Kaos (Ulvlek)

Dessutom börjar jag få känslan av att LenaH och fio spelar i samma lag, känner inte av samma spänningar som brukar vara dom emellan när en är ond och en är god.

Det är ju för att @LenaH låtsas vara god. Eller så är vi goda båda två även om jag inte riktigt kan se det 😅

Och jag har fortfarande inte fattat varför du plötsligt tvärvänt kring fio, i morse var hon en av dina huvudmisstänkta.

Men ha mig som sista ulv då om du nu envisas att ha mig som ulv. Så kan vi rösta ut 2 ulvar först så visar det nog sig att jag inte är den sista luven.

Nu måste vi få ut en ulv i dagens Lynch så det vore bra om vi kunde enas om en och samma. Hittills verkar ju Lobelia iallafall vara en gemensam nämnare.

Eftersom jag inte mindes att jag spelade med Yem i hennes första lek som hon var med i, vilket var konstigt då det känns som jag hade känt igen hennes udda spelstil. Jag gick tillbaka och skummade igenom den leken. Yem var då välsignad och jag upplevde att hon var mkt mer med i spelet och inte alls som i denna leken. Visst var det så att hon även i den leken röstade i början av dagen men vad jag kunde utläsa i den leken var det ingen som reagerade på hennes udda spelstil iallafall. Inte alls som i denna leken.
Det behöver inte betyda något överhuvudtaget men det kan innebära att hon har en annan spelstil när hon är ond och är hon är god (som dom flesta). Bara värt att notera att hon faktiskt kan vara ulv i denna leken även om det känns som om hon spelar ensam.

Jag böt röst i går eftersom det pratades om röstfifflande och jag var rädd att saker skulle hända innan lynch. Jag blev paranoid och eftersom det stod mellan heffa och lobelia böt jag till det så att jag snabbt kunde byta röst till heffa om det behövdes. Jag var på telefonen också så jag visste att jag inte skulle hänga med om det gick snabbt om jag inte fixade trådrösten i början. Sen hände inte så mycket men heffa blev lynchad.

Med det sagt så tror jag att i dag är en väldigt viktig dag. Om det är 4-3 som någon spekulerar så måste vi få ut en ulv i dag.

Jag trodde ju att det var heffa eller karamellen men jag trodde mer på karamellen. Jag skulle gärna vilja veta varför någon tror att hon är god för jag har hittills inte sett något som övertygat mig. Uppenbarligen måste vi omvärdera lite för det går inte så bra hittills.

Fio klara har jag lutar god åt men någonstans måste det finnas en ulv. Jag skulle gärna pressa de båda lite men det känns som tiden är knapp.

Lena h :jag höll med den som sa att Lobela och Lena spelar lite liknande. lobelia framför Lena mest för pga av ton. Jag känner inte till deras spelstil och hur de brukar vara så där har jag bara gått på det de postat .Nu vet vi inte heller om Lobelia blev räddad eller om det var två goda uppe. Qitis kan jag fortfarande inte se som ond.

Skulle jag gissa lyan dag så säger jag Lobelia karamellen Fio.

Min dator gick sönder dag så jag har svårare att gå tillbaka och läsa på mob .Men jag försöker lösa det.

Yem röstar Lobelia.

Eftersom jag inte mindes att jag spelade med Yem i hennes första lek som hon var med i, vilket var konstigt då det känns som jag hade känt igen hennes udda spelstil. Jag gick tillbaka och skummade igenom den leken. Yem var då välsignad och jag upplevde att hon var mkt mer med i spelet och inte alls som i denna leken. Visst var det så att hon även i den leken röstade i början av dagen men vad jag kunde utläsa i den leken var det ingen som reagerade på hennes udda spelstil iallafall. Inte alls som i denna leken.
Det behöver inte betyda något överhuvudtaget men det kan innebära att hon har en annan spelstil när hon är ond och är hon är god (som dom flesta). Bara värt att notera att hon faktiskt kan vara ulv i denna leken även om det känns som om hon spelar ensam.
Mitt minne av det spelet däremot är att jag var ganska ifrågasatt ,och mitt första spel här så jag hamnade rejält i gasen tror jag.🤣

Mitt minne av det spelet däremot är att jag var ganska ifrågasatt ,och mitt första spel här så jag hamnade rejält i gasen tror jag.🤣

Haha som sagt så skummade jag bara leken men fick inte alls samma känsla som i denna leken, men som sagt så behöver det inte betyda något.

Däremot fattade jag inte varför jag jublade så när onda vann det spelet när jag var bybo🤣 Visade sig sen att jag dog tidigt och ersatte en ulv senare 😁

Däremot fattade jag inte varför jag jublade så när onda vann det spelet när jag var bybo🤣 Visade sig sen att jag dog tidigt och ersatte en ulv senare 😁
Ja minns att det fanns dubbelfio och att du lurade mig i slutet. Hoppas inte på repris på den tack!😆

När Yem lägger sin röst på Lobelia och sen har mig och karamellen i lyan så får jag extremt dåliga vibbar.

@Yem om du inte hade haft mig i lyan vem hade du haft där i stället?

Jag har som sagt läst igenom @QueenLilith s inlägg direkt efter hon blev käk imorse
Utifrån vad hon skrivit och uttryckt så tror jag mig (hyfsat) säker på att ha hittat hennes tvilling

Jag tänker mycket på att det någonstans borde finnas info ute i leken som bla @LenaH försökt säga utan att säga för mycket är min känsla.
Med det sagt tror jag inte hon haft info utan bara haft en bestämd känsla av att det finns, med tanke på de roller som brukar finnas, oavsett om
de kommer från en spion, brevbärare eller god lya

Jag hade avskrivit tex god lya från start.
Kanske finns det ändå en sådan ?
Man kan alltid hoppas och i så fall finns det några som vet om det i leken.
Lika så om det finns spioninfo ute eller paket från en brevbärare. Det torde vara några som vet om det i så fall

@fio har uttryckt sin frustration över att inga sior funnits i leken. Jag är inte så säker på att de inte funnits. Bara att det är en god som blivit siad. Inte en ond (ja jag tror att jag kan ha blivit siad ;))

Jag har helt ritat om kartan sedan imorse efter genomgång av leken.
Med några Liljeholmens 🕯 🕯 tända under tiden
Eller så är jag tvärlurad och förtjänar stekpannor :rofl:

Jag har som sagt läst igenom @QueenLilith s inlägg direkt efter hon blev käk imorse
Utifrån vad hon skrivit och uttryckt så tror jag mig (hyfsat) säker på att ha hittat hennes tvilling

Jag tänker mycket på att det någonstans borde finnas info ute i leken som bla @LenaH försökt säga utan att säga för mycket är min känsla.
Med det sagt tror jag inte hon haft info utan bara haft en bestämd känsla av att det finns, med tanke på de roller som brukar finnas, oavsett om
de kommer från en spion, brevbärare eller god lya

Jag hade avskrivit tex god lya från start.
Kanske finns det ändå en sådan ?
Man kan alltid hoppas och i så fall finns det några som vet om det i leken.
Lika så om det finns spioninfo ute eller paket från en brevbärare. Det torde vara några som vet om det i så fall

@fio har uttryckt sin frustration över att inga sior funnits i leken. Jag är inte så säker på att de inte funnits. Bara att det är en god som blivit siad. Inte en ond (ja jag tror att jag kan ha blivit siad ;))

Jag har helt ritat om kartan sedan imorse efter genomgång av leken.
Med några Liljeholmens 🕯 🕯 tända under tiden
Eller så är jag tvärlurad och förtjänar stekpannor :rofl:
Hur funkar det med en god lya när det är tvillingar med i leken?

Hur funkar det med en god lya när det är tvillingar med i leken?
Det kan jag ju inte svara på just i denna leken men det har förekommit i tidigare lekar och då får ingen Tvilling komma in i goda lyan förrän båda är döda.
Men de får dividera med sin tvilling om den lever

När Yem lägger sin röst på Lobelia och sen har mig och karamellen i lyan så får jag extremt dåliga vibbar.

@Yem om du inte hade haft mig i lyan vem hade du haft där i stället?
Menar du i kombo med Lobelia? Då är det antagligen Klara. Jag är väldigt tveksam dock och betydligt mer säker på Lobelia och Karamellen. Är det inte Lobelia så tror jag det är Lena H.

Alltså jag är helt slut. Skulle behöva gå igenom tråden igen men hinner inte nu. Jobbar så slänger in en röst redan nu. Haft så fel i senaste dl så självförtroendet är inte direkt på topp.
Karamelldrottningen röstar på Lobelia då jag hoppas verkligen att det är en ond och jag inte har fel igen. Flera som misstänker henne också så tänker att det eventuellt kan finnas info som cirkulerat i leken i det fördolda? Eller inte oavsett är hon en skummis och jag är extremt tröttis och orkar/hinner/fattar inte att gå igenom allt en vända till. Kommer någon men något annat av större intresse så kan jag ev hinna ändra min röst men blir kanske tajt med tid oavsett så
Karamelldrottningen röstar på Lobelia

Jag kom precis hem och måste äta middag men sen ska jag läsa vad ni kommit fram till idag.

Mina egna snabba tankar är väl ff hur @Klara blev god men jag får väl acceptera det?

@qitis är väl så godförklarad någon kan bli så henne har jag inte omvärderat.

Jag har hela tiden hållit @fio åt godhållet, mest pga aktiviteten, hon brukar vara mycket mer passiv som ond men jag börjar undra? Annars har jag för många goda.

@karamelldrottningen har jag liksom avskrivit för att hon spelar ganska förvirrat men alltså - hur många gånger ska hon komma undan med att spela så?
Hon lyckades som sagt lura mig totalt i en tidigare lek när jag tolkade henne som siare vilket var fel och det slutade med att jag (god) blev lynchad.

@Lobelia är sjukt anonym och bara det är ljudet samtidigt som jag vet att det är svårt att kliva in i efterhand.
Det har dock gått ett antal dagar nu så hon är en av mina starkaste kandidater.

Jag är ambivalent vad gäller @Yem - det är alltid svårt att läsa en relativt ny spelare när man mest spelar på känsla så hon är inte en toppkandidat just nu.

Nu mat!

@Klara jag har mina misstankar om hennes roll och hon är inte aktuell för lyan. Det klarnade efter förra speldygnet
@qitis överlevde en lynch och det gör att jag håller henne för god. Förutom att hon tror att jag sitter i lyan så resonerar hon klokt. Jag är en liten liten tvekan om att vi godförklarat henne på för lösa grunder, men det kanske mest är historiskt då
@fio Jag har en roll på henne men är osäker, det är flera som misstänker henne men jag vill inte rösta på henne för stunden om jag kan undvika. Misstar jag mig så har hon lurat skiten av mig men jag tror inte det.
@LenaH Antingen är hon ulv eller så har hon fios roll. Jag kan inte riktigt bestämma mig men det lutar åt lyan
@Yem -kanske är det spelstilen, men något skaver och har gjort det länge men just nu är det mest uteslutningsmetoden. Jag har för många goda.
@karamelldrottningen Jag röstade på henne igår och misstankarna kvarstår och förutom det så finns det itne riktigt plats bland det goda för karammellen heller.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar