare @Paddington röstade dock på mig i DL 1 (med en uppenbar BoP teori som jag tänker kan ha varit ren hämnd för jag tvångsanmälde henne till leken :D) här vet jag inte alls vart jag ska placera Lobelia

Fio hamnar också i facket kan vara god eller ond. Känns ibland som det ena och andra gånger som det andra. Finns med på min skumlista dock.

Och så har vi Karamell och Heffa
Båda ofta tacksamma att misstänka då de (liksom mig!) ofta skriver rakt ut vad de tänker utan att tänka efter.

LenaH är också lite skum för mig :idea: Mest kanske för hon nästan försvarade mig igår när det kraftigt var övervikt till att jag skulle lynchas?
Kan ju ha bra Q-radar , men kan också vara ond som inte ville delta i att spika igen för mig.
Nä, jag tycker mest det är lite billigt att utgå ifrån att om det står mellan två spelare i DL1 och den som lynchas är god så måste den andre vara ond??
I DL1 är det ju ofta två goda mot varandra och jag tyckte det var en del lite svaga röster på dig eftersom jag inte tyckte du var skum(mare än vanligt) :p

Äh, jag kan lika gärna rösta nu för jag vet inte om det framkommer så mycket mer före lynch så det är väl bra att inte vara ute i sista sekunden.

LenaH röstar på Elo för att jag tycker fjärderösten igår på q var väldigt enkel och det är en typisk ulvgrej att göra att följa ett drev.

Jag är inte främmande för att ändra min röst senare, den är på intet sätt skriven i sten. :)

DL3

18.48 LenaH röstar på Elo

Karamellen 1
Elo 2

Jag lägger min röst på karamell först då jag drivit mot henne och haft henne misstänkt länge. Kan dock ändras till Elo beroende på kvällen utvecklar sig. Jag tycker argumenten mot Elo har varit välutvecklade. Båda har varit skumma i mina ögon.

Queenlilith röster på Karamelldrottningen

Jag lägger min röst på Elo idag och hoppas jag har rätt i min tanke att det kan dölja sig en ulv där
Främst för 4:e rösten på mig igår samt försök att kasta misstro mot mig +lite undanskymd tillvaro i leken totalt , vilket får mig att tänka tassande ulv
Qitis röstar på Elo

DL3

QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
Qitis röstar på Elo

Karamellen 2
Elo 3

DL3

QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
Qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo

Karamellen 2
Elo 4

Jag ska iväg igen (vilket är en del av anledningen till att jag varit lite 'osynlig' (tydligen är man det om man bara skriver 3-4 inlägg per dag)). Den här helgen var ganska kass för mig att spela egentligen.

Sen har jag iofs försökt vara lite osynlig detta spel eftersom jag blev lynchad första dagen förra gången för att jag försökte skämta. Så jag fattar verkligen inte vad jag gör för att upplevas som "skum".

Elo lägger en röst på Karamelldrottningen

För att försöka rädda mig själv. Dock hinner jag ju inte se hur det går förrän imorgon.

@Elo har skrivit föredömligt lite ur perspektivet hur lång tid det tar att kolla igenom inläggen, men på tok för lite för att ha koll på vad hon är. Det finns nästan inget att gå på. Röstningsmässigt så börjar hon med en hämndröst på Yem och sen hoppar hon strömhopp mot troligen goda Q. Det är svårt att veta var hon är på ond/god skalan, men många onda flyter med och gör lite väsen av sig för att undvika upptäckt så kanske är hon ond eller så inte, för närvarande lutar det mot ond. Det är mest en känsla.

@qitis har skrivit en himla massa som vanligt, det är helt omöjligt att hänga med i alla vändningar, så gör hon oavsett roll enligt min erfarenhet. Jag antar det var alla dessa tankar som gjort folk misstänksamma och så när röstat hur henne. Utan att ha koll på rollistan är det omöjligt att veta, men den som lyckas rädda sig från lynch är ofta Borgmästare. Det finns andra alternativ också men för tillfället är hon min starkaste godkandidat. Kanske en eventuell god lyas också så det är bäst att vara vaksam där.

@LenaH lyckas jag alltid gissa fel på. Hon verkar här skriva en hel del och komma med bra teorier men det mesta är skämt och flams men hon är alltid lurig och jag tro alltid hon är god vilket som bekant ofta inte stämmer. Äh jag vet inte riktigt det här blir förvirrande, svagt åt det goda om jag skulle gissa. Förra gången hon lurade byxorna av mig så beslutade jag mig för att alltid hålla henne ond tills motsatsen är bevisad, men ja vi får se.

@Yem fick jag lite onda vibbar av, kanske är det hennes spelstil, jag är definitivt inte van vid att folk röstar för lynchen i sitt första inlägg för dagen. Nu när jag läser det inlägget blir jag inte klokare, det är inte mycket teorier utan med "inga onda vibbar" och liknade. Tja jag vet inte men inte har hon blivit godare i mina ögon. Yem har röstat tidigt båda ja alla tre om man räknar denna och det är ett litet plus.

@Klara Har jag inga vibbar alls från vilket är positivt i sig, med tanke på att jag tycks hålla flertalet åt det onda hållet så kanske hon är god? Ingen som får min röst idag i vart fall

@karamelldrottningen Skriver mycket om mycket men jag får inget direkt grepp om henne. Mest skaver hennes uddaröst sent förra DL på @Klara . Varför ens lägga en uddaröst så sent och motiveringen var det inte mycket med, men det kan ju ha varit tidbrist.

@QueenLilith Hon spelar typiskt som en nybörjare och har starka åsikter om allt. Jag tyckte det var suspekt att driva hårt mot Q och sen inte rösta där och det blev inte bättre av att Q verkar vara god, så ja hon är fortfarande misstänkt och har inte gjort något som gör att jag ändrar på det.

@fio höll jag på att glömma, jag har inte reagerat särskilt på henne och det brukar jag göra, kanske är hon god? Jag får kolla vidare senare.

Och nu till dagens lynch, det verkar stå mellan två och jag vill inte kasta bort min röst i en meningslös udda röst. Egentligen vill jag nog lägga min röst på @Yem men jag har egentligen inget att gå på men hojta till om någon mer är misstänksam där.

Jag misstänker ju Elo och Karamellen ungefär lika mycket, men att lynchen skulle stå mellan två ulvar tror jag inte riktigt på. Så förvirrat det är låter det konstigt om vi prickat 2 rätt.

Lobelia röstar på @Elo kanske är hon en ulv som smyger i buskarna och hennes röstning har inte varit övertygande

Jag har precis gjort sushi (igen) och nu ska jag äta, så jag måste rösta nu...

Heffaklumpen röstar på Elo
för att jag fortfarande tror att någon av Elo och Yem är ulv och eftersom fler verkar misstänka Elo (jämfört med Yem) och vi inte vet vad som eventuellt kan hända bakom kulisserna så väljer jag att rösta på Elo. Dessutom Upplever jag att hon varit väldigt anonym genom leken, vilket skulle kunna uppfattas som att hon smyger/flyter med. Plus det som jag skrivit i detta citatet:
7. Elo
Jag röstade på Elo igår. Känner fortfarande att Elo mycket väl kan vara ond, men samtidigt är det (enligt mig) svårt att säga då jag upplever att Elo varit väldigt anonym hittills. Detta behöver så klart inte ha någon form av betydelse och det kan vara så att jag reagerar på det för att jag sen innan var misstänksam mot Elo men hon skrev imorse i inlägg #307 att "Nu blev det ju knepigt. (Läs: ännu knepigare)". Knepigt för att det nu blir svårt för lyan att hitta teorier om varför Q är ond och kunna rösta ut henne? Jag vet inte, men jag reagerade i alla fall på den meningen.

DL3 - 21.30
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo

Jag hinner inte räkna rösterna nu men tror i alla fall att jag fick med alla rösterna rätt... :)

Det här känns inte alls bra med alla röster på Elo. Jag satt i lyan med Elo i förra leken och tyckte hon var skummare då. Edit ( nu läste jag Elos inlägg och hon blev ju lynchad dag 1) :laugh: Det kom jag inte ens ihåg).
Jag tänker mer att det lutar åt karamelldrottningen för min del, hon är lite för flamsig och ofokuserad denna leken för att vara god och flyter egentligen bara ovanför ytan på ett typiskt ulvigt vis och dels för att ett par av dom som jag har i lyan har röstat på Elo. Jag kan såklart ha fel.
Det som bekymrar mig mest är att den som jag har som mest trolig god dvs @qitis har röstat på Elo oxå om man nu ska tänka att det kommit någon info från en potentiell lya, men q har ju fått stekpannor i huvudet förr ;) och dessutom tycker hon att jag är skum :p

Nej det blir nog så att fio röstar på Karamelldrottningen

Kan oxå ändra mig om det skulle ske något drastiskt.

DL3 - 21.30
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Karamelldrottningen 4
Elo 6

Ni har lynchat ledarvargen Elo

Roller:
Goda
Storbonde
: Får sia tre spelare under spelets gång. NattDL.
Bagare: Om bagaren väljs som käk dör denne som vanligt, men nästa natt är ulvarna mätta och orkar inte käka.

Onda
Ledarvargen
: Ond utanför lyan som känner till lyamedlemmarna men inte eventuella specialroller. Om denne väljs som käk får den istället välja en av ulvarna som blir käk och kommer själv med i lyan. Om alla ulvar dör får ledarvargen förmåga att käka. NattDL på eventuellt käk.

NattDL 9.00

Haha det står ju där om jag hade läst längre. Då är det förklaringen till varför några av mina potentiella lyamedlemmar röstade där. Fick inte ihop det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar