Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Det kan ju också vara så att hon och du är ihop i lyan och det är skälet till att hon valde Aliisa istället för dig? Å andra sidan så är ju hon inte typen som drar sig för att lyncha en kollega för att ge sig ett alibi.
Eller att Q är får och inte bara ville rädda sig själv utan också ulven BSF?

Jag vet inte men den sista sidans diskussioner skaver för mig. Tycker den är märklig dvs detta som hedinn citerade. Dvs jag håller med Hedinn i hennes funderingar om cirkus och BSF och sen känns rösten på hedinn extremt lätt.

Frågan är om @LenaH skulle outa sig som får med den gamla sanningen, jag skulle nog inte gjort det i DL1 med risk för att avslöja mig.

Men alltså, nu blir jag ännu mer fundersam på er. Speciellt cirkus brukar ju vara väldigt försiktig med att skriva ut teorier om potentiellt viktiga roller, men nu skrivs det ohämmat ut att qitis antagligen är ond eller har en viktig roll. Det är väl inte en garanti att ulvarna hade tänkt den tanken? Om qitis nu är god har ni ju serverat en sannolik specialroll på ett silverfat till dem?

Du har rätt. Tänkte inte då långt. :o

Lägger en röst nu, för säkerhets skull. Ska sova en sväng nu.

Blacksmithfarm röstar på hedinn

för jag tänker att LenaH s röst kan vara en vinkning från fåret.

Nä, det kan ju bero på vilken roll man har. Samtidigt vill jag minnas att qitis kan göra annorlunda bara för att vilseleda, typ rädda sig fast hon är bybo eller så.

Jo, förstår att.du tänker så. Jag vet ju att det inte stämmer.

Ja, precis, så kan det ju också vara.
Varför skulle det vara att vilseleda, att rädda sig själv om man är bybo? Det händer ofta.

Jag vet inte men den sista sidans diskussioner skaver för mig. Tycker den är märklig dvs detta som hedinn citerade. Dvs jag håller med Hedinn i hennes funderingar om cirkus och BSF och sen känns rösten på hedinn extremt lätt.

Frågan är om @LenaH skulle outa sig som får med den gamla sanningen, jag skulle nog inte gjort det i DL1 med risk för att avslöja mig.
Jag tyckte också det kändes som en väldigt enkel röst, men jag är väl lite extra partisk i frågan också. :p Men då var det kanske inte en helt obefogad tanke från min sida i alla fall.

Men det skrivs väl inget om vilken roll? Ulvarna lär ju själva fatta att Q (om hon inte ingår i lyan) kan ha räddat sig för att hon har en ond eller god specialroll. Sen när det gäller just Q kan hon ju ha gjort så bara för att ulvarna ska tro att hon har en specialroll.
Nja, det är väl ingen garanti? Jag tänkte aldrig tanken förrän det skrevs ut, för mig hade det kunnat gjorts oavsett roll. Därför blir jag lite fundersam när man så lättvindigt skriver ut att qitis bör vara ond eller ha en specialroll för att hon räddade sig själv. Som sagt tycker jag att i alla fall cirkus brukar vara extremt försiktig med sånt.

BM kan ha lagt en extraröst igår (inte troligt väl?). Så spioninfon som finns är vem lärling 2 skyddade och röstfifflaren röstade på. Röstfifflaren bör ju ha försökt visa sig i spioninfon, så troligtvis fick lärling 2 raden om vem röstfifflaren röstade på. Alternativt tvärtom, att röstfifflaren fick vem som skyddades men det känns mer riskabelt. Hur som helst, de borde vara de enda goda som kunnat hitta varandra. Är ju inte mycket info i omlopp :arghh:.
Hur ofta händer det egentligen? Tycker det ofta skrivs om men minns knappt att det händer. Med tanke på hur vanlig den teorin är borde ju folk vara rädda för att göra så nu. Sen om nån annan hinner posta precis innan så har man just lagt en tredjeröst istället, hur ska ulvarna då veta vem som är fåret?

Nej precis, tror inte heller på de gamla sanningarna i detta fallet. Nej det finns ju inte så mkt info ute i leken tyvärr.

Fast det var ju inte den enda Niyama diskuterade? Det misstänkta var ju inte att Vira följde en god, utan att hon följde någon - som hon omöjligt kunde veta roll på DL1. Det tycker jag också är vanskligt, och jag tror inte att Niyama hade reagerat om inte Vira uttryckligen skrivit ”jag väljer att följa Niyama”. Rent krasst hade det kunnat vara en ulv som försökte se ut som ett får för att få en god Niyama misstänkt, så jag har full förståelse för Niyamas fundering där.

Undrar fortfarande vad du tänker en ulv skulle tjäna på att misstänka en som hen vet ska käkas och som kommer visa sig god? Alltså, varför tänker du att en ulv medvetet skulle göra en sån grej?
Varför menar du att en ulv skulle försöka signalera att denne är får? Det låter lite långsökt i mina öron att sticka ut på det viset. Sen är det DL1 och då kan det ju vara fåret man försöker peka ut som ond. Det låter mer som man lägger upp det för att bli misstänkt i så fall genom att bete sig skumt.

Varför menar du att en ulv skulle försöka signalera att denne är får? Det låter lite långsökt i mina öron att sticka ut på det viset. Sen är det DL1 och då kan det ju vara fåret man försöker peka ut som ond. Det låter mer som man lägger upp det för att bli misstänkt i så fall genom att bete sig skumt.
Det skrev jag inte, jag skrev att det rent krasst skulle kunna vara så. Min poäng var att jag förstår att Niyama tyckte det var vanskligt att i DL1 uttryckligen följa någon på det sättet.

Nja, det är väl ingen garanti? Jag tänkte aldrig tanken förrän det skrevs ut, för mig hade det kunnat gjorts oavsett roll. Därför blir jag lite fundersam när man så lättvindigt skriver ut att qitis bör vara ond eller ha en specialroll för att hon räddade sig själv. Som sagt tycker jag att i alla fall cirkus brukar vara extremt försiktig med sånt.
Jag tyckte det var så självklart att jag aldrig hade funderat på om det var lämpligt att skriva ut.

Det är flera som skrivit att det är skumt att godförklara sig själv och jag fattar inte det, alla låtsas ju vara goda? Det blir ju inte mycket till lek annars. Det är inte ulvigt att följa en god, men att dag 1 göra det med den motiveringen tyckte jag var skumt. Ja, precis som jag skrev (se nedan) så lynchar ofta goda andra goda.
Nja vissa är faktiskt goda ;) men jag håller med, alla skriver utifrån att de själva är goda oavsett roll.

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

Aliisa
var Rudolf

Vira var tomtenisse (bybo)

Lägger en röst nu, för säkerhets skull. Ska sova en sväng nu.

Blacksmithfarm röstar på hedinn

för jag tänker att LenaH s röst kan vara en vinkning från fåret.
Alltså, du gör ju en jäkla godförklaring av dig själv nu. Vilket kan vara väldigt skumt. Eller inte.

Hur ofta händer det egentligen? Tycker det ofta skrivs om men minns knappt att det händer. Med tanke på hur vanlig den teorin är borde ju folk vara rädda för att göra så nu. Sen om nån annan hinner posta precis innan så har man just lagt en tredjeröst istället, hur ska ulvarna då veta vem som är fåret?
Tycker du har en bra poäng, men så tätt i tid mellan rösterna tycker jag inte det var.
19.47 röstar du själv på snurrfian
19.48 röstar goda aliisa på qitis
19.56 ändrar du röst till aliisa
19.57 röstar idahoe på snurrfian
21.21 röstar snurrfian på lobelia
21.22 röstar LenaH på bsf

Lär komma tillbaka och försöka få ner mina tankar om det mer.

Är det enbart pga att jag röstade på dig igår som gör att du misstänker mig/LenaH mer än Niyama/Idahoe i det skedet, eller finns det något annat misstänkt du ser hos mig?
Ja, egentligen är det nog det. Tänkte att niyama s förändring sticker ut väl mkt, men idahoe kan ju ha missat den...

Vet att jag har gjort det som får. Vet att jag tittar efter det som ulv, men du har en poäng, det har väl blivit en grej man aktar sig för kanske. Men kanske vågar man just där för?

Varför skulle det vara att vilseleda, att rädda sig själv om man är bybo? Det händer ofta.
Om hon var bybo och ville få d att verka som att hon har en viktig roll. Minns när hon var en roll som vann på att lynchas och lyckades med det första DL (tror jag?) Eller var det att bli käkad?
Men jag övettänker kanske.

Om hon var bybo och ville få d att verka som att hon har en viktig roll. Minns när hon var en roll som vann på att lynchas och lyckades med det första DL (tror jag?) Eller var det att bli käkad?
Men jag övettänker kanske.
Fast hon har historiskt vis gjort lite hur som så det måste vara folk som inte spelat med henne så värst mycket i lyan om det ska ha någon som helst chans att lyckas. Och sen blir det konstigt att försöka förvirra lyan och få dem att tro att man har en viktig roll fast man är bybo och samtidigt riskera att en annan god roll blir lynchad i stället. Om man nu vill offra sig kanske man ska göra det direkt i så fall. Jag menar inte att alla gör det eller jag ens tror Q skulle göra det här, men om man ändå spelar för att offra sig för en med en viktigare roll så känns det bakvänt.

Var tvungen att byta blöja och amma, därav avslutade jag förra inlägget för. Fortsätter dör jag slutade, dvs med uppräkning av de som röstade med kort tid emellan.

Tycker du har en bra poäng, men så tätt i tid mellan rösterna tycker jag inte det var.
19.47 röstar du själv på snurrfian
19.48 röstar goda aliisa på qitis
19.56 ändrar du röst till aliisa
19.57 röstar idahoe på snurrfian
21.21 röstar snurrfian på lobelia
21.22 röstar LenaH på bsf
Det var tätt mellan dessa röster, varav en är @Niyama 's ändring till en vi vet var god.
Att ändra röst i dl1 tycker jag är...skumt. En anledning skulle vara om hon ville ändra för att inte rösta på en ulvkollega.

Just nu skaver @Blacksmithfarm mest med sin egen godförklaring. Skulle en ulv sticka ut så? Vet inte. Det talas ofta om att en lya inte gör si eller så.
Tycker i nuläget det känns som bsf vill sprida misstankar mot @Hedinn . De enda som känner till andra spelare är i nuläget fåren och ulvarna, då Rudolf ju försvann i första lynchen.

Med den motivering: hemlig röstar på Blacksmithfarm

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar