Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Var inte niyama först.med att prata vinkningar? Jag tänker att hon kanske genom att ta upp ämnet försöker signalera hon är får.och inte bör käkas. Men tänker att det inte nödvändigtvis behöver betyda att qitis är ulv. Att ta upp ämnet är.nog för att vinka liksom...

Därför:

Blacksmithfarm röstar på niyama

Jag tänker rösta nu, eftersom det snart är På Spåret och sen har jag kvällsfodringen vilken nog inte hinner klart innan DL. Dag ett så inte jättemycket att gå på direkt.

Ovanstående från Snurr tycker jag kan ses som märkligt, vilket jag skrev och frågade henne om.
Som jag förstod det började Niyama och Q diskutera hintar, sen kom jag in i den diskussionen och slutligen Lobelia. Varför då misstänka just henne och inte nån av oss andra som ju var före?
Är det en ond som slarvar med att sprida lite lagom misstankar för att hon vet facit vilka som är onda?

Idahoe röstar på Snurrfian
:cautious: Så för att jag inte har hunnit in och svarat på din fråga så är jag skum? Jag har svarat på frågan en gång nu ändrar det din röst?

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18? blacksmithfarm röstar på niyama

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 2
Aliisa 1
Snurrfian 1
Niyama 1

Screenshot_20201218-202309_Chrome.webp

Såhär får man fram så man kan ta bort citat.

Det blir lite hoppigt, lätt att man råkar klicka in på en annan tråd om det inte hinner ladda klart bara...

Jag blir väldigt fundersam på varför @Blacksmithfarm inte reagerar på rösten från @Hedinn ? Rösten har poänger trots att det är tidigt i leken. Med tanke på att BSF inte reagerar så skulle det kunna vara så att Hedinn sitter i samma lya och de försöker skapa ett alibi åt varandra. Sen är det klart att man kanske inte som jag ska reagerar på röster som faller på en själv men det känns ändå en aning skumt.

Måste rösta nu för att vara säker på att jag inte missar, så tar en sak jag reagerade på. Verkar som en godförklaring, och sådana är väl lite skumma.

Aliisa röstar på qitis
Funderar lite på det här - var inte @qitis röstmotivering på @cirkus skummare än den här eventuella godförklaringen som jag inte reagerade på alls? Alltså, jag förstår rösten på ett sätt (för jag reagerade lite på rösten på @cirkus , men motiveringen?

Något jag noterat är att de två citerade inläggen är gillade av hemlig, inget annat inlägg med svar på frågan, trots att det fanns de med liknande innehåll (nån skrattreaktion på nåt, men det ser jag som annorlunda). Det gör ju att jag funderar på om det är ett får som försöker visa sig lite mer diskret.

Kan såklart vara slump, men det är det bästa jag har att gå på, och vill lägga en säkerhetsröst. I och med att fåret är mindre farligt än ulvarna så ser jag i det här scenariot BSF och cirkus som potentiella ulvar.

Hedinn röstar på Blacksmithfarm

Jag blir väldigt fundersam på varför @Blacksmithfarm inte reagerar på rösten från @Hedinn ? Rösten har poänger trots att det är tidigt i leken. Med tanke på att BSF inte reagerar så skulle det kunna vara så att Hedinn sitter i samma lya och de försöker skapa ett alibi åt varandra. Sen är det klart att man kanske inte som jag ska reagerar på röster som faller på en själv men det känns ändå en aning skumt.
Well, jag glömde det. 🙈 blev lite stressad eftersom jag somnat pga nattjobb och kände att klockan gått... och ville rösta ifall jag skulle somna om.

Men för att bemöta det så. Jag kommer inte ihåg om reaktioner på inlägg har varit ett vanligt sätt att använda? Känns lite knivigt , iom att de kan plockas bort i efterhand. Rösten känns som en förstadagsröst, vet inte vad jag skantro om den.

Men tycker det känns långsökt att som får använda inläggsreakrioner för att vinka till lyan.

Well, jag glömde det. 🙈 blev lite stressad eftersom jag somnat pga nattjobb och kände att klockan gått... och ville rösta ifall jag skulle somna om.

Men för att bemöta det så. Jag kommer inte ihåg om reaktioner på inlägg har varit ett vanligt sätt att använda? Känns lite knivigt , iom att de kan plockas bort i efterhand. Rösten känns som en förstadagsröst, vet inte vad jag skantro om den.

Men tycker det känns långsökt att som får använda inläggsreakrioner för att vinka till lyan.
Nej jag kan nog hålla med om att det blir jobbigt om även inläggsreaktioner ska tas i beräkningarna, jag kan nog inte hålla reda på dem. :laugh: Ja det är lätt att glömma men det gjorde mig fundersam.

Funderar fram och tillbaka. Å ena sidan är jag lockad att rösta på @qitis , för att jag som sagt tycker att det var en väldigt svag röstmotivering. Å andra sidan blir jag lite misstänksam på @Aliisa s andraröst som kommer med en i mitt tycke lika svag motivering, och det gör mig lite tveksam till att lägga tredjerösten här.

Vidare funderar jag över att @Idahoe nog trodde att hen lade en andraröst på @Snurrfian i och med att @Niyama ändrade sin röst samtidigt. Behöver förstås inte vara fel, men jag tyckte inte att motiveringen var så stark där heller.

Å tredje sidan vet jag inte hur mycket onda styr omröstningen tidigt - det brukar ju vara smidigt som ond att bara hålla sig i bakgrunden om goda ändå skulle råka rösta på varandra mest, och på sin höjd komma in och rädda på slutet.

Jag landar faktiskt i att följa @Niyama och misstänka @Aliisa , av två skäl. Dels ovanstående, den svaga andrarösten med konstig motivering, och dels att jag tycker att det är rätt o-ulvigt av @Niyama att ändra sin röst i det här skedet och på det här sättet (dvs från enda rösten på en till enda rösten på en annan). En ulv borde vara mindre angelägen att hitta rätt med sin röst. OBS att jag inte är det minsta säker på @Niyama s eventuella godhet, inte mer säker än man kan vara på något dag 1, men jag röstar hellre med en som jag har lite mer tro på som god.

Vira röstar på Aliisa

Sen in och ser med glädje att det redan röstats rätt flitigt. :)

@fio s förstaröst är väl som förstaröster brukar vara - svag men möjligtvis störs jag av att hon motiverar det med att @hemlig är får, vi vill väl hellre ha ut ulvar? Fast hellre ett får än en god förstås.

@Hedinn s röst på BSF är ju lite mer (skojigt!) underbyggd men jag är högst tveksam till vinkning mha inläggsreaktion, jag lägger inte så stor vikt vid sådana alls.

@qitis röst på @cirkus är ju superkass :rofl: , pappa/mamma-grejen känns mest som en spontanreaktion.

hemligs röst på qitis är ju också superkass :rofl: för på nåt sätt måste man ju få svara på obligatoriska frågan om gemenskap utan att vara får! :D

@Aliisa s röst på q är ju också svag och med rätt bristfällig motivering vilket gör att jag förstår @Niyama s röst på Aliisa även om den inte direkt påvisar varför Aliisa skulle vara ulv.

@Idahoe faller in under superkass också eftersom Snurris svarat på fråganmen hon är ju inte ensam idag direkt.

@Blacksmithfarm röstar på Niyama med anledning av att hon pratar vinkningar fast Niyama själv tagit upp att hon gjorde det och inte bara @Lobelia som @Snurrfian tog upp tidigare så jag tycker den faller rätt platt där.

@Vira kommer med rätt matnyttigt i sitt röstinlägg och jag kan inte annat än hålla med förutom då att Niyama på något sätt skulle vara god för att hon ändrade röst för det är nåt Niyama gör lite närsom. :D
Däremot vete fåglarna om en ond skulle sticka ut så mycket dl1 som att lägga en tredjeröst så för tillfället lägger jag Vira åt sidan.

Shit, så här ambitiös brukar jag inte vara DL1!! :rofl:

Funderar fram och tillbaka. Å ena sidan är jag lockad att rösta på @qitis , för att jag som sagt tycker att det var en väldigt svag röstmotivering. Å andra sidan blir jag lite misstänksam på @Aliisa s andraröst som kommer med en i mitt tycke lika svag motivering, och det gör mig lite tveksam till att lägga tredjerösten här.

Vidare funderar jag över att @Idahoe nog trodde att hen lade en andraröst på @Snurrfian i och med att @Niyama ändrade sin röst samtidigt. Behöver förstås inte vara fel, men jag tyckte inte att motiveringen var så stark där heller.
Jag har förträngt att @Idahoe egentligen la en andra röst på mig med väldigt vag motivering och samma sak med @Aliisa fast mot @qitis. Jag håller mig om att det är skumma röster båda två och att dessutom lägga en andra röst ganska tidigt på kvällen. Sen kan vara att de inte kan hänga kvar längre och därför var tvingade att lägga en röst tidigt. Men samtidigt varför sticka ut och göra en andra röst så tidigt med så pass svaga motiveringar?
Men jag är tveksam till att lägga en tredje röst på Aliisa utan att hen har fått en chans att försvara sig och det känns rätt dumt att lägga en "hämndröst" på Idahoe.

Å tredje sidan vet jag inte hur mycket onda styr omröstningen tidigt - det brukar ju vara smidigt som ond att bara hålla sig i bakgrunden om goda ändå skulle råka rösta på varandra mest, och på sin höjd komma in och rädda på slutet.

Jag landar faktiskt i att följa @Niyama och misstänka @Aliisa , av två skäl. Dels ovanstående, den svaga andrarösten med konstig motivering, och dels att jag tycker att det är rätt o-ulvigt av @Niyama att ändra sin röst i det här skedet och på det här sättet (dvs från enda rösten på en till enda rösten på en annan). En ulv borde vara mindre angelägen att hitta rätt med sin röst. OBS att jag inte är det minsta säker på @Niyama s eventuella godhet, inte mer säker än man kan vara på något dag 1, men jag röstar hellre med en som jag har lite mer tro på som god.

Vira röstar på Aliisa
Lobelia röstar på Vira. Vira verkar mer intresserad av att hitta någon lämplig att rösta på som inte har fel antal röster än att hitta ondingar. Det är väldigt mycket om röstningen här och mycket lite om vilka svagheter som finns i motiveringarna.

Så f n velar jag mellan BSF för den i mitt tycke lite märkliga rösten på Niyama och Hedinn för en röst baserad på en inläggsreaktion om godis?? Man gillar väl allt med godis oavsett roll??

Tror inte det har varit ett dugg ovanligt att använda, men just därför kan det ju också vara mer diskret. Det är ju, precis som du säger, inget man generellt lägger märke till... Och det brukar inte jag heller göra, men just med två svar på obligatoriska frågan som inte skilde sig från någon tidigare gjorde att jag reagerade.

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18? blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 2
Aliisa 2
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1

Jag har förträngt att @Idahoe egentligen la en andra röst på mig med väldigt vag motivering och samma sak med @Aliisa fast mot @qitis. Jag håller mig om att det är skumma röster båda två och att dessutom lägga en andra röst ganska tidigt på kvällen. Sen kan vara att de inte kan hänga kvar längre och därför var tvingade att lägga en röst tidigt. Men samtidigt varför sticka ut och göra en andra röst så tidigt med så pass svaga motiveringar?
Men jag är tveksam till att lägga en tredje röst på Aliisa utan att hen har fått en chans att försvara sig och det känns rätt dumt att lägga en "hämndröst" på Idahoe.
Jag gillar när folk vågar lägga andra- och tredjeröster i DL1, jag tänker ofta att det talar till deras fördel. :)

Så f n velar jag mellan BSF för den i mitt tycke lite märkliga rösten på Niyama och Hedinn för en röst baserad på en inläggsreaktion om godis?? Man gillar väl allt med godis oavsett roll??
Ja, och just det är skumt. För hemlig gillade inte allt med godis, utan bara ett inlägg. :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 564
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar