Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Håller med, men vill också lägga till att det beror lite på situation. Nu hade inte qitis flest röster, utan riskerade lottning, och då är det i mina ögon mer uppseendeväckande att ändra, åtminstone DL1. Däremot vet jag väl inte om jag tycker det är sällan en bybo försöker rädda sig själv?
Alltså tja, visst kan man försöka rädda sig som bybo men för det mesta är man ju rädd för att en viktig god roll är det man är uppe emot. Nu var det ju dessutom så. Det finns visserligen flera viktiga goda roller i denna lek.

Undrar fortfarande vad du tänker en ulv skulle tjäna på att misstänka en som hen vet ska käkas och som kommer visa sig god? Alltså, varför tänker du att en ulv medvetet skulle göra en sån grej?

Varför inte ;)

Jag funderar lite i banorna på varför de åt just Vira som ändå kunde verka lite misstänkt iom rösten på Aliisa. Det kanske helt är för att de andra som röstade på Aliisa inte heller är ulvar men man tycker att nån som lynchade en god i DL1 rimligen borde vara ulv och då borde Niyama och qitis kunna vara hyffsat lättlynchade?

Jag har nu läst ikapp och ska försöka bidra med mina tankar om det hela
åter kommer när jag hunnit formulera dem :)

Varför inte ;)

Jag funderar lite i banorna på varför de åt just Vira som ändå kunde verka lite misstänkt iom rösten på Aliisa. Det kanske helt är för att de andra som röstade på Aliisa inte heller är ulvar men man tycker att nån som lynchade en god i DL1 rimligen borde vara ulv och då borde Niyama och qitis kunna vara hyffsat lättlynchade?
Oj lättlynchade minsann:idea: Det var verkligen .... lite ulvigt skrivet! :pMen du kanske menade tvärtom- att det blir tacksamt att misstänka mig och @Niyama? :)

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

Aliisa
var Rudolf

Vira var tomtenisse (bybo)

Angående röstningen igår

Mina tankar om detta utifrån den gamla "sanningen" att ett får röstar efter första ulvens röst så är den enda kandidaten där @LenaH som i så fall skulle följt @Hedinns röst på @Blacksmithfarm
@Idahoe är lite misstänkt att kunna var får också då hon la en andra röst ( tror jag hon trodde hon la iaf iom att @Niyama ändrade röst precis innan) på Snurrfian

Aliisa var besvisligen inte får- det vet vi alla då hennes roll blev känd efter lynchningen så hennes andra röst på mig hade ju inget att göra med att ett får följer en ulv Därmed inte sagt att jag friskriver @hemlig att var ulv - hon röstade ju på mig om inte annat :meh:

Ja jag ville rädda mig själv igår från att lynchas - det skrev jag klart och tydligt så det kan ju inte undgått någon

Jag är frustrerad över att ingen sia kunde göras inatt då Aliisa som hade möjligheten att göra en tyvärr via min försorg ( tror jag iaf) åkte igår :crazy:

Alltså tja, visst kan man försöka rädda sig som bybo men för det mesta är man ju rädd för att en viktig god roll är det man är uppe emot. Nu var det ju dessutom så. Det finns visserligen flera viktiga goda roller i denna lek.
Jag säger inte att det är optimalt, jag säger bara att jag inte vet om jag tycker det är ovanligt att en bybo försöker rädda sig själv.

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18 blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa

Aliisa
var Rudolf

Vira var tomtenisse (bybo)
Hmm... känner mig ringrostig försöker tänka...

Q räddade sig. Det måste inte betyda att.hon har en viktig god roll, hon kan vara ond oxå. Kanske ändå mindre troligt bybo. Hon kanske hade offrat sig som bybo och satsat på att skicka info från spöksidan...

Kanske käkade de vira för att de hoppades att niyama eller q skulle få misstankar på sig? Eller så sitter ngn av dem i lyan.

Cirkus lägger en sen uddaröst, det är ju bara DL 1, men ja... ulvarna har ju fördelen att veta om varandra, även om de inte känner till fåret. Vart var jag på väg... att en sen uddaröst dom inte påverkar resultatet känns ... lätt?

Nästa tanke. Ibland vinkar fåret genom att följa en ulv röst. LenaH lägger en andraröst på mig, Hedinns på den första.

Vira vet vi var god, och qitis hade redan röstat på cirkus, ändrade dör att rädda sig.

Idahoe på en röst på snurrfian, men niyama hade redan ändrat sin röst från snurrfian till aliisa då, fast bara en minut innan.

Så hedinn och niyama är enligt den teorin möjliga ulvar. Idahoe och LenaH möjliga får.

Varför inte ;)

Nä, alltså säger inte att en ulv inte skulle göra så. Jag ser bara inte vad som gör det skumt. För mig är det mer av ett neutralt scenario, och om det lutar åt nåt håll skulle väl snarare en ulv undvika den uppmärksamheten. Men Snurrfian verkade ju se det som ganska misstänkt och jag ser helt enkelt inte vad en ulv skulle tjäna på den taktiken.

Q räddade sig. Det måste inte betyda att.hon har en viktig god roll, hon kan vara ond oxå. Kanske ändå mindre troligt bybo. Hon kanske hade offrat sig som bybo och satsat på att skicka info från spöksidan...
Men alltså, nu blir jag ännu mer fundersam på er. Speciellt cirkus brukar ju vara väldigt försiktig med att skriva ut teorier om potentiellt viktiga roller, men nu skrivs det ohämmat ut att qitis antagligen är ond eller har en viktig roll. Det är väl inte en garanti att ulvarna hade tänkt den tanken? Om qitis nu är god har ni ju serverat en sannolik specialroll på ett silverfat till dem?

Men alltså, nu blir jag ännu mer fundersam på er. Speciellt cirkus brukar ju vara väldigt försiktig med att skriva ut teorier om potentiellt viktiga roller, men nu skrivs det ohämmat ut att qitis antagligen är ond eller har en viktig roll. Det är väl inte en garanti att ulvarna hade tänkt den tanken? Om qitis nu är god har ni ju serverat en sannolik specialroll på ett silverfat till dem?
Du har rätt. Tänkte inte då långt. :o

Kanske käkade de vira för att de hoppades att niyama eller q skulle få misstankar på sig? Eller så sitter ngn av dem i lyan.

Cirkus lägger en sen uddaröst, det är ju bara DL 1, men ja... ulvarna har ju fördelen att veta om varandra, även om de inte känner till fåret. Vart var jag på väg... att en sen uddaröst dom inte påverkar resultatet känns ... lätt?

Nästa tanke. Ibland vinkar fåret genom att följa en ulv röst. LenaH lägger en andraröst på mig, Hedinns på den första.

Vira vet vi var god, och qitis hade redan röstat på cirkus, ändrade dör att rädda sig.

Idahoe på en röst på snurrfian, men niyama hade redan ändrat sin röst från snurrfian till aliisa då, fast bara en minut innan.

Så hedinn och niyama är enligt den teorin möjliga ulvar. Idahoe och LenaH möjliga får.

Lägger en röst nu, för säkerhets skull. Ska sova en sväng nu.

Blacksmithfarm röstar på hedinn

för jag tänker att LenaH s röst kan vara en vinkning från fåret.

Hur tänker du idag då när det visade sig att Vira var god? Som det ser ut just nu skulle du kunna vara ulv som visste att ni tänkte käka Vira men passar på att misstänka henne lite innan och samtidigt passa på att godförklara dig själv?
Att jag hade fel? :confused: Vad mer ska jag tänka om det?

Lägger en röst nu, för säkerhets skull. Ska sova en sväng nu.

Blacksmithfarm röstar på hedinn

för jag tänker att LenaH s röst kan vara en vinkning från fåret.
Är det enbart pga att jag röstade på dig igår som gör att du misstänker mig/LenaH mer än Niyama/Idahoe i det skedet, eller finns det något annat misstänkt du ser hos mig?

@Niyama som tydligt godförklarar sig själv och tycker att det verkar ulvigt att följa en god som röstar. Det är ju extremt vanligt att goda röstar ut goda, det är väl snarast mot slutet som ulvarna brukar vara mer aggressiva och rösta ut goda.
Det är flera som skrivit att det är skumt att godförklara sig själv och jag fattar inte det, alla låtsas ju vara goda? Det blir ju inte mycket till lek annars. Det är inte ulvigt att följa en god, men att dag 1 göra det med den motiveringen tyckte jag var skumt. Ja, precis som jag skrev (se nedan) så lynchar ofta goda andra goda.
Det här tycker jag skaver. Jag förstår att man kan vilja följa en man får en god känsla av, men det är dag 1 - goda lynchar ofta goda då. Nu hade ju Vira en motivering till så det var ju inte bara att följa mig, men jag blir ändå nojig att det är en ond som följer en god mot en god.

Men det skrivs väl inget om vilken roll? Ulvarna lär ju själva fatta att Q (om hon inte ingår i lyan) kan ha räddat sig för att hon har en ond eller god specialroll. Sen när det gäller just Q kan hon ju ha gjort så bara för att ulvarna ska tro att hon har en specialroll.

Hur ofta händer det egentligen? Tycker det ofta skrivs om men minns knappt att det händer. Med tanke på hur vanlig den teorin är borde ju folk vara rädda för att göra så nu. Sen om nån annan hinner posta precis innan så har man just lagt en tredjeröst istället, hur ska ulvarna då veta vem som är fåret?

Hmm inte jättevanligt att någon får 3 röster på sig vid första DL 🤔

Det var 3 st som hade två röster var innan @qitis valde att ändra röst för att rädda sig själv. Varför då är frågan? En viktigare roll eller en ond är frågan!
Varför Aliisa och inte BSF?
Qitis brukar väl rädda sig själv oavsett roll, personligen så gör jag det oftast om jag kan och jag inte misstänker att den jag står mot har en viktig roll.

Varför måste hon ha en viktig roll eller vara ond?

BM kan ha lagt en extraröst igår (inte troligt väl?). Så spioninfon som finns är vem lärling 2 skyddade och röstfifflaren röstade på. Röstfifflaren bör ju ha försökt visa sig i spioninfon, så troligtvis fick lärling 2 raden om vem röstfifflaren röstade på. Alternativt tvärtom, att röstfifflaren fick vem som skyddades men det känns mer riskabelt. Hur som helst, de borde vara de enda goda som kunnat hitta varandra. Är ju inte mycket info i omlopp :arghh:.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar