Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Röstlista DL1

16:53 fio röstar på hemlig
19:02 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar på cirkus
19.20 hemlig röstar på qitis
19:47 Niyama röstar på Snurrfian
19:48 Aliisa röstar på qitis
19.56 Niyama ändrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar på Snurrfian
20:18? blacksmithfarm röstar på niyama
21:06 Vira röstar på Aliisa
21:13 Lobelia röstar på Vira
21:21 Snurrfian röstar på Lobelia
21:22 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:28 cirkus röstar på fio
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa
hemlig 1
blacksmithfarm 2
qitis 2
Aliisa 3
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1
Lobelia 1
fio 1

Asch - LL hann före
Tack så jättemycket ändå! :love:
Du fick ju med hur många röster varje deltagare fick också :)

Röstlista DL1

hemlig 1
blacksmithfarm 2
qitis 2
Aliisa 3
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1
Lobelia 1
fio 1

Aliisa var Rudolf

Tillbaka från kvällsfodringen. Som jag misstänkt hann jag inte innan DL.

:cautious: Så för att jag inte har hunnit in och svarat på din fråga så är jag skum? Jag har svarat på frågan en gång nu ändrar det din röst?
Nej, för att du misstänkte den siste som tagit upp om hintar istället för de som pratat om det tidigare. Nu har jag sett ditt svar, hade jag hunnit in i tid innan DL och dessutom hittat något som stack ut mer hade jag kanske ändrat mig. Jag försökte mest lägga en förstadagsröst som inte var helt OT-baserad kring julfrågan eller liknande förtäckt BoP, och då var det du som stack ut lite för mig :)

Hmm inte jättevanligt att någon får 3 röster på sig vid första DL 🤔

Det var 3 st som hade två röster var innan @qitis valde att ändra röst för att rädda sig själv. Varför då är frågan? En viktigare roll eller en ond är frågan!
Varför Aliisa och inte BSF?

Jag landar faktiskt i att följa @Niyama och misstänka @Aliisa , av två skäl. Dels ovanstående, den svaga andrarösten med konstig motivering, och dels att jag tycker att det är rätt o-ulvigt av @Niyama att ändra sin röst i det här skedet och på det här sättet (dvs från enda rösten på en till enda rösten på en annan). En ulv borde vara mindre angelägen att hitta rätt med sin röst. OBS att jag inte är det minsta säker på @Niyama s eventuella godhet, inte mer säker än man kan vara på något dag 1, men jag röstar hellre med en som jag har lite mer tro på som god.
Det här tycker jag skaver. Jag förstår att man kan vilja följa en man får en god känsla av, men det är dag 1 - goda lynchar ofta goda då. Nu hade ju Vira en motivering till så det var ju inte bara att följa mig, men jag blir ändå nojig att det är en ond som följer en god mot en god.

Det här tycker jag skaver. Jag förstår att man kan vilja följa en man får en god känsla av, men det är dag 1 - goda lynchar ofta goda då. Nu hade ju Vira en motivering till så det var ju inte bara att följa mig, men jag blir ändå nojig att det är en ond som följer en god mot en god.
Jag förstår skavkänslan, min tanke var lite att det var åtminstone 1/3 att @Aliisa var ond om du var god, men mindre chans att träffa en ond om jag lade min röst på någon som en lite mer sannolikt-ond röstat på. Och det var @Aliisa och @qitis som jag såg som mest misstänkta, även om det ärligt talat var många med svaga motiveringar som jag nästan lika gärna hade kunnat rösta på.
Men med det sagt (att jag förstår skavkänslan) så hade jag aldrig gett mig in i så här aggressiv utröstning av en god om jag hade varit ond, inte dag 1. För det är ju just det, goda brukar så bra sköta lynchningen själva, vilket jag nu hoppades kunna motverka. Vilket ju inte gick så bra, för den delen.

Okej.
Jag kommer gå och lägga mig innan DL har varit, så känner att jag vill kort å med något, så jag inte bara dyker upp ikväll...

Jag brukar ju snöa in på rösrlistor, så jag börjar där.

Röstlista DL1

hemlig 1
blacksmithfarm 2
qitis 2
Aliisa 3
Snurrfian 1
Niyama 1
Vira 1
Lobelia 1
fio 1

Aliisa var Rudolf

Aliisa fick tre röster.
Niyama ändring efter aliisas röst på qitis känns för uppseendeväckande för att vara en ulv som räddar din kollega. Det var hyffsat tidigt och lyan kunde inte vara så rädda redan? Hon ändrade.för att.hon kände att aliisa var ngt skummare än snurrfian som hon hade lagt sin första röst på.

Vira, kommer inte ihåg hennes motivering, måste gå tillbaka och kontrollera den.

Qitis ändrar för att rädda sig själv. Hon kunde rösta på mig eller aliisa för att göra det. Räddningen säger inte direkt något om hennes egen roll, snarare hade det varit konstigt om hon inte försökt med det.

Viras röstinlägg.
Funderar fram och tillbaka. Å ena sidan är jag lockad att rösta på @qitis , för att jag som sagt tycker att det var en väldigt svag röstmotivering. Å andra sidan blir jag lite misstänksam på @Aliisa s andraröst som kommer med en i mitt tycke lika svag motivering, och det gör mig lite tveksam till att lägga tredjerösten här.

Vidare funderar jag över att @Idahoe nog trodde att hen lade en andraröst på @Snurrfian i och med att @Niyama ändrade sin röst samtidigt. Behöver förstås inte vara fel, men jag tyckte inte att motiveringen var så stark där heller.

Å tredje sidan vet jag inte hur mycket onda styr omröstningen tidigt - det brukar ju vara smidigt som ond att bara hålla sig i bakgrunden om goda ändå skulle råka rösta på varandra mest, och på sin höjd komma in och rädda på slutet.

Jag landar faktiskt i att följa @Niyama och misstänka @Aliisa , av två skäl. Dels ovanstående, den svaga andrarösten med konstig motivering, och dels att jag tycker att det är rätt o-ulvigt av @Niyama att ändra sin röst i det här skedet och på det här sättet (dvs från enda rösten på en till enda rösten på en annan). En ulv borde vara mindre angelägen att hitta rätt med sin röst. OBS att jag inte är det minsta säker på @Niyama s eventuella godhet, inte mer säker än man kan vara på något dag 1, men jag röstar hellre med en som jag har lite mer tro på som god.

Vira röstar på Aliisa
Hmm, vira valde mellan aliisa och qitis, som jag läser detta. Det känns ju mindre.troligt att hon skulle sitta i lyan med qitis då. Visst, hon kan bluffa för att skapa alibi, men det känns väl ambitiöst fält DL 1, tror jag.

LenaH röstar på mig, en andraröst det med. Vilket gav qitis ett alternativ till aliisa att rädda sig med. Men qitis valde aliisa utan mer motivering än att hon ville rädda sig själv. Ont om tid för qitis, så det är ingen kritik , mer ett konstaterande att.jag inte kan dra några slutsatser.där.

Kom jag fram till något? Hmmm, nja... Möjligen att vira känns minst skum av de tre som röstade på aliisa. Kanske.

Qitis ändrar för att rädda sig själv. Hon kunde rösta på mig eller aliisa för att göra det. Räddningen säger inte direkt något om hennes egen roll, snarare hade det varit konstigt om hon inte försökt med det.
Jag säger nja, man kan välja att rädda sig själv men kanske inte i alla lägen. Som bybo mest sällan. Som viktig god roll eller ulv - oftare.

Det kan ju också vara så att hon och du är ihop i lyan och det är skälet till att hon valde Aliisa istället för dig? Å andra sidan så är ju hon inte typen som drar sig för att lyncha en kollega för att ge sig ett alibi.
LenaH röstar på mig, en andraröst det med. Vilket gav qitis ett alternativ till aliisa att rädda sig med. Men qitis valde aliisa utan mer motivering än att hon ville rädda sig själv. Ont om tid för qitis, så det är ingen kritik , mer ett konstaterande att.jag inte kan dra några slutsatser.där.
Ont om tid kanske - ja eller så bara i sista sekunden för att kunna styra till det och att ingen annan ska hinna ändra på för henne ett ofördelaktigt sätt.

Precis som alla andra år är det mycket klättrande, staplande och letande i tomteverkstaden. Den är inte byggd för produktion av julklappar till så många människor som det bor på jorden idag. För att hinna med så blir jul-säsongen längre, men trångt är det i alla fall. Det finns ju ingenstans att göra av alla julklappar fram tills julafton.

Oturen för tomteverkstaden fortsätter och tyvärr välter en hög stapel av paket över en av tomtenissarna.

Vira var tomtenisse (bybo)

Dag DL kl 21.30 ikväll!

Senast ändrad av en moderator:
Röstlista DL1

20:18 blacksmithfarm röstar på niyama

Aliisa
var Rudolf

Precis som alla andra år är det mycket klättrande, staplande och letande i tomteverkstaden. Den är inte byggd för produktion av julklappar till så många människor som det bor på jorden idag. För att hinna med så blir jul-säsongen längre, men trångt är det i alla fall. Det finns ju ingenstans att göra av alla julklappar fram tills julafton.

Oturen för tomteverkstaden fortsätter och tyvärr välter en hög stapel av paket över en av tomtenissarna.

Dag DL kl 21 ikväll!
Förlåt! Menade 21.30 🙈

Hur tänker du idag då när det visade sig att Vira var god? Som det ser ut just nu skulle du kunna vara ulv som visste att ni tänkte käka Vira men passar på att misstänka henne lite innan och samtidigt passa på att godförklara dig själv?

Hur tänker du idag då när det visade sig att Vira var god? Som det ser ut just nu skulle du kunna vara ulv som visste att ni tänkte käka Vira men passar på att misstänka henne lite innan och samtidigt passa på att godförklara dig själv?
Tycker du att Niyamas fundering var obefogad? Eller varför tänker du att det är positivt för en ulv att misstänka en som strax efter visar sig vara god?

Jag säger nja, man kan välja att rädda sig själv men kanske inte i alla lägen. Som bybo mest sällan. Som viktig god roll eller ulv - oftare.
Håller med, men vill också lägga till att det beror lite på situation. Nu hade inte qitis flest röster, utan riskerade lottning, och då är det i mina ögon mer uppseendeväckande att ändra, åtminstone DL1. Däremot vet jag väl inte om jag tycker det är sällan en bybo försöker rädda sig själv?

Tycker du att Niyamas fundering var obefogad? Eller varför tänker du att det är positivt för en ulv att misstänka en som strax efter visar sig vara god?
Jag tycker kanske att det är lite för mycket av ett sammanträffande att man diskuterar en enda person som sedan visar sig vara god och blir käkad. Sen kan det visserligen vara så men för mig är det något som skaver med dels @Lobelia s röst på Vira och sen @Niyama som tydligt godförklarar sig själv och tycker att det verkar ulvigt att följa en god som röstar. Det är ju extremt vanligt att goda röstar ut goda, det är väl snarast mot slutet som ulvarna brukar vara mer aggressiva och rösta ut goda. Även om det har hänt att de i lyan har gått ihop och röstat lika tidigt i leken.

Jag tycker kanske att det är lite för mycket av ett sammanträffande att man diskuterar en enda person som sedan visar sig vara god och blir käkad. Sen kan det visserligen vara så men för mig är det något som skaver med dels @Lobelia s röst på Vira och sen @Niyama som tydligt godförklarar sig själv och tycker att det verkar ulvigt att följa en god som röstar. Det är ju extremt vanligt att goda röstar ut goda, det är väl snarast mot slutet som ulvarna brukar vara mer aggressiva och rösta ut goda. Även om det har hänt att de i lyan har gått ihop och röstat lika tidigt i leken.
Fast det var ju inte den enda Niyama diskuterade? Det misstänkta var ju inte att Vira följde en god, utan att hon följde någon - som hon omöjligt kunde veta roll på DL1. Det tycker jag också är vanskligt, och jag tror inte att Niyama hade reagerat om inte Vira uttryckligen skrivit ”jag väljer att följa Niyama”. Rent krasst hade det kunnat vara en ulv som försökte se ut som ett får för att få en god Niyama misstänkt, så jag har full förståelse för Niyamas fundering där.

Undrar fortfarande vad du tänker en ulv skulle tjäna på att misstänka en som hen vet ska käkas och som kommer visa sig god? Alltså, varför tänker du att en ulv medvetet skulle göra en sån grej?

Det kan ju också vara så att hon och du är ihop i lyan och det är skälet till att hon valde Aliisa istället för dig? Å andra sidan så är ju hon inte typen som drar sig för att lyncha en kollega för att ge sig ett alibi.

Ont om tid kanske - ja eller så bara i sista sekunden för att kunna styra till det och att ingen annan ska hinna ändra på för henne ett ofördelaktigt sätt.
Nä, det kan ju bero på vilken roll man har. Samtidigt vill jag minnas att qitis kan göra annorlunda bara för att vilseleda, typ rädda sig fast hon är bybo eller så.

Jo, förstår att.du tänker så. Jag vet ju att det inte stämmer.

Ja, precis, så kan det ju också vara.

Håller med, men vill också lägga till att det beror lite på situation. Nu hade inte qitis flest röster, utan riskerade lottning, och då är det i mina ögon mer uppseendeväckande att ändra, åtminstone DL1. Däremot vet jag väl inte om jag tycker det är sällan en bybo försöker rädda sig själv?
Tycker du? Var för är det mer uppseendeväckande än att låta sig lottas?

Om man har tid, varför inte rädda sig?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar