Kaos (Ulvlek)

Lobelia känns för mig som den jag har högst upp på listan
Har en tanke om LenaH vilket gör att jag vill avvakta ännu ett tag med henne.

Yem
Klara
Karamell
Känns som att det finns två onda där i mina tankar:idea:
Varför har du plockat bort fio från den listan?

Spelare i misstankeordning för mig, från högst till lägst

Lobelia
fio och LenaH
Yem
Karamellen
Qitis

Spelare i misstankeordning för mig, från högst till lägst

Lobelia
fio och LenaH
Yem
Karamellen
Qitis

Du får helt enkelt byta ut mig där. Men så länge vi är överens om en ulv att rösta på så visar sig resten så småningom.
Jag förstår inte varför just jag skulle bli mer misstänkt bara för att heffa var god? Du röstade ju oxå på henne. Eller det gjorde ju typ alla.
Heffa kan helt omöjligt haft någon som helst info om mig.

Varför har du plockat bort fio från den listan?
Har en tanke om henne också ;)
Det är ganska nyttigt att läsa om leken ibland
Har inga bevis så sett för att mina tankar är rätt dock. Utan beror på vad som skrivits både av dem och andra tidigare i leken :)

Lobelia känns för mig som den jag har högst upp på listan
Har en tanke om LenaH vilket gör att jag vill avvakta ännu ett tag med henne.

Yem
Klara
Karamell
Känns som att det finns två onda där i mina tankar:idea:
Hänvisar till mina tidigare inlägg strax före och efter dl -där finns mina tankar och funderingar som fått mig att komma fram till denna listan :)

Du får helt enkelt byta ut mig där. Men så länge vi är överens om en ulv att rösta på så visar sig resten så småningom.
Jag förstår inte varför just jag skulle bli mer misstänkt bara för att heffa var god? Du röstade ju oxå på henne. Eller det gjorde ju typ alla.
Heffa kan helt omöjligt haft någon som helst info om mig.
Ja, jag röstade på Heffa, eftersom jag igår trodde hon var ulv. Igår hade jag tre potentiella ulvar, Heffa, LenaH och Lobelia. Heffa var uppenbarligen inte ond, alltså måste någon annan finnas på den listan (om vi inte är helt fel ute på antal ulvar) Du eller Yem fanns igår på nästa steg på min misstankelista, och eftersom Yem inte rösatde på Heffa från början utan bytte till en röst på henne precis på slutet känns du mer hårig för mig än vad hen gör.

Lobelia känns för mig mest misstänkt eftersom hon verkar göra sitt bästa för att hålla sig i skuggorna och inte uttrycka så mycket åsikter. LenaH är av samma kaliber. Dessutom börjar jag få känslan av att LenaH och fio spelar i samma lag, känner inte av samma spänningar som brukar vara dom emellan när en är ond och en är god.

Vill du dela med dig av några citat?
Här är mina inlägg idag samlade :
Alla utom Heffaklumpen la en röst på Heffaklumpen igår. Perfekt för onda att gömma sig där med andra ord….

Lobelia byter röst till Heffa efter jag påpekat att det är konstigt att hon inte försöker rädda sig själv.
Pingar ändå rätt högt i min ulvradar! Men risk att hon kan vara ond med specialare att ta med sig någon god i döden kanske ?

Yem ändrar också till Heffa i slutet. Hm svårbedömt !

Fio och LenaH känner jag mig misstänksam emot på hög nivå. Så främst där jag vill rikta blickarna

Klara tassar med lite , men något i hennes formuleringar har fått mig att tänka att hon är på goda sidan. Men här kan jag vara lurad

Karamelldrottningen känns som hon spelar ensam. Men kan ju vara ond för det? Och är på tapeten för många -frågan är ju om det är onda som driver på mot henne eller om hon helt enkelt är skum ?

Både Heffa och karamell är tacksamma att misstänka (precis som jag själv ) i lekar pga spelstil

QueenLilith ligger längst ner på listan för mig numera att vara ond men inte tillräckligt för jag ska väga skriva att hon är god

Summa summarum: alla kan vara onda
Men hoppas någon blir avslöjad idag att vara ulv ,genom att alla tänker till. Som jag skrev härom dagen. Vilka finns kvar på din troligast onda -lista så här långt i leken. Det borde kunna hjälpa goda att ändå hitta varandra tycker jag !

En fundering Jag fick angående lynchen då elo försvann. Hon la sin röst på Karamelldrottningen,hade iofs inte så mycket val
Men om karamell vore god så borde hon ju nästan undvikit att lägga rösten där för att misstänkliggöra karamell för att vara ulv. Elo hade ju övervikt i rösterna och visste ju också att ulvarna inte visste om henne ?
Å andra sidan. Så visst. En god karamell (:D ) är ju bra för Elo att rösta på i det läget också
Men ändå en tanke jag har

Elo röstade på Yem ,mig och karamell.
Tror väl ändå inte att hon skulle rösta på 2 ulvar förutom mig. Möjligen en men inte tbå
Det enda är ju om det finns ytterligare någon ond utanför lyan så inte ens Elo hade hela kartan?
Osannolikt. Ja visst. Men kan ju ändå vara fallet.

Fasen också. QueenLilith. Som jag ändå började känna mig lite söker på. Men tvilling !
Hm då förklarar det ändå varför hon kändes lite mer rutinerad än hon var
Ok läser igenom henne igen

Lobelia lär inte vara hennes tvilling iaf. Iom att hon följde min röst på henne i dl2

Har lagt lite pussel efter QL död och håller på att ändra uppfattning lite efter det vilka som ligger högst på min ulvradar :)

Jag var misstänksam mot @QueenLilith just för det kändes som hon inte spelade ensam och nu fick jag ju svaret på det och även på varför jag lite misstänkt hennes troliga tvilling (ja jag tror mig ha pusslat ut vem det är )
Avslöjar inte vem än. Men tror jag har rätt
Vore intressant att se andras tankar före helt enkelt

Vilka tankar har du om din lista -hur du kommit fram till att den ska vara sån ?

Här är mina inlägg idag samlade :

Vilka tankar har du om din lista -hur du kommit fram till att den ska vara sån ?
Min egen lista redovisade jag nyss i ett inlägg strax här ovan.

Men jag kan utveckla med att dig har jag på goda sidan efter dl 2. Men, jag kan ju vara grundlurad där.
Karamellen tror jag fortfarande är osannolik i lyan efter hennes förvirring kring det uteblivna käket. Visst, hon kanske spelar, men jag har inte sett något annat heller som gör att jag vill placera henne som ond.

Som jag skrev ovan har jag dig och Karamellen på goda sidan. Och för mig är Yem mindre misstänkt än fio. Dessa tre, plus mig själv blir veterligen fyra.
Varför är Yem mindre misstänkt då? Jag är själv kluven inför henne. Lite kan säkert tillskrivas annorlunda sätt att spela (rösta ) jag har sett vad du skrev ang att hon ändrade rösten sent igår till Heffaklumpen. Vilket jag själv tycker är svårbedömt
Men utöver det ? Finns det något som talar för att hon är god tycker du ?

Varför är Yem mindre misstänkt då? Jag är själv kluven inför henne. Lite kan säkert tillskrivas annorlunda sätt att spela (rösta ) jag har sett vad du skrev ang att hon ändrade rösten sent igår till Heffaklumpen. Vilket jag själv tycker är svårbedömt
Men utöver det ? Finns det något som talar för att hon är god tycker du ?
Igår höll jag fio och Yem som neutrala. Och inget annat än röstningen igår har egentligen tillkommit för att få mig att ändra den åsikten. Men någon av dessa borde, enligt mina funderingar kring övriga spelare vara ulv (om det stämmer att det är tre ulvar kvar). Att Yem inte röstade på Heffa från början, om nu lyan hade gett sig den på att få ut henne, känns ändå, för mig, som ett tecken på att hen inte var med om den komplotten. Om lyan hade försökt käka heffa natten innan trodde de kanske att hon var ängel och ville göra vad de kunde för att få ut henne i lynch. Med den ställning som var igår med tre onda mot sex goda behövde de ju samla sina röster för att öka chansen att få ut henne. Det var ju bara illa att alla andra också misstänkte heffa. Det gör ju det hela mycket svårare.

Men självklart kan det vara så att det är Yem som är lurvig och inte fio. Eller för all del du eller Karamellen.

Och jag har fortfarande inte fattat varför du plötsligt tvärvänt kring fio, i morse var hon en av dina huvudmisstänkta.
Återkommer till det lite senare när fler varit inne och skrivit 😀 vill gärna se hur alla tänker innan jag vidareutvecklar detta

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar