Kaos (Ulvlek)

@Klara jag har mina misstankar om hennes roll och hon är inte aktuell för lyan. Det klarnade efter förra speldygnet
Nu känner jag att jag missat något här angående klara ? Har du lust att dela med dig vad som blev klarare (:D)? Blev det klarare igår alltså eller menar du imorse ?

@Klara jag har mina misstankar om hennes roll och hon är inte aktuell för lyan. Det klarnade efter förra speldygnet
@qitis överlevde en lynch och det gör att jag håller henne för god. Förutom att hon tror att jag sitter i lyan så resonerar hon klokt. Jag är en liten liten tvekan om att vi godförklarat henne på för lösa grunder, men det kanske mest är historiskt då
@fio Jag har en roll på henne men är osäker, det är flera som misstänker henne men jag vill inte rösta på henne för stunden om jag kan undvika. Misstar jag mig så har hon lurat skiten av mig men jag tror inte det.
@LenaH Antingen är hon ulv eller så har hon fios roll. Jag kan inte riktigt bestämma mig men det lutar åt lyan
@Yem -kanske är det spelstilen, men något skaver och har gjort det länge men just nu är det mest uteslutningsmetoden. Jag har för många goda.
@karamelldrottningen Jag röstade på henne igår och misstankarna kvarstår och förutom det så finns det itne riktigt plats bland det goda för karammellen heller.
Pun intended? :rofl:

Eller så är det bara jag och min dåliga humor :D:angel:

Ja för igår misstänkte du ju henne.
Hm känns ändå lite skumt att du imorse fick veta något om henne tycker jag…
Nja fick veta och veta. Jag gissar och kan gissa fel i och för sig.

Fast Klara har aldrig varit högt på min misstanke lista. I och för sig misstänker jag alla i någon grad tills jag själv sett en sia eller liknade men i olika grad. Så här skrev jag igår. Tolkar du det som jag räknade henne som ulv?

@Klara, flera håller henne god och jag fattar inte varför, inte för hon beter sig ulvigt men jag lägger henne åtsida. Jag får lusläsa leken igen för att se om jag hittar en ledtråd. Det har hänt att folk blivit godförklarade och sen har alla kliat sig i huvudet och undrat varför efteråt. Tills vidare följer jag strömmen här och håller henne åt goda hållet.

Nja fick veta och veta. Jag gissar och kan gissa fel i och för sig.

Fast Klara har aldrig varit högt på min misstanke lista. I och för sig misstänker jag alla i någon grad tills jag själv sett en sia eller liknade men i olika grad. Så här skrev jag igår. Tolkar du det som jag räknade henne som ulv?
Nej inte som ulv men att du inte fattar varför folk håller henne god ? Men landar ändå i att du följer alla andra och gör just det

Undrar vad det var som hände imorse som fick dig att få ett klarnande ? Något specifikt du kan citera eller berätta om?

Nej inte som ulv men att du inte fattar varför folk håller henne god ? Men landar ändå i att du följer alla andra och gör just det

Undrar vad det var som hände imorse som fick dig att få ett klarnande ? Något specifikt du kan citera eller berätta om?
Intressant att du ber andra göra det du själv inte vill göra. :laugh: Jag undrar fortfarande vad det är som gör att du helt plötsligt vänder kring fio. Hjälp mig se det du ser!

Det är nått som inte stämmer med Lobelia, jag är osäker på om hon verkligen är ulv. Men så kände jag ju med Elo oxå. Fasen så sjukt svårt :nailbiting:

Å andra sidan har jag inget annat alternativ som jag känner mig säkrare på heller.

fio röstar på Lobelia

då jag tycker hon har glidit lite väl mkt ovanpå och varit väldigt anonym fastän hon har kommit med lite mer nu på slutet så hamnar min röst där idag.

Nå, den här tanten behöver sova. Vaknade före 4 i morse. Värdelöst när man har semester!

Mycket snack kring fio idag, men hon är ändå inte högst på min misstankelista enligt tidigare inlägg. Min röst hamnar istället på Lobelia idag. Jag tycker att hon smugit med och flugit under radarn hela leken igenom och kan inte längre ursäkta det med att hon tog över någon annans roll, det var så pass tidigt i leken.

Klara röstar på Lobelia

Röstlista DL5 (?)
16.46 Yem röstar på Lobelia
18.46 karamelldrottningen röstar på Lobelia
20.33 fio röstar på Lobelia

Lobelia 3

Röstlista DL5 (?)
16.46 Yem röstar på Lobelia
18.46 karamelldrottningen röstar på Lobelia
20.33 fio röstar på Lobelia
20.33 Klara röstar på Lobelia

Lobelia 4

Jag kom fram till vilken roll hon förmodligen har. Utifrån utfallet av lynchen och lusläsning. Ett visst mått av gissande också så jag kan ju ha missuppfattat.

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Jag funderar som sagt på @fio
Jag tror jag lagt henne åt sidan lite för lättvindigt, jag tittar på hennes röstrad (för jag har ingen annan info) så är det @qitis två gånger i rad vilket inte talar till hennes fördel även om jag då mest tyckte hon var konsekvent.

Sen DL3 ovan som jag tycker är lite intressant om jag utgår från att jag faktiskt inte tycker att @karamelldrottningen s förvirring egentligen talar för att hon är god så sticker fio ut genom att lägga en fjärderöst på kd när Elo redan har sex röster.

Även om det nu skulle cirkulera en massa extraröster så är det antagligen inte hur många som helst och om vi utgår från att q är borgmästare så väger hennes röst över vid lika och då är det ju ett snyggt sätt att rösta på en lyakamrat.

Nä, LenaH röstar på fio

• Haha
Reactions: fio
Intressant att du ber andra göra det du själv inte vill göra. :laugh: Jag undrar fortfarande vad det är som gör att du helt plötsligt vänder kring fio. Hjälp mig se det du ser!
Jag ville som sagt vänta tills alla kommit in idag.
Jag skrev i morse att läsa igenom leken från början var upplysande och att läsa igenom QueenLilith framför allt.
Om det ger dig svar på din fråga ?

Jaha och under tiden jag skrev så ramlade det in flera röster på Lobelia som jag iofs har som nr 2 på min lista men när jag började skriva så hade hon bara två röster.

Äh, jag låter min stå kvar, som ett testamente om jag skulle dö eller så i natt.

Jag skrev i morse att läsa igenom leken från början var upplysande och att läsa igenom QueenLilith framför allt.
Försöker du säga att fio är QLs tvilling?
Det blir bara tramsigt när du ska låtsas att du vet nåt du inte vet och jag tror du har fel.

Jag lutar mot att då rösta på en av dom som röstade på Qitis igår. Då blir det för min del Yem, Fio eller Elo.

Jag tror inte Klara är ond. Om man ser vad hon skrivit innan i leken så tycker jag inte man får onda vibbar. Vi vill ha ut en ulv ikväll.

Precis vad jag trodde att du trodde. Men jag håller inte med dig i din slutsats.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar