Kaos (Ulvlek)

Ni har lynchat ulven i fårakläder Lobelia

Roller:
Goda
Storbonde
: Får sia tre spelare under spelets gång. NattDL.
Bagare: Om bagaren väljs som käk dör denne som vanligt, men nästa natt är ulvarna mätta och orkar inte käka.
Nakor: Odödlig i käk
Tvillingar: Två goda som känner till varandra och får kommunicera utanför leken.

Onda
Ledarvargen
: Ond utanför lyan som känner till lyamedlemmarna men inte eventuella specialroller. Om denne väljs som käk får den istället välja en av ulvarna som blir käk och kommer själv med i lyan. Om alla ulvar dör får ledarvargen förmåga att käka. NattDL på eventuellt käk.
Ulv i fårakläder: Denne röstar dolt i pm till LL, rösten i leken räknas ej. Är med i lyan. DagDL.

NattDL 9.00

Skönt att äntligen träffa rätt!
Vi borde kunna få lite info om vi tittar på varje lynch. Minst 1 ulv borde finnas bland lobelias röster. (5) Lobelia var fårulven så det kan inte förklaras med det.

:up:Men bra att @Lobelia inte var självmordsbombare
Och gott att vara av med fårulven.
:D
Och paddis som röstade på mig. Säger ju att det straffar sig

Skönt att äntligen träffa rätt!
Vi borde kunna få lite info om vi tittar på varje lynch. Minst 1 ulv borde finnas bland lobelias röster. (5) Lobelia var fårulven så det kan inte förklaras med det.
Det beror ju på om det kanske bara var två ulvar i lyan? Den möjligheten finns ju faktiskt.
Även om det låter lite ?

Det beror ju på om det kanske bara var två ulvar i lyan? Den möjligheten finns ju faktiskt.
Även om det låter lite ?
Ni vet väl bäst som är mer rimligt eller inte. Hur det brukar vara. Spontant verkar det lite. Allfall om inte ulvarna har extra kraftfulls förmågor för att uppväga men vi har inte sätt något som tyder på det än så jag tvekar.

Då så , ska vi klura lite efter en god natts sömn imorgon ? Jag ska ju upp tidigt imorgon
Värt att tänka på är att lobelias röster inte behöver vara som de låg i leken
Dessutom tror jag att minst en ulv igår la sin röst på lobelia och Heffaklumpen (det fanns många vad jag minns som gjorde det. Jag själv inräknad ) men tänker att lobelia var så obrydd över aff hon hade så många röster på sig att hon inte ens röstade på
Heffa öppet först. Så tänker att hon kände sig säker på att inte åka. Och tror som sagt att minst en ulv kan passat på att rösta på henne med en röst , men pm :a den andra som den som var giltig.
Dessutom visste ju lobelia att hon hade en dold röst att lägga troligen på Heffa.

Ni vet väl bäst som är mer rimligt eller inte. Hur det brukar vara. Spontant verkar det lite. Allfall om inte ulvarna har extra kraftfulls förmågor för att uppväga men vi har inte sätt något som tyder på det än så jag tvekar.
Ja det känns lite. Det tycker jag med

Ok nu är vi 6 kvar innan natten är över

Qitis
Yem
Klara
Fio
LenaH
Karamelldrottningen

Troligen 4-2 till goda.
Ska kika lite igen på Elos enda riktiga genomgång av alla deltagare igen och se om jag blir något klokare av det

Så röstar Karamell, Hedinn, LenaH och Q på cirkus. Q. Hedinn var god, Q har jag nämnt ovan. Frågan är om det var en sann BoP från Karamell (det kan det mycket väl vara) som de onda (i så fall tex LenaH och Q) passat på att fortsätta lägga röster på, dels för att få ut en god och dels för att rädda Q (som mycket väl kan vara ond).

Paddington, fio och cirkus röstar på Q. Detta skulle också kunna vara någon/några onda som röstar för att få ut en god. Men vi vet ju att cirkus var god, och det känns omständligt att en ond skulle haka på en BoP för att hoppas på att dra med sig fler goda. Å andra sidan kanske det inte var en egentlig BoP?

Hedinn- God. Ute.
2. Heffaklumpen- väldigt anonym hittills. Röstade dock på mig, vilket alltid är misstänkt.
3. cirkus- God. Ute.
4. Qitis- godaktigt. För nu.
5. LenaH- Postar mycket. Resonerar en hel del. Tycker att hon ofta spelar liknande oavsett eventuell ondhet. Får dock (helt utan någon som helst form av bevis) håriga vibbar.
6. QueenLilith- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Röstade på goda Hedinn i första lynch, å andra sidan hade ju Hedinn bett om det.
7. Elo- God. Jag.
8. Yem- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Men röstade på mig till första lynch så behöver hållas ögonen på. Hal. Får inte riktigt koll på.
9. Klara- Ny för mig (tror jag i alla fall). Får inte riktigt nån koll, röstade på Q, samt Heffa, men behöver inte betyda något i en lek med så lite (öppen) info.
10. Karamell. - oklart. God. Eller ond.
11. Paddington- Lobelia. Anonym, men kan definitivt bero på växlingen. kan lika gärna innebära ond som god.
12. fio- Kommer ofta med väl utvecklade resonemang. Oavsett om hon är god eller ond. Mycket tänkvärt men svår att placera. Kan likväl vara god som ond. Röstade dock på Q två gånger..
Hm. Reagerar mest på att Elo tydligt skriver att hon får håriga vibbar av LenaH och sedan på fio lite försöker misstänkliggöra henne pga två röster på mig (DL1 och DL2 ) eller är det ett rakt sätt att skriva ”jag vet vilka ni är”?
Skriver neutralt om lobelia skriver kan vara god eller ond
Mycket kort om karamell bara god. Eller ond
Skriver inte så mycket om klara
Tycker att Yem är hal
Jag är ”godaktig”

Senast ändrad:
Hm. Reagerar mest på att Yem tydligt skriver att hon får håriga vibbar av LenaH och sedan på fio lite försöker misstänkliggöra henne pga två röster på mig (DL1 och DL2 ) eller är det ett rakt sätt att skriva ”jag vet vilka ni är”?
Skriver neutralt om lobelia skriver kan vara god eller ond
Mycket kort om karamell bara god. Eller ond
Skriver inte så mycket om klara
Tycker att Yem är hal
Jag är ”godaktig”
Menar du Elo ?

Efter gårdagens klargörande diskussioner så vill jag lägga Klara på den goda sidan. Pga hur hon utvecklade sina tankar och vad hon ifrågasatte
Kändes definitivt som en grävande god.

Övriga känns lite diffusa var och en på sitt sätt så känns lite som ”antingen eller”, för var och en.

Menar du Elo ?
Ja visst gör jag ! Måste varit autocorrect som klivit in. Jag har endast mobilen att leka med (datorn sönder ) hinner inte alltid se att det ändras eller står något annat än vad jag tyckte mig skriva 😅
Ska se om jag kan ändra fortfarande

Edit. Det gick att ändra så nu har jag gjort det

Oavsett vem som dör nu så tror jag goda får ihop rollistan bättre och att det blir svårare för ulvarna att gömma sig då det är " för många" goda. Ja så länge det inte blir du qitis för då är vi fortfarande i blindo. Eller iallafall jag

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar