Kaos på vägarna

Här har ett träd fallit som vi fick såga upp och tagit bort över vägen. Elen kom tillbaka en snabbsväng och under den tiden fixades vatten till alla djuren både inne och ute innan den försvann igen och nu finns vattenreserver i dunkar på gården .
Jag flög nästan omkull nyss av en kastvind, vet inte riktigt vad dom ligger på men jag brukar stå stadigt på jorden i normala fall ;)

Glasverandans skjutparti ligger delvis på gräsmattan o delvis inne i verandan, träd på vägen,och den plasttaksskivan jag la in i ladan ligger hos grannen,kraschad,dörrarna hade flugit upp o skivan ut medans jag var o handlade. Strömmen ok.

Här har ett träd fallit som vi fick såga upp och tagit bort över vägen. Elen kom tillbaka en snabbsväng och under den tiden fixades vatten till alla djuren både inne och ute innan den försvann igen och nu finns vattenreserver i dunkar på gården .
Jag flög nästan omkull nyss av en kastvind, vet inte riktigt vad dom ligger på men jag brukar stå stadigt på jorden i normala fall ;)
Kaos i tågtrafiken nu ;)

Kaos i tågtrafiken nu ;)
Jag vet! Jag hare en vän som sitter fast där som uppdaterar för varje meter hon kommer framåt typ...;) Här i stan har ett skyltfönster krossats av vinden, träd har fallit och flera trafikolyckor har inträffat. Räddningstjänsten har stängt av ganska mycket inne i stan och ute vid köpcentrumet nu. Jag ska snart försöka plocka in lite hästar :cautious:

Jag trodde det skulle bli lugnt när Helga gav sig av,men icke,hon glömde sin lillasyster kvar här,och det har ju gjort att man inte kunnat åtgärda gårdagens elände,nu börjar mitt 250m långa liggande trästaket ut mot vägen luta betänkligt,det är så mjukt och blött i marken att stolpskorna helt enkelt skär igen jorden som smör och staketet ser nu ut som lutande tornet i Pisa.
Och så lite regn på det......... toppen! Eller inte :devil::yuck:

Måste vara lite kaos i skåne nu,läste just att 6 bilar sitter fast i en snödriva i skivarps närhet.

Danskarna verkar kunna det här med plogning och saltning bättre än svenskarna, GPSen sade det skulle ta 2 timmar 8 min från Århus till Frederikshavn (180 km), Tog bara 6 min extra genom snö och blåst.

Danskarna verkar kunna det här med plogning och saltning bättre än svenskarna, GPSen sade det skulle ta 2 timmar 8 min från Århus till Frederikshavn (180 km), Tog bara 6 min extra genom snö och blåst.
Här är det alltid som en överraskning trots att vi har vinter varje år känns det som.
Även vi skulle få en släng av sleven påstår dom,här har det småsnöat hela dagen så jag har sopat trappen 3ggr.

Måste vara lite kaos i skåne nu,läste just att 6 bilar sitter fast i en snödriva i skivarps närhet.

Det beror nog på var i Skåne. På min väg från hemmet i Staffanstorp till jobbet i Malmö var det inte halt men eftersom många tycktes livrädda alternativt körde på blankslitna däck så tog det tre gånger så lång tid. Obegripligt.

Ska till vet. med jycken. dags för vaccination.
Ligger väl ngn decimeter snö på vägen fram till RV.
Motorvärmare gör just nu rent rutor och värmer bilen.
4x4 och lite jeflar anamma ser nog till att vi både kommer dit o hem ;)

Norra delen av Skaraborg är snorhal,även på vägar där det ser bra ut,det är det inte!
Och akta er för dom där typerna i stor,nya 4x4 bilarna som tror dom är störst, bäst och har företräde av den anledningen,det har dom inte! (speciellt inte när deras bil är nyare än min :devil: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar