Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Sen in och ser med glädje att det redan röstats rätt flitigt. :)

@fio s förstaröst är väl som förstaröster brukar vara - svag men möjligtvis störs jag av att hon motiverar det med att @hemlig är får, vi vill väl hellre ha ut ulvar? Fast hellre ett får än en god förstås.

@Hedinn s röst på BSF är ju lite mer (skojigt!) underbyggd men jag är högst tveksam till vinkning mha inläggsreaktion, jag lägger inte så stor vikt vid sådana alls.

@qitis röst på @cirkus är ju superkass :rofl: , pappa/mamma-grejen känns mest som en spontanreaktion.

hemligs röst på qitis är ju också superkass :rofl: för på nåt sätt måste man ju få svara på obligatoriska frågan om gemenskap utan att vara får! :D

@Aliisa s röst på q är ju också svag och med rätt bristfällig motivering vilket gör att jag förstår @Niyama s röst på Aliisa även om den inte direkt påvisar varför Aliisa skulle vara ulv.

@Idahoe faller in under superkass också eftersom Snurris svarat på fråganmen hon är ju inte ensam idag direkt.

@Blacksmithfarm röstar på Niyama med anledning av att hon pratar vinkningar fast Niyama själv tagit upp att hon gjorde det och inte bara @Lobelia som @Snurrfian tog upp tidigare så jag tycker den faller rätt platt där.

@Vira kommer med rätt matnyttigt i sitt röstinlägg och jag kan inte annat än hålla med förutom då att Niyama på något sätt skulle vara god för att hon ändrade röst för det är nåt Niyama gör lite närsom. :D
Däremot vete fåglarna om en ond skulle sticka ut så mycket dl1 som att lägga en tredjeröst så för tillfället lägger jag Vira åt sidan.

Shit, så här ambitiös brukar jag inte vara DL1!! :rofl:
Ambitiös? Du har ju i princip sågat allas röster. :rofl:

Lobelia röstar på Vira. Vira verkar mer intresserad av att hitta någon lämplig att rösta på som inte har fel antal röster än att hitta ondingar. Det är väldigt mycket om röstningen här och mycket lite om vilka svagheter som finns i motiveringarna.
:cautious: Jag hänger inte riktigt med? För att @Vira inte är så pass säker på att qitis är ond att hon lägger en tredje röst i dl 1? Det känns som en ganska normal dl 1 röst?

@Vira kommer med rätt matnyttigt i sitt röstinlägg och jag kan inte annat än hålla med förutom då att Niyama på något sätt skulle vara god för att hon ändrade röst för det är nåt Niyama gör lite närsom. :D
Däremot vete fåglarna om en ond skulle sticka ut så mycket dl1 som att lägga en tredjeröst så för tillfället lägger jag Vira åt sidan.
Äsch, nu ser jag ju att Vira la en andra- och inte en tredjeröst. Jag blandade ihop med att hon själv var inne på att lägga en tredjeröst på q.

Lobelia röstar på Vira. Vira verkar mer intresserad av att hitta någon lämplig att rösta på som inte har fel antal röster än att hitta ondingar. Det är väldigt mycket om röstningen här och mycket lite om vilka svagheter som finns i motiveringarna.
Oj, vilken tolkning. Jag tycker att ett av de bättre sätten att hitta ondingar på är just mönster i röstningen. Väldigt många motiveringar är ju rätt kassa så här första dagen, så då kan det vara minst lika intressant att fundera över ex en andraröst med en dålig motivering fastän det finns en förstaröst med en bättre motivering.

Snurrfian röstar på Lobelia eftersom jag tycker att hennes röst på Vira var väldigt skum, det känns rätt naturligt att ingen är säker nog i första dl att lägga en tredje röst.

Äsch, jag vill gärna rösta på Heddan för det där med inläggsreaktion men egentligen tycker jag @Blacksmithfarm s röst på Niyama är skummare just för att den grundar sig på att Niyama pratat vinkningar när det var Niyama själv som belyste att hon gjorde det. Lite för långsökt för mig.

LenaH röstar på Blacksmithfarm

Oj, vilken tolkning. Jag tycker att ett av de bättre sätten att hitta ondingar på är just mönster i röstningen. Väldigt många motiveringar är ju rätt kassa så här första dagen, så då kan det vara minst lika intressant att fundera över ex en andraröst med en dålig motivering fastän det finns en förstaröst med en bättre motivering.
Jag håller med i viss mån, jag kollar noga när jag sett utfallet. Om den så åker är ond eller god och eventuella röständringar. Här upplevde jag att du var mer intresserad av antalet röster på respektive för att hitta någon som hade lagom många och ulvletandet var underordnat.

Men ja det är förstadagsröster så ingen har särskilt mycket att gå på.

KLockan 21:19 kom jag på att jag leker ulvlek. Jag har varit fullt upptagen med att umgås med min unge som jag inte sett sen i november

Jag har snabbläst igenom alla inlägg sen dess och känner väl att qitis röst på mig är kass - och ja det var en spontan grej att jag faktiskt inte är pappan.

Jag tänker lite sådär att - den som nämdet den klämde det.

Så fio kanske är den som faktiskt letar efter pappan i hopp om att inte käka honom sen?

så i panik

cirkus röstar på fio

• Ledsen
Reactions: fio
Jag håller med i viss mån, jag kollar noga när jag sett utfallet. Om den så åker är ond eller god och eventuella röständringar. Här upplevde jag att du var mer intresserad av antalet röster på respektive för att hitta någon som hade lagom många och ulvletandet var underordnat.

Men ja det är förstadagsröster så ingen har särskilt mycket att gå på.
Hmm, ja jag kanske också ska förtydliga att jag inte hade tvekat att lägga en tredjeröst på @qitis om jag inte hade tyckt att det var lite skumt att @Aliisa kom in med en sämre motivering men andraröst. Generellt så tycker jag inte att det behöver vara lika dåligt att "hoppa på drev" som det skulle vara senare i leken i DL1, just eftersom rösterna ofta blir lite spridda pga att ingen vet något och det då är svårare för onda att styra diskret om rösterna kommer i klumpar snarare än som 1-2 per användare. Sedan är det förstås stor risk att hoppa på fel spår, men tja, vad jag minns från när jag spelade senast var det bättre som god att "våga vara med" och avgöra mer, för mitt "jag har inte en susning" är bättre än ulvarnas onda röster. Men ja, det kräver ju att man inte blir misstänksam mot det "drev" man överväger att hoppa på.

Jag tog mig lite moderator-friheter och la till Vira i deltagarlistan i första inlägget. För att jag inte fattade hur det kunde ligga 12 röster och ändå saknas en när vi bara var 12 deltagare. Nu behöver ingen annan riskera att utstå samma förvirring. :D
Tack :love:
Hade faktiskt tänkt att be dig om det, men du läste mina tankar :)

Röstlista Dag DL1
16.53 fio röstar på hemlig
19.02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19.47 Niyama röstar på Snurrfian
1948 Aliisa röstar på qitis
1956 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.56 Idahoe röstar på Snurrfian
20.19 Blacksmithfarm röstar på Niyama
21.06 Vira röstar på Aliisa
21.13 Lobelia röstar på Vira
21.21 Snurrfian röstar på Lobelia
21.23 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.28 cirkus röstar på fio
21.30 qitis ändrar röst till Aliisa

Tomtens team jobbar stenhårt. Det är inte lätt att leta reda på alla hundra tusentals barn på en så kort tid. Men vad finns det för alternativ? Vi kan väl inte avsluta ett sånt här skit-år med att barnen blir utan julklappar också? Nej. Det går inte!

Tomten tar sin släde och åker iväg. Han måste göra några ärenden i hopp om att rädda julen. Medan tomten uträttade sina ärenden och släden och renarna stod parkerade kom det en tjuv. Olyckligtvis stal tjuven Rudolf med röda mulen.

Aliisa var Rudolf med röda mulen (lärling 1)

NattDL kl 9.30 imorgon!

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18? blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa
hemlig 1
blacksmithfarm 2
qitis 2
Aliisa 3
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1
Lobelia 1
fio 1

Asch - LL hann före

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 564
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar