Kaos (Ulvlek)

....

DagDL 21.30
Slutsats av ännu ett misslyckat käk

Förhoppningsvis finns det en ängel i spelet
Ett beskydd kan ha använts om ett sådant har delats ut
En roll till kan vara skyddad mot käk (osannolikt väl?)
Ulvarna kan ha låtit bli att käka. (Inte så sannolikt dock )

Glömt något ?

Jag skulle ju helst inte vilja lägga en uddaröst men fio tror jag inte på som ond och jag vill inte riktigt se henne utröstad.

Lobelia röstar på @karamelldrottningen för att jag inte har plats för henne på min goda karta.

Jag funderar som sagt på @fio
Jag tror jag lagt henne åt sidan lite för lättvindigt, jag tittar på hennes röstrad (för jag har ingen annan info) så är det @qitis två gånger i rad vilket inte talar till hennes fördel även om jag då mest tyckte hon var konsekvent.

Sen DL3 ovan som jag tycker är lite intressant om jag utgår från att jag faktiskt inte tycker att @karamelldrottningen s förvirring egentligen talar för att hon är god så sticker fio ut genom att lägga en fjärderöst på kd när Elo redan har sex röster.

Även om det nu skulle cirkulera en massa extraröster så är det antagligen inte hur många som helst och om vi utgår från att q är borgmästare så väger hennes röst över vid lika och då är det ju ett snyggt sätt att rösta på en lyakamrat.

Nä, LenaH röstar på fio

Nu vet jag inte hur det ena citatet hamnade i det andra men jag kan väl tänka mig att Lobelia la den dolda rösten på mig.
LenaH känner jag iallafall att jag vill rösta på idag. Kom igen liksom , inte sjutton är detta en god LenaH som brukar sätta hela lyan dag 2. Hon har inga riktigt genomtänkta teorier och spelar otroligt lamt.
Jag är helt clueless om vem som skulle vara den tredje luven så jag börjar såhär.

fio röstar på LenaH

Nu spånar jag bara men kan det vara så att ulvarna/de onda ville få ut qitis nu i natt då q inte åkte ut via Lynch och ängeln lyckades rädda q. Så en ängel borde absolut vara med i denna leken.
Sedan spinner jag vidare lite på fios tankar om god lya och det låter rimligt att det skulle kunna stämma med tanke på att onda gynnas av dold röstlista. Så lite info borde finnas i omlopp
Håller på att läsa leken från början och har kommit fram till strax efter nattdl2 då det inte blev ngt käk pga att Hedinn käkades natten innan.

Och jag hakar fortfarande upp mig på detta inlägg från Karamellen. Jag tycker ju inte att hon borde sitta i lyan pga att hon inte hade koll på varför det inte blev ngt käk, men är jag tvärlurad?

Som sagt var, det här dygnet har inte direkt gjort mig klokare. Enligt tidigare resonemang vill jag nog (i alla fall tillfälligt) placera Q mot det godare hållet.

Det är 1. bara 8 kvar att placera åt nåt håll. Fortfarande helt oklart för mig men för tillfället ser min lista ut ungefär såhär:

1. Hedinn- God. Ute.
2. Heffaklumpen- väldigt anonym hittills. Röstade dock på mig, vilket alltid är misstänkt.
3. cirkus- God. Ute.
4. Qitis- godaktigt. För nu.
5. LenaH- Postar mycket. Resonerar en hel del. Tycker att hon ofta spelar liknande oavsett eventuell ondhet. Får dock (helt utan någon som helst form av bevis) håriga vibbar.
6. QueenLilith- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Röstade på goda Hedinn i första lynch, å andra sidan hade ju Hedinn bett om det.
7. Elo- God. Jag.
8. Yem- Ny för mig. Vet inte riktigt vad jag skall tänka. Men röstade på mig till första lynch så behöver hållas ögonen på. Hal. Får inte riktigt koll på.
9. Klara- Ny för mig (tror jag i alla fall). Får inte riktigt nån koll, röstade på Q, samt Heffa, men behöver inte betyda något i en lek med så lite (öppen) info.
10. Karamell. - oklart. God. Eller ond.
11. Paddington- Lobelia. Anonym, men kan definitivt bero på växlingen. kan lika gärna innebära ond som god.
12. fio- Kommer ofta med väl utvecklade resonemang. Oavsett om hon är god eller ond. Mycket tänkvärt men svår att placera. Kan likväl vara god som ond. Röstade dock på Q två gånger...
Ok, nu kanske jag hakar upp mig på detaljer. Vi vet att Elo var den enda som från början kände till alla onda i leken. I det här inlägget går hon igenom alla spelare och det är tre stycken hon formulerar på samma sätt, antingen ond eller god. Dessa tre är Paddington/Lobelia, som vi vet var ond, samt Karamellen och fio. Tillfällighet eller någon typ av signal till lyan? Alltså, just nu griper jag efter halmstrån här. :laugh:

Ok, nu kanske jag hakar upp mig på detaljer. Vi vet att Elo var den enda som från början kände till alla onda i leken. I det här inlägget går hon igenom alla spelare och det är tre stycken hon formulerar på samma sätt, antingen ond eller god. Dessa tre är Paddington/Lobelia, som vi vet var ond, samt Karamellen och fio. Tillfällighet eller någon typ av signal till lyan? Alltså, just nu griper jag efter halmstrån här. :laugh:
Ja jag såg också det där imorse.
Men tänker att hon på fio och karamell skriver god eller ond i den ordningen.
På lobelia skriver hon omvänd ordning. Ond eller god.
Kanske inte betyder något men jag noterade det

Har också vridit och vänt på det där inlägget av Elo flera gånger😅

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 (Paddington) Lobelia röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus
lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Elo lynchas ledarvarg
Ingen käkas

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia
14.47 Karamelldrottningen röstar på Lobelia
15.05 fio röstar på Heffaklumpen
15.18 fio röstar på Lobelia
17.39 Heffaklumpen röstar på fio
17.39 Heffaklumpen röstar på Lobelia
17.43 LenaH röstar på heffaklumpen
17.43 LenaH röstar på karamelldrottningen
18.05 Klara röstar på heffaklumpen
18.05 Klara röstar på Lobelia
18.17 QueenLilith röster på Heffaklumpen
18.17 Queenlilith röster på Lobelia
17.30 lobelia röstar på Yem
18.30 lobelia röstar på Karamelldrottningen
18.44 Lobelia ändrar röst från Yem till Heffaklumpen
19.13 Qitis röstar på LenaH
19.13 Qitis röstar på Heffaklumpen
Yem ändrar röst från Karamelldrottningen till Heffaklumpen

Heffaklumpen
lynchas. Nakor
QueenLilith käkas , tvilling

Röstlista DL5
16.46 Yem röstar på Lobelia
18.46 karamelldrottningen röstar på Lobelia
20.33 fio röstar på Lobelia
20.33 Klara röstar på Lobelia
LenaH röstar på fio
Qitis röstar på lobelia
Lobelia
röstar på karamellen

Lobelia lynchas. Fårulven
Ingen käkas

Yem är hal och LenaH ger henne håriga vibbar.

Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 (Paddington) Lobelia röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus
21.26 QueenLilith röstar på Hedinn
21.29 qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus
lynchas. Storbonde (med 3 sior)
Hedinn käkas Bagare

DL 2 - 21.30
09.47 Yem röstar på Qitis
13.14 fio röstar på qitis
13.23 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
15.03 qitis röstar på QueenLilith
19.36 Klara röstar på qitis
19.42 Elo röstar på qitis
21.06 Lobelia (f.d Paddington) röstar på QueenLilith
21.19 QueenLilith röstar på Yem
20.32 Heffaklumpen röstar på Elo
21.12 LenaH röstar på Elo
Tid? Karamelldrottningen röstar på Klara

Ingen lynchas
Ingen käkas

DL3
17.39 Yem röstar på Karamelldrottningen
18.15 Klara röstar på Elo
18.48 LenaH röstar på Elo
18.54 QueenLilith röstar på Karamelldrottningen
19.51 qitis röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på Elo
21.13 Elo röstar på karamelldrottningen
20.34 Lobelia röstar på Elo
20.36 Heffaklumpen röstar på Elo
21,03 fio röstar på Karamelldrottningen

Elo lynchas ledarvarg

Röstlista DL4 - 21.30
11.17 karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
13.55 Yem röstar på karamelldrottningen
13.55 Yem röstar på Lobelia
14.47 Karamelldrottningen röstar på Lobelia
15.05 fio röstar på Heffaklumpen
15.18 fio röstar på Lobelia
17.39 Heffaklumpen röstar på fio
17.39 Heffaklumpen röstar på Lobelia
17.43 LenaH röstar på heffaklumpen
17.43 LenaH röstar på karamelldrottningen
18.05 Klara röstar på heffaklumpen
18.05 Klara röstar på Lobelia
18.17 QueenLilith röster på Heffaklumpen
18.17 Queenlilith röster på Lobelia
17.30 lobelia röstar på Yem
18.30 lobelia röstar på Karamelldrottningen
18.44 Lobelia ändrar röst från Yem till Heffaklumpen
19.13 Qitis röstar på LenaH
19.13 Qitis röstar på Heffaklumpen
Yem ändrar röst från Karamelldrottningen till Heffaklumpen

Heffaklumpen
lynchas. Nakor
QueenLilith käkas , tvilling

Röstlista DL5
16.46 Yem röstar på Lobelia
18.46 karamelldrottningen röstar på Lobelia
20.33 fio röstar på Lobelia
20.33 Klara röstar på Lobelia
LenaH röstar på fio
Qitis röstar på lobelia
Lobelia
röstar på karamellen

Lobelia lynchas. Fårulven
Noterar att LenaH INTE lägger en röst på Lobelia igår
Det är ändå lite intressant med tanke på att det var så pass jämt då mellan lobelia och Heffa 🤔

Funderar också på Elos fjärde röst på mig tidigt i dl2. Yem startar röstningen på mig , fio lägger Snabbt den andra och klara den tredje
Grunnar på om Elo där iaf följde en ulv eftersom hon röstade så tidigt den gången ?
I så fall grunnar jag på Yem eller fio , klara har jag avskrivit från att vara ond enligt tidigare teorier idag

Funderar också på Elos fjärde röst på mig tidigt i dl2. Yem startar röstningen på mig , fio lägger Snabbt den andra och klara den tredje
Grunnar på om Elo där iaf följde en ulv eftersom hon röstade så tidigt den gången ?
I så fall grunnar jag på Yem eller fio , klara har jag avskrivit från att vara ond enligt tidigare teorier idag

Men va bra att du känner dig säker på Klara iallafall. Jag hoppas det är mer än en känsla som ligger bakom det beslutet. För mig känns hon bara god nämligen men jag har ingen aning. Det ger mig 2 mindre att fundera på. Så för mig står det mellan Yem och karamell som är den sista luven. Tror det förhoppningsvis kan visa sig vid röstningen idag.

När det gäller mig så får du tänka om helt enkelt.

Men va bra att du känner dig säker på Klara iallafall. Jag hoppas det är mer än en känsla som ligger bakom det beslutet. För mig känns hon bara god nämligen men jag har ingen aning. Det ger mig 2 mindre att fundera på. Så för mig står det mellan Yem och karamell som är den sista luven. Tror det förhoppningsvis kan visa sig vid röstningen idag.

När det gäller mig så får du tänka om helt enkelt.
Hur menar du här ? Bara god står det. Menar du att hon känns bara ond ?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar